waarom we vis cisseleren?

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
BaTs

waarom we vis cisseleren?

Bericht door BaTs » 05 feb 2009, 16:55

hallo beste mensen, ik ben bas, en ben bezig met eenvervolg cursus tot zelfstandig werkend kok.
dus heb ik wat huiswerk en opdrachten om uti te voeren, en ben ik een vraag tegengekomen waar ik niet zo goed weet wat i kermee moet
de vraag luid

waarom wordt vis ge-cisseleerd?

heb een gedachte gang erover laten gaan, maar ik kom er niet uit, cisseleren pas je doorgaans toch toe op redelijk harde producten, die zich ervoor uitlenen?
ik heb het nog niet geprobeerd om vis de ciseleren, en de enigste antwoord die ik kan verzinnen is om de vis in gelijke stukjes te snijden zoals het hoort bij de techniek cisseleren, maar vis is overgens wat zacht van struktuur/ of niet geschikt om te cisseleren??

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze vraag.

groetjes, Bas

KNL

Re: waarom we vis cisseleren?

Bericht door KNL » 05 feb 2009, 18:40

voor een vismousse te maken?

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 05 feb 2009, 21:56

mij lijkt het niet helemaal van toepassing op vis idd... omdat het een hakkende,snelle beweging moet zijn...
denk dat dat met vis niet helemaal goed te doen is.

en voor vismousse hoef je geen kleine mooi gelijke stukjes vis te hebben..die kunnen ook grof zijn...

ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord..

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 feb 2009, 09:25

je moet even de context van de vraag erbij zetten want nu slaat het inderdaad nergens op.

jaapie

Bericht door jaapie » 25 sep 2010, 01:27

is het niet het insnijden van de vis om te verkomen dat de vis van vorm veranderd?

Xavier

Bericht door Xavier » 25 sep 2010, 08:50

ciceler(-en)

1. een snijwijze voor bladgroenten en kruiden - Trek daarvoor de bladeren van de stelen - leg er een vijftal op elkaar en rol ze op tot een sigaar - Snij dan overlangs in zeer fijne repen - Het resultaat noemt men in de klassieke keuken 'chiffonade'.

2. Inkervingen maken in vlees of vis - om niet open te springen tijdens het garen.

Plaats reactie