Salade voor kipsnitzel

Heb je vragen die betrekking hebben tot je huiswerk van school of opleiding? Stel ze hier. Volg de instructies voor een uniforme eenheid op het forum.
Plaats reactie
Thijmen

Salade voor kipsnitzel

Bericht door Thijmen » 22 sep 2008, 19:29

hey mensen al langen tijd niet van me laten horen maar omdat ik nu stage en school heb allemachtig druk

(3 dagen school 4 dagen stage van 12.00 smiddags tot zkkr 23.00 savonds)

maar nu heb ik eigelijk een vraag ik meot een sla of salade maken dat bij een kip Snitzel past zelf moet ik er nog patat en mayonaise bij doen maar de salade is een ander verhaal,wat mijn punt is zo goed mogelijke combinatie er voor hbbn dat men docente perpleks staan LoL

vorige
Week had ik namelijk een Huzzare Salade moeten maken(opzicht was die niet verkeerd alleen de mayo was wat flauw) was er wel beetje tevreden over alleen moes ik in blokjes snijden en aangezien ik daar totaal geen ervaring of koek van heb gegten tja dan wordt het gerecht iets minder

maar ik moet dus een sla of salade die combineert met de kip snitzel want ik Weet niet wat er goed bij past :(

Alvast bedankt :)

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Re: Salade voor kipsnitzel

Bericht door Niels » 22 sep 2008, 22:39

Hoi Thijmen,

Leuk dat je zo druk bezig bent met stage en school.

Over je vraag; je schiet er denk ik niet zo veel mee op als er nu gezegt wordt wat voor salade je kan maken.

Maar, wat voor salades kan je noemen?
Welke van die salades vallen zo ie zo al af denk je?

Post maar wat je denkt, ik ben benieuwd, kunnen we ff horen wat iedereen er van vindt.

Maurits

Bericht door Maurits » 23 sep 2008, 07:42

Huzarensalade lijkt me iig niet zo'n goede keuze. Je hebt al friet met mayo, dus ik zou een frisse salade kiezen zonder mayo erin.

Of je kan wat ideeën krijgen als je even nadenkt over waar schnitzel vandaan komt en wat voor salades ze daar gewoonlijk bij doen.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Tim

Bericht door Tim » 23 sep 2008, 09:00

Hay Thijmen,
Ik doe zo goed mogelijk mijn best om elke keer te checken voor posts op deze pagina, aangezien ik dit aangekaart heb dus excuus in de eerste plaats dat ik wat later ben.
Voor je salade..net zoals Niels zegt...wat zou je zelf doen..en onderbouw dit. Als ik kip denk denk ik altijd aan twee componenten die prima: a) door een salade gaan en b) bij kip passen.
Laat me weten wat je in gedachten hebt.

groetjes
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Thijmen

Bericht door Thijmen » 23 sep 2008, 09:41

ok kheb ff wat rond geneust op het internet en ik kwam wat dingetjes tegen die wel goed bij de schnitzel zouden kunnen passen:

1.Aardappel Salade
2.Gemengde Salade
3.Groene Salade

Eventuel met een hard gekoot eitje er bij ,wat ik er zelf van denk over het paneren heb dat nog nooit gedaan dus dit gaat eerste keer worden daar naast denk ik dat zon Kip Schnitzel wel beetje kruidig kan zijn :S en ik zat ook te denken de schnitzel komt van oorsprong uit Oostenrijk uit de boerenkeuken ze eten daar veel vlees enzo dus ik zat ook te denken dat het het ook wel een beetje oostenrijkse tintje mag hebben opzicht :P?

ik denk de Aardeppel Salade dat die wel een goeie keus er voor is :roll:

Maurits

Bericht door Maurits » 23 sep 2008, 09:51

Bingo, schnitzel mit kartoffelsalat is de klassieke combi. Te krijgen bij veel Duitse en Oostenrijkse Imbissstubes (= snackbar).

Maurits

Bericht door Maurits » 23 sep 2008, 10:01

Probeer er nog wel een twist aan te geven, aangezien je je docent wil verbazen.

Thijmen

Bericht door Thijmen » 23 sep 2008, 10:31

en dan iets van een saus dat ik ook weer tegen kwam is Championen saus dat je dan over die schnitzel heen doet, zelf twijfel ik er ernstig aan het geeft zon gevoel ja dat het neit er echt bij past :roll:

combineerd ook niet met de friet en de mayo dus die valt af

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 23 sep 2008, 12:15

Thijmen schreef:en dan iets van een saus dat ik ook weer tegen kwam is Championen saus dat je dan over die schnitzel heen doet,
combineerd ook niet met de friet en de mayo dus die valt af
Daarmee bedoel je denk ik een jagersaus??, zie niet in waarom champignons (archiduc vb) niet met friet en mayo zou gaan, maar bon.
Probeer misschien eens wat Hawaiaans te denken
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

Thijmen

Bericht door Thijmen » 23 sep 2008, 12:22

lol oke zal ik onthouden voor de volgende keer :P maar het salade probleem is opgelost en in princiepe wil ik friet en mayo schnitzel en salade makkelijk hebben aan gebrek van koks ervaring :)

Tim

Bericht door Tim » 23 sep 2008, 21:36

ik zal een frisse salade doen, uitgebakken spekjes..ananas, rouqette frisee.. hrmm...lekker toch bij zo'n kipschnitzel?
Spekjes en ananas prima bij de kip, lekker kruidige rouqette erbij, helemaal af :)
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 23 sep 2008, 23:18

De suggestie van Tim maakt het een stuk spannender dan de aardappel salade.

Tim

Bericht door Tim » 23 sep 2008, 23:23

En je hebt al friet zag ik, dus dan zou ik sowieso de aardappelsalade skippen.
Goed het is uiteindelijk jou huiswerk! :)

Maurits

Bericht door Maurits » 24 sep 2008, 09:44

Ah, ik dacht de salade ipv friet. Het kan idd niet allebei. Maar ananas bij schnitzel?.....Dat kan echt niet, dat heeft een te hoog Uncle Ben's gehalte. Dan een raketslasalade met geschaafde (rauwe) venkel en peer, en een honing/citroen/mosterd dressing.

Maurits

Bericht door Maurits » 24 sep 2008, 09:50

BTW, aardappelsalade hoeft niet saai te zijn. Je kan leuk variëren, bijvoorbeeld door ongeschilde aardappels in partjes te snijden, te halen door een mengsel van parmazaanse kaas, knoflookpoeder en paprikapoeder, dan ik de oven krokant afbakken. Vervolgens dresseren met een dille-peterselie yoghurtsaus.

Thijmen

Bericht door Thijmen » 27 sep 2008, 09:43

Hawians niet echt bepaaldt iets voor een schnitzel als je al Weet vAN oorsprong waar het vandaan komt opzicht het zou wel iets nieuws weer zijn je kunt het tenslote proberen en als het niks is ja dan Weet je dta je dit gwn niet meer moet doen simpel

oow kheb voor de kartoffelsalade gekozen en hij is erg goed gelukt voor een eerste keer gemaakt hbbn dan xD official had ik een saaise komkommer met tomat sla meoten maken docent vroeg ook van was dit wel de opdracht ik zei dus dat ik me erg in de schnitzel had verdiept en die docent straalde toen ik men verhaal had gedaan man xD volgende keer hou ik me wel bij de opdracht denk ik :S maar goed ik zat er gwn helemaal in :P

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 27 sep 2008, 11:11

De reden van Hawaiaens was omdat iedereen waarschijnlijk de kartoffelsalade kiest, maar op safe spelen (hetgeen dit is door klassiek te blijven) zou bij mij absoluut geen extra points kunnen opleveren)De reden van opdrachten is de creativiteit van, de leerling te stimuleren .En waarom dan Hawai, wel kip en hawai gaan goed samen, van aigre doux tot annanas (zelfs uncle benz heeft goede ideën,lol), tot pikant, je kan er alles mee combineren. een frisser salade met appel en grapefruit zou ook wel gaan.
succes
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

Thijmen

Bericht door Thijmen » 28 sep 2008, 21:14

in dat geval is dat idd waar hoe mooier de varieatie hoe leuker als ik eht goed zeg :S het moet er ook nog smakkelijk uit zien voor de gasten enzo :D zal; vast wel lukken als je schnitzel combie doet met hawaiaáns

Tim

Bericht door Tim » 28 sep 2008, 22:29

leuk om te zien hoe dit zo uitloopt tot een discussie over een salade bij de kipschnitzel!
hahaha

lesley

Bericht door lesley » 30 sep 2008, 18:44

waarom niet gewoon een italiaanse salade die je gewoon opmaakt met roquet sla. mooi fris en lekker.

minic

Bericht door minic » 02 okt 2008, 18:38

De frietjes kan je ook anders doen. Aardappels goed wassen en gewoon in iets grovere partjes snijden.
En dan gewoon de schil eraan laten zitten. Eerst voor frituren en zodra je het mee moet frituur je het af.
Uit die bak en dan lekker fijne zee zout erop..... Erg lekker!!

En ik zou ook gaan voor de salade met roquet :D ....
Op zoek naar nieuw ervaring!

Emiel

Bericht door Emiel » 10 mei 2009, 23:34

Veldsla, mosterdsla en fijne frisee. Fijngesneden sjalot, komkommer en tomaatjes erbij. Vrij eenvoudig, wel heel lekker!

Airborne101

Bericht door Airborne101 » 11 mei 2009, 15:37

mensen ik las dit topic even door, en vroeg mij af wat roquet, roquetsla is?
als ik op google zoek krijg ik alleen receptjes.... en alleen roquet, dan krijg ik een hagedis ofzo te zien.

gr dion

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 11 mei 2009, 15:42

Dit is rucola sla

Plaats reactie