Opleiding tot kok voor zoonlief...

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
Mamaforlife

Opleiding tot kok voor zoonlief...

Bericht door Mamaforlife » 25 okt 2013, 06:28

Ik ben aan het zoeken naar een opleiding tot kok voor mijn 10 jarige zoon, waar deze er zeer sterk van overtuigt is dat hij kok wil worden ( hij is dan ook dagelijks mee in mijn keuken te vinden...) (ja zeker, de brandwondenzalf en blusdeken is aanwezig :twisted: )
Hij zit nu in het 6de lager onderwijs, voor de Nederlanders, dat is dus groep 8 ;)

Waar ik niet bekend ben met het Belgische systeem, waar ik zelf Nederlandse ben, zit ik dus een beetje met mijn handen in het haar waar nu verder...

Ik heb inmiddels Spermalie te Brugge al bezien, en ter Duinen in Koksijde. Welke respectievelijk aan de andere kant van het land liggen voor ons. Dit zou dus betekenen dat ik mijn zoon op Internaat zou moeten zetten, wat ik toch nog wat moeilijk vind... Geen een moeder laat haar kind graag los op 11 jaar he ;) (Koksijde is instroom mogelijk vanaf 14 jaar, dus na 3 jaar vorming middenschool) ... Maar dat is ook Internaat.... Damn, weet niet of ik daar nu zo blij mee ben...

Qua kosten... Tja een degelijke opleiding is duur... en als dat betekend dat ik maar moet zorgen dat ik er geraak, dan is dat zo. Gelukkig zit mijn volgende pas in 1ste leerjaar, dat duurt dus nog even voor ik die kosten ook krijg voor haar :wink:

Bestaan er nog andere Kok's opleidingen in België? welke misschien wat dichterbij zijn ;) (we wonen in Limburg ;) )

Alvast bedankt !

Mamaforlife

Re: Opleiding tot kok voor zoonlief...

Bericht door Mamaforlife » 25 okt 2013, 09:06

Ik heb inmiddels via Facebook te horen gekregen dat er ook een hotelschool in Hasselt bestaat... Heeft iemand hier ervaring mee?

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 28 okt 2013, 22:10

Waarom niet naar een nederlandse school? Bijvoorbeeld de Cas spijkers academie? Of de rooipannen ...
ik weet niet precies waar je woont maar dat lijkt mij logischer

Simpele kok

Bericht door Simpele kok » 25 nov 2013, 12:24

Beste Mamaforlife,

Als u zoon echt van koken houd en niets liever wil dan raad ik aan om dit eens te bekijken: http://www.horecavakschoolrotterdam.nl/sub.asp?nav_ID=1" onclick="window.open(this.href);return false;. Dit is een oplossing (Maar niet dichtbij huis helaas) en na die 5 jaar kan die dan altijd nog naar Cas spijkers academie in Breda, Boxmeer of naar de Rooi pannen gaan. Dit zijn alle opleidingen in Nederland en als je van deze opleidingen af komt (minimaal mbo niveau 3) dan kan je in elke restaurant zonder ster probleemloos terecht.

Wat voor koksopleiding/school u ook kiest beging met de bol opleiding en na een half jaar past bbl te begingen Ps: dit geld alleen als u zoon MBO niveau 2 gaat doen want op niveau 3, 4 is bbl aan te raden.

Ik hoop u hierbij geholpen te hebben en wens u zoon veel kook en leer plezier en laat hem lekker genieten van zijn jonge jaren als beginnende leerling kok.

Plaats reactie