culinary arts opleidingen

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
MasterBaitor

culinary arts opleidingen

Bericht door MasterBaitor » 10 nov 2011, 10:59

laat ik maar als nieuweling met de deur in huis vallen...alhoewel ik eigenlijk in principe nooit een koksopleiding heb afgerond (wel aanwezig geweest)...en gewoon 'geluk' heb gehad in de betere horeca bedrijven te mogen en kunnen werken, zit ik eraan te denken om toch terug de horeca in te gaan en alvorens dat een koksopleiding en patisserie opleiding te gaan volgen.

Heeft iemand van jullie forumbezoekers/ forumlezers ervaring met de betere horeca opleidingen internationaal? Ik wil eigenlijk de opleiding gaan volgen in het buitenland , daar ik ook terug naar de USA / buitenland ofzo wil gaan verhuizen met de tijd en of een eigen restaurant wil gaan opzetten.
maar goed, terug naar de opleiding. ik merkte dat ik toen ik als kok nog werkte dat ik soms best wel theoretische kennis miste. ik ben nou stuk ouder en 'volwassener' en wil nu mezelf eerst 'bijscholen' alvorens ik terug ga werken als chef.

1. welke koksopleiding/ pattiserie opleiding in het buitenland vinden jullie 'de beste' en waarom? met name zit ik te denken aan 'Le Cordon Blue France', Culinary institute USA,

MasterBaitor

Re: culinary arts opleidingen

Bericht door MasterBaitor » 25 nov 2011, 20:53

niemand? hoop toch wat informatie te verkrijgen? :?:

Pluter

Bericht door Pluter » 25 nov 2011, 22:46

Ik zou het hele gevecht met de franse traditie en het chauvinisme niet aan willen gaan en kiezen voor de oppurtunistische/pragmatische amerikanen.. Maar, los van dat ik fan ben van de CIA plak-boeken, heb ik er verder ook geen verstand van. Kies de plek waar je het liefst wilt wonen zou ik zeggen.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

MasterBaitor

Bericht door MasterBaitor » 26 nov 2011, 18:09

niet alle amerikanen en fransen zijn chauvinisten...ed wat u ze noemt. :lol: alsof de nederlanders zo jofel zijn, niet? .... :?:

neen maar ja, waar ik wil wonen?? heb al in beide landen langere tijd gewoond dus weet hoe het leven daar is. als ik mag en kan kiezen zou het usa worden (daar zou ik ook willen heen immigreren). maar heeft niemand hier '' ervaringen' met de één van de scholen? welke zou 'beter' zijn qua lesstof en niveau? en verschil met opleidingen in NL/ Belgie? wat vinden jullie forumbezoekers het beste opleidings instituut in de landen genoemd?

Biekie

Bericht door Biekie » 27 nov 2011, 22:13

Misschien is het beter om dan bv op een Amerikaans forum na te vragen, daar zijn vast meer ervaringen dan hier. ;)

MasterBaitor

Bericht door MasterBaitor » 28 nov 2011, 21:26

Dat kan idd...had beetju gehoopt dat op dit forum iemand ook zat met internationale culinary ervaringen qua opleidingen dan.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 nov 2011, 11:10

ik ken niemand die dit heeft gedaan... helaas
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Plaats reactie