van niveau 2 naar 4 koks opleiding

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
Amb18

van niveau 2 naar 4 koks opleiding

Bericht door Amb18 » 02 feb 2011, 23:03

Hoi
ik ben amber 18 jaar en ik zit net 2 maanden op de koks opleiding in heerlen .

ik ben erg gepasioneerd met koken en kook sinds ik 6 ben .
ik volg jamie oliver sinds hij pas begonnen is en sinds dien pik ik dingen heel snel op zonder dat ik het weet .
ik hoef niet te weten wat het product is en weet al wat er bij kan en hoe je het bereid .

alleen nu komt het .

ik be gister gevraagd om naar een niveau 4 opleiding te gaan leidinggevende kok.
maar ikz it nu 2 maanden in niveau 2 .

nu weet ik niet of het slim is de keuzen te maken en het te doen
ik ben bang dat ik heel veel basis dingen mis en helemaal de fout in ga en helemaal over nieuw kan beginnen .
alleen is waarik nu zit wel iets te saai voor mij ik wil meer culinair en meer moeilijkheid .

hoopelijk kunnen jullie mij helpen wat het beste zou zijn .
ik ben al zo lang bezig om niveau 4 te komen tis men droom .

helaas nu dat ik de kans heb twijfel ik masterlijk

ik ben al 2 keer moeten verandere met klassen en waar ik nu zit is helemaal perfect ik kan met de beste samen werken en heb naar me zin .
die andere klas ken ik niemand en nu overnieuw beginnen lijkt me moeilijk
HELP
AUB

dit is mijn toekomst

greets amb .

sjaak

Re: van niveau 2 naar 4 koks opleiding

Bericht door sjaak » 04 feb 2011, 07:23

praat met je docent of studie begeleider. de stap van niveau 2 naar 4 is mischien te groot.
Maar na 2 maanden kunnen zij dat het beste beoordelen.
ik lees ook niet of je een bol of bbl opleiding doet.
koken leer je vooral in de praktijk en hoe meer uur je in de keuken staat en hoe bekwaam je leermeester / collega's zijn hoe meer je zal leren.
niet dat de theorie niet belangrijk is maar als je als leerling niveau 3 of 4 in wil stromen zal er wel al meer van je verwacht worden.

Amb18

Bericht door Amb18 » 04 feb 2011, 16:46

Ja ik heb praktijk maar 4 is blijkbaar gwn het zelfde aleen ik leer meer hoe ik men eigen bedrijf kan starten enz xD
k mag nu wel bij een 3 sterren restaurant stage lopen enz op niveau 4 en kijken maar ik verveel me snel met 2 en 4 ook toen ik mee deed .
ik lig al heel erg voor merk ik nu maarja ?

suzieskitchen
Contacteer:

Bericht door suzieskitchen » 28 feb 2011, 22:29

Zelf heb ik ook de opleiding niv 2 en 3 allebei BBL versneld gedaan. En ik merk dat ik wel bepaalde dingen mis. Als ik jou was [en het mogelik is op je roc natuurlijk] zou ik beginnen op niv 3. Maar om die te beginnen heb je wel niv 2 nodig. Dus probeer in het eerste jaar van niv 3, niv 2 erbij afteronden. Is je uitdaging niet voldoende? Zoek die dan in je BBl leerbedrijf. Probeer het niet te overhaasten je bent nog jong en de praktijk is echt het belangrijkste. Overleg met je leermeester wat hij misschien kan toevoegen aan je leerproces, bezoek leveranciers en probeer in je vrije tijd bij wat andere bedrijven mee te lopen. Maar wees geduldig met je eigen ontwikkeling. Ben benieuwd wat je gaat besluiten.

pvstr

Bericht door pvstr » 22 mar 2011, 17:48

Beste Amber,

Ik wil je niet ontmoedigen maar, in princiepe is het onmogelijk om van niveau twee naar een niveau vier opleiding te gaan. je hebt nu eenmaal zaken te doen/af te ronden voor elke niveau, zowel praktisch als theoretisch. Het CGO onderwijs geeft je wel de mogelijkheden om een en ander versneld af te ronden. Daar kun je wel tijdwinst behalen.

Praat met je mentor/slb-er of deze keuze wel wijs is.

Ik wens veel succes met alles wat je gaat doen,

Pierrôt Van Straten
Albeda College te Rotterdam
http://www.albeda.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie