opleiding Kook niveau 2 naast ander werk ?

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
Plaats reactie
tdijkst1

opleiding Kook niveau 2 naast ander werk ?

Bericht door tdijkst1 » 11 mar 2010, 13:37

Ik wil vanaf september de verkorte (1 dag/week) opleiding gaan doen voor kok niveau 2 bij Culinair Centrum Beverwijk. Daarnaast ben ik dan de andere 4 dagen aan het werk in een andere funktie (niet als kok dus). Vanaf januari heb ik dan meer ruimte en tijd en kan ik evt. ook stages gaan lopen e.d.

Heeft iemand ervaring met het volgen van de opleiding op deze manier en is het wel realistisch om het zo te doen ? Is het aan te raden al echt werkzaam te zijn als kok voordat je deze opleiding gaat doen ?

Dank voor de info,

Thom

bloemka

Re: opleiding Kook niveau 2 naast ander werk ?

Bericht door bloemka » 17 jun 2010, 16:22

Ik heb deze opleiding gedaan naast een (meer dan) fulltime baan als kok. Maar veel van mijn medestudenten werkten naast de opleiding 4 dagen in andere branches dan de horeca. Het is zeker goed te doen en er waren ook veel mensen die nog nooit 'live' in een professionele keuken hadden gestaan. Ik weet dat een van mijn medestudenten deze opleiding gebruikte om even zijn leven van alledag te laten voor wat het was en even iets totaal anders te ervaren. Door het systeem dat er meergangendiners worden gekookt voor gasten, krijg je ook gelijk het idee van hoe het in een professionele keuken toegaat.
De eigenaar van deze school helpt de studenten met hart en ziel en is nooit te beroerd voor je uit te kijken naar opdrachten of stages. Ik zou de sprong dus gewoon wagen!

bloemka

Bericht door bloemka » 27 jun 2010, 17:11

Ik heb deze opleiding gevolgd tijdens een volledige werkweek in de horeca..
Een medestudent had een parttimebaan in een heel ander metier en deed deze opleiding voor zijn ontspanning.
Het kan dus. Aanpoten, dat wel...
Succes!

yarrah

Bericht door yarrah » 19 jul 2010, 20:13

Ik ga hem ook doen bij Smink (Nieuw Leusen) en werk daarnaast volledig (36 uur). Een collega heeft hem ook gedaan en vond dat het goed te doen was. Ik ga wel andere dingen (paardensport) voor een jaar op een laag pitje zetten. :D je moet keuzes maken :D .

PUUR gast!!!

Bericht door PUUR gast!!! » 20 jul 2010, 11:02

Hallo,

Toevallig heb ik een paar jaar geleden ook bij smink culinair gezeten. ECHT een aanrader.
Hierbij zijn de ROC's zo veel minder. Je leert nu de praktijk van een echte vakman in pllaats van uit zo'n stoffig boek.

Ik persoonlijk heb er wel profijt van gehad, DOEN!!

Plaats reactie