Van hobby een beroep maken

Vind of schrijf hier je infomatie over de verschillende cursussen en scholen.
V12

Van hobby een beroep maken

Bericht door V12 » 24 feb 2010, 12:13

Beste kookfanatici,

Momenteel doe ik een technische opleiding op HBO niveau maar de wiskunde en een aantal andere beta vakken eisen zware tol van mij. Zojuist heb ik een brief gekregen met een voorlopig negatief studie advies, dat betekent dat als ik niet gauw verbeter ik (net niet) dit jaar ga halen, en dan kan ik die opleiding wel vergeten.

Ik ben een beetje aan het oriënteren wat ik dan wel zou kunnen doen, koken is een grote hobby van mij en ik heb altijd gezegd dat ik van hobbies niet mijn werk wil maken maar dat hobbies, hobbies moeten blijven. Maar misschien moet ik er toch maar eens aan gaan denken om een koksopleiding te doen. En omdat ik best de hersens (en misschien ook het gevoel ervoor) heb wil ik dan wel zo snel (nou ja, snel is niet zo belangrijk) mogelijk op hoog niveau zien te komen. Leren & werken lijkt me de beste methode voor mij om iets te leren, en ik heb begrepen dat dit ook bijna standaard is in de kokswereld.

De ideale opleiding voor mij zou zijn:
Lekker dichtbij (Westland/Den Haag)
Leren & werken
Lekker volle weken draaien
Thuis komen en dan hopelijk niet veel hoeven te doen na de volle week, misschien een gerecht of iets voorbereiden voor de volgende dag of uitdenken.

Kom ik met deze instelling een beetje in aanmerking voor een koksopleiding?
En zo ja welke niveaus zijn er? Welke scholen zijn er in mijn omgeving (Den Haag/Westland)? Welke zijn er goed en welke zijn er slecht?
En hoe begin je? hoe zet je dit alles in werking? Ik heb namelijk begrepen dat je bij veel leer/werk opleidingen eerst een baas gezocht moet worden die het alles wil betalen en dan komt alles als het goed is wel op zijn pootjes terecht. Maar via welke kanalen ga je dan opzoek naar die baas?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen informeren, zodat ik een afgewogen beslissing kan maken.
Een aanbod voor werk/leer traject is ook welkom, maar ik verwacht deze hier niet zo 1, 2, 3 tegen te komen of te ontvangen :lol: .
Zit niet in het vak, maar het is wel een grote hobby.
Denk erover om in het vak te stappen dmv leer/werk traject (klik!) als huidige opleiding niet slaagt.

Plaats reactie