Lepel om te garneren (strepen trekken)
Lepel om te garneren (strepen trekken)
Beste koks,
Ik was afgelopen week op de horecabeurs in gent en zag bij de stand waar een thermomix gebruikt werd een lepel die een soort was dichtgevouwen en waar heel gemakkelijk een streep mee was te trekken..
Weet iemand hoe zo een lepel heet en waar je deze kunt kopen?
Mvg bart
Ik was afgelopen week op de horecabeurs in gent en zag bij de stand waar een thermomix gebruikt werd een lepel die een soort was dichtgevouwen en waar heel gemakkelijk een streep mee was te trekken..
Weet iemand hoe zo een lepel heet en waar je deze kunt kopen?
Mvg bart
Re: Lepel om te garneren (strepen trekken)
aub zeg, hahahahah ... doe normaal
wat is het probleem?
lekker forum als je toch geen nuttig antwoord krijgt en uitgejouwd word.. is juist toch het principe van een forum!?!?!?!?!
lekker forum als je toch geen nuttig antwoord krijgt en uitgejouwd word.. is juist toch het principe van een forum!?!?!?!?!
mee eens.
Heb je geen foto gemaakt van die lepel?
Heb je geen foto gemaakt van die lepel?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ach sjeezus.. Al 's in de bouwmarkt gekeken bij de stuc afdeling?
Ik zoek zelf een "omgekeerde" lepel, zeg maar een eitje op zijn kop, om quenellen in de juiste richting te leggen zonder dat ik het bord hoef om te draaien, of ze neer te zetten als een obelisk (staat in Fat Duck boek, vet kikkuh!).
Ik zoek zelf een "omgekeerde" lepel, zeg maar een eitje op zijn kop, om quenellen in de juiste richting te leggen zonder dat ik het bord hoef om te draaien, of ze neer te zetten als een obelisk (staat in Fat Duck boek, vet kikkuh!).
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
-
- Contacteer:
Echt he
Ik zoek een tourneer-steker...
Ik zoek een tourneer-steker...
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
Die tourneersteker verkoop ik truffel... PM me maar voor details, kom ik hem zelf effe inbrengen.
foto van dat boek! .. ben benieuwd
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl

cool
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Francisco Migoya vond een antwoord:
http://www.thequenelle.com/2009/08/upsi ... nelle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap overigens niet helemaal wat een dichtgevouwen lepel betekend. Ziet het er dan uit als een soort schepje?
http://www.thequenelle.com/2009/08/upsi ... nelle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap overigens niet helemaal wat een dichtgevouwen lepel betekend. Ziet het er dan uit als een soort schepje?
He das geinig dat scheelt een hoop gedraai en geemmer. 

Supergaaf, heb onlangs de fijne kneepje geleerd van mijn chef. En het lukt me nu al aardig o.a met ''vers'' ijs en mousse
Als je van je hobby je werkt maakt, hoef je nooit meer te werken...
en wat was de truc?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Naja, goed hete lepel, puntige lepel en in een ''streep'' je quenelle draaien. is wel wat mooier als je mousse in een glaasje spuiten.
Als je van je hobby je werkt maakt, hoef je nooit meer te werken...
Ik denk dat je spoondrop bedoelt om een streep te trekken, ziet er wel lollig uit. linkje bijgevoegd van de video http://www.youtube.com/watch?v=5gdMrfpU9vs" onclick="window.open(this.href);return false;
ff googlen en je ziet waar het te koop is.
ff googlen en je ziet waar het te koop is.