legen roner en vacuum zakken

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
dalanaustet
Contacteer:

legen roner en vacuum zakken

Bericht door dalanaustet » 19 okt 2010, 12:45

De roner hier in de keuken (20 liter) heeft geen afwateringsslang en kraan is dit normaal. De vorige chef zei dat hij hem gewoon leegkieperde vanaf de werkbank op de vloer en met een doekje uitveegde . Vandaag met de leveringsfirma gebeld en die zeiden dat iedereen dat hier zo doet. Het lijkt me stug dus vandaar mijn vraag hoe legen jullie je Roner?
Mijn roner is nu zeer smerig omdat ik eendeconfit erin gemaakt had, maar de zakken op de zijnaad en ondernaad zijn uitgescheurd (dus niet waar ik ze gesealed had)....volgens Thomas Keller 8 uur op iets van 84 graden. Gebeurd dit vaker dit uitscheuren of ligt het aan de Noorse kwaliteit?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: legen roner en vacuum zakken

Bericht door Leo » 19 okt 2010, 13:24

dat denk ik.. je hebt verschillende soorten in elk geval.

De "cookable" zakken zijn voor dit soort gevallen aan te raden... :mrgreen:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 20 okt 2010, 00:31

wellicht kan je met een stukkie tuinslang het water weg `hevelen` (http://nl.wiktionary.org/wiki/hevelen" onclick="window.open(this.href);return false;)..... Scheelt sjouwen en is tevens ook een mooie manier om bijv een bouillon te passeren zonder de botten al te veel te schudden.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Maurits

Bericht door Maurits » 20 okt 2010, 07:20

Toch handig, natuurkunde van de schooltijd. De Wet van de Communicerende Vaten.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

hobbybob

Bericht door hobbybob » 20 okt 2010, 07:52

En water vermengd met eendeconfit zal geen nare bijsmaak achterlaten zoals 'vroegah' bij benzine uit de jerrycan hevelen...

dalanaustet
Contacteer:

Bericht door dalanaustet » 20 okt 2010, 09:58

Ha ha Leo het waren geen boterhamzakjes die ik gebruikte.....En yep hevelen vaak genoeg gedaan, hoe kwam ik vroeger anders aan mijn benzine als de beurs leeg was, maar dan nog dit kreng moet je elke dag legen. Dus ga ergens een slang met kraan halen en een verbetering op het apparaat aanbrengen. Leesde laatst dat de Roner ook gebruik wordt voor het op smaak brengen van flessen alcohol wellicht dat ik daar ronergelukkig van wordt.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 okt 2010, 12:33

kun je geen ontkalkt water nemen?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

dalanaustet
Contacteer:

Bericht door dalanaustet » 22 okt 2010, 17:24

Zo hij is schoon en heb hem gekoppeld aan een slang. Ga maandag vodka met kelp met nog iets maar weet nog niet wat roneren kijken wat dat voor een smaak oplevert.

Plaats reactie