Emulsionfire ; hou sta jij daar tegenover

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
ruysscher

Emulsionfire ; hou sta jij daar tegenover

Bericht door ruysscher » 06 mei 2010, 17:07

Hoe staan jullie tegenover de nieuwe machine van Roger Vandamme, heb het met me eingen ogen gezien op een demo en het was in 1 woord prachtig alleen een super ingewikelde machine. Maar moet zeggen het was een prachtig resultaat. Ook een geweldige bescheiden mens, die zeer goed weet waar hij mee bezig is, geweldige ervaring. en enorm enorm ingetogen over zijn kunnen.

Mijn vraag was hoe staan jullie hier tegen over (voor mensen die hier nog niets van afweten zoek het op op youtube daar staat een kleine uitleg over dit apparaat) en wat vinden jullie van de hedendaagse vindingrijkheid van de chef.

Owjaaa misschien leuk om te weten het apparaat gaat € 3000 kosten, dus een kleine inverstering.

EMULSIONFIRE

Bernard Lahousse van Sense for Taste kon het niet duidelijker zeggen:
het grote voordeel van Emulsionfire® is de stabiliteit van de emulsie ná 10 uur welke ook de definitieve stabiliteit is gedurende 5 à 6 dagen, afhankelijk van de bewaartemperatuur.

Met Emulsionfire® maakt u de mooiste crèmes die langere tijd dezelfde gladde, glanzende structuur behouden. Maar ook mayonaises, zoete handcrèmes, crème van foie gras en genaches. Door het emulgeren van vloeistoffen onder invloed van magneten ontstaat na een vijftal minuten een formidabele emulsie waar anders meer dan een dag voor nodig is en kan men tot een zevental gradaties van dikte gaan.

Dit betekent tijdwinst, fijnere gladdere, stabiele structuren en bovenal eindeloos veel creatieve mogelijkheden. De smeuïge structuur van de emulsies zorgen voor een tongstrelend mondgevoel.

Amazingtruffle
Contacteer:

Re: Emulsionfire ; hou sta jij daar tegenover

Bericht door Amazingtruffle » 06 mei 2010, 22:29

Ik ben redelijk bekend met Alexisonfire...
Ik geef toe : de namen lijken op elkaar maar ze doen bijna hetzelfde!

check: http://www.theonlybandever.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoi!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

ralph geerts

Re: Emulsionfire ; hou sta jij daar tegenover

Bericht door ralph geerts » 08 mei 2010, 09:41

klinkt erg interessant ben benieuwd naar de precieze techniek! Is helemaal geen emulgator bij nodig ?

Plaats reactie