hartige schuimpjes en krokanten

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
wimweerelt

hartige schuimpjes en krokanten

Bericht door wimweerelt » 05 apr 2010, 16:54

Kan iemand me helpen met de juiste techniek of het recept om mooie halve bollen of hele bollen te maken van hartige schuimpjes of krokanten. Ik gebruik de bollenvorm (chocoflex-arhifood) en gevormde siliconemat voor de halve bollen. Heb al verschillende manieren en recepten geprobeerd met ovoneve en desimeringue met gronte en kruidenpoeder, de schuim lukt op zich wel maar de vorm is niet mooi strak. In de oven drogen, in de izidry drogen, hoge temperatuur of lage temperatuur, ik geraak er niet uit. Heeft iemand van jullie tips of ervaring hiermee want zit na uren proberen en veel weggooien eigenlijk vast.

Alvast dank, wim

hobbybob

Re: hartige schuimpjes en krokanten

Bericht door hobbybob » 05 apr 2010, 19:46

Ik ben zelf ook regelmatig bezig met het proberen te maken van hartige marshmellows.

@Wim: ik benieuwd naar je beste resultaten. Kun je daar iets over vertellen?

Mijn pogingen een marshmellow te maken van tomaat, oude jenever en zwarte peper zijn kwa smaak heerlijk, maar niet presenteerbaar :lol: voordeel is dat ik er zelf meer kan eten :crazy:

Jordy

Re: hartige schuimpjes en krokanten

Bericht door Jordy » 19 apr 2010, 16:05

Lijkt me ook wel tof om te leren! (zonder profi keuken materiaal het liefst, al is het om te testen :-))

Plaats reactie