greenpan

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
Patatje

greenpan

Bericht door Patatje » 04 feb 2010, 22:34

Hallo !

Daar mijn moeder zo weinig mogelijk vet moet eten wenste ik mij een greenpan aan te schaffen .

Iemand ervaring met het bakken van vlees enz. in deze pan ?

Heb al vernomen dat ze snel verkleuren .

Ik doe het ook vooral omdat er toch wel wat heisa is rond de antiaanbaklagen van andere pannen ( teflon) met namen dat deze ongezond zijn ?

Welke pannen zijn goed zowel greenpan als gewone zonder antiaanbak ?

Die van Demeyere zijn natuurlijk zeer duur .

Budget is wel beperkt wil niet meer dan 60 € per pan geven .

Maurits

Re: greenpan

Bericht door Maurits » 05 feb 2010, 08:37

Patatje schreef: Ik doe het ook vooral omdat er toch wel wat heisa is rond de antiaanbaklagen van andere pannen ( teflon) met namen dat deze ongezond zijn ?
Volgens mij is dit zwaar overdreven; ik heb gelezen dat anti-aanbak alleen ongezond is als je de pan tot extreem hoge temperaturen verhit (300-400 graden of zoiets). En dat gebeurt thuis niet....O ja, en het is ongezond als je de anti-aanbaklaag opeet :)
Patatje schreef: Welke pannen zijn goed zowel greenpan als gewone zonder antiaanbak ?

BK heeft Balans pannen. Die zijn redelijk goedkoop.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Xavier

Re: greenpan

Bericht door Xavier » 05 feb 2010, 08:46

misschien is dit een handige oplossing voor je moeder:
te verkrijgen bij weight watchers

Afbeelding
Bakvel
Dit rond bakvel heeft een diameter van 24 cm en kan in iedere pan gebruikt worden.
Door de unieke anti-kleef bakvellen kun je bakken en braden zonder vetstoffen toe te moeten voegen.
Ze kunnen tot 1000 keer opnieuw gebruikt worden.

Prijs: €4,00

Afbeelding
Ovenbakvel
Dit rechthoekige bakvel van 33 x 40 cm bakvel is ideaal om zonder toevoeging van vetstoffen heerlijke ovengerechten te bereiden. Ze kunnen tot 1000 keer opnieuw gebruikt worden.

Prijs: € 4,50

Plaats reactie