nieuwe keuken

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
indochine

nieuwe keuken

Bericht door indochine » 19 jan 2010, 19:48

hey,

In principe supervet nieuws,
wij krijgen een compleet nieuwe keuken, wat is er onmisbaar en moet er een plancha
inkomen.
zoja, waarom, heb er nooit mee gewerkt

groeten P

Pinxo

Re: nieuwe keuken

Bericht door Pinxo » 20 jan 2010, 10:34

ik zou niet zonder kunnen!!
Afhankelijk van wat voor soort restaurant je werkt natuurlijk maar je kunt hem inzetten bij de MEP, dingen op warm zetten/houden, mooi aanzetten zonder dat het van binnen ook meteen gat garen (handig bij MEP en handig bij sousvide)
"droog" vetvrij bakken, grote hoeveelheden tegelijk bakken, hamburgerbroodjes, schelpen en garnalen a la plancha, aardappels (af)bakken enfin te veel om op te noemen.

Alleen bij de poets is niet iedereen even blij met een bakplaat...
Eenvoudig trucje: uitzetten en na een kwartiertje een bak ijs er op leegkiepen, schuren met staalwol tot hij weer glimt, drogen, klaar!
Nooit met zeep of ontvetter aan de bakplaat komen!!

de witte

Bericht door de witte » 20 jan 2010, 18:09

ik zou ook wel een plancha inbouwen het is super handig omdat je er alles op kan bakken en je je andere vuren nog allemaal vrij hebt,
een thermomix zou ik zeker ook aanschaffen.

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 20 jan 2010, 18:54

IK heb ook met zo'n plancha gewerkt. Ik geloof van zwitserse makelaardij (geleverd door Leventi) en erg handy schoonmaken idd. Ijs erop en met een rvs spons. supersnel...

Alleen deze kon je absoluut geen pan opzetten want dan ging de interne stroomkring kapot. En dan moet je een nieuwe a €5000,- kopen!
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Pinxo

Bericht door Pinxo » 22 jan 2010, 08:48

op gas heb je daar geen last van 8)

Plaats reactie