Metil

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
m.deleeuw

Metil

Bericht door m.deleeuw » 11 jul 2008, 14:44

Zou iemand mij kunnen helpen met een recept of toepassing van Metil.

ik hoor namelijk dat je produkten in kunt paneren met het resultaat dat het product krokanter wordt.
maar ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

of Coquilles erin drukken en dan bakken voor een ultiem bak resultaat. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Gr Marcel

Pluter

Re: Metil

Bericht door Pluter » 12 jul 2008, 00:27

He du!!

gewoon een kruidenkorst maken, maar dan metil oplossing ipv boter. Prachtig, en vooral ook kneedbaar/werkbaar/niet uitlopend resultaat, maar (wederom!!)minder lekker dan een goeie klassieke variant.

Wellicht kan je het "afval" van geklaarde boter in je Metil oplossing verwerken om toch nog wat smaak/body mee te pakken.

Hopelijk zijn hier mensen met wat subtielere tips...

Greetz.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Emiel

Bericht door Emiel » 14 jul 2008, 08:19

Je kunt er toch je dorure mee vervangen?

Pascal van Loon

Bericht door Pascal van Loon » 05 sep 2008, 12:09

Hee Marcel,

Ook mooi om er Tagliatelle van te maken..

Ik maak het met sesam olie en metil (basis) goed mengen zodat de olie opgenomen wordt. evt. fijne sesam aan toevoegen en dan in een spuitflesje stoppen (let wel dat je sesam door het tuitje gaat)

Ik serveer het met een "japans" soepje... soep heet inschenken en dan aan tafel al la minute je massa inspuiten, in de soep gaat het "stollen" (als de soep te koud is vloeit hij helemaal uit, dus let op de temperatuuur)

Succes..
Pascal (ps wanneer kom je een x langs hier?? )

Plaats reactie