thermomix

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Anne Zantinge
Contacteer:

thermomix

Bericht door Anne Zantinge » 17 okt 2006, 09:01

Iemand bekend met dit apparaat? Hij is er voor zowel de professionele als voor thuis gebruik. een blender/mixer die je op verschillende factoren kan instellen:tijd/temp/snelheid

ben zeer benieuwd.

Anne

LWK

Bericht door LWK » 17 okt 2006, 15:20

komt binnenkort weer 'n nieuwe aan.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 17 okt 2006, 22:44

klopt. Afgelopen zondag heb ik ook 'n nieuw soort gezien.
Die is nu nog in de testfase, zal binnekort wel uitkomen
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Emiel

Bericht door Emiel » 13 nov 2006, 20:47

Leuk speelgoed, stoomkoken lukt niet zo goed. Dat is wel jammer, maar daar hebben we in de keuken natuurlijk een combi voor. Resultaat is doorgaans wel leuk. Capaciteit bedraagt maar 2l./kg... En of ik nu liever de thermomix- bearnaise heb of die van mezelf, dan is de keuze snel gemaakt...

Jean Van der Stuyft

Bericht door Jean Van der Stuyft » 18 nov 2006, 15:27

Anne,

Ik werk thuis met een thermomix - oud model - gekocht op ebay. Af en toe even zoeken en je kan soms goedkoop aan de slag. Is een prachtig apparaat.

paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel » 28 nov 2006, 16:15

Heb er zelf één. Veel oefenen, maar sommige zaken zijn er fantastisch mee te maken.

Er zijn wel niet veel recepten voor te vinden. Alleen Marc Veyrat had recepten in zijn 3-delige kookboek waarbij de Thermomix vermeld stond.

Emiel

Bericht door Emiel » 28 nov 2006, 20:56

Wij hebben een enorm dik boek met recepten van onze leverancier gekregen, er staan leuke dingen in maar zijn zelf ook receptjes aan het ontwikkelen.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

thermomixer

Bericht door Leo » 29 nov 2006, 00:17

okay..hoe heet dat boek
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel » 29 nov 2006, 11:50

Dat is vermoedelijk het ringband-boek (alleen in het Frans beschikbaar) dat bijgeleverd wordt bij de Thermomix met basisrecepten.

Aardig is wel dat de Belgische leverancier Cnudde inmiddels regelmatig nieuwe receptuur stuurt in het Nederlands voor degenen die een Thermomix hebben aangeschaft.

Emiel

Bericht door Emiel » 29 nov 2006, 18:53

Ik denk dat dat het boek is. We hebben het volledig in het Nederlands.

LWK

Thermomix

Bericht door LWK » 08 jun 2007, 16:06

Wat maken jullie er nou vooral mee?

Purree's zeker?

jerno

Re: Thermomix

Bericht door jerno » 10 jun 2007, 13:12

LWK schreef:Wat maken jullie er nou vooral mee?

Purree's zeker?
haha , da kan je evengoed een kenwood major kopen é

Nee, ik maak pate a fruits, puree, sabayon, pesto, chocolade karamel, brood

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 11 jun 2007, 00:54

ik draai er ook alles in scheel een hoop roer werk en pannenetjes

limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory » 11 jun 2007, 13:58

Hollandaise saus.... en alle afleidingen
Cremeux......
Mayonaise in een handomdraai

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 11 jun 2007, 18:00

poeder er in draaien gaat ook goed

Pluter

Bericht door Pluter » 01 jul 2007, 23:55

Capo

Bericht door Capo » 06 aug 2007, 15:13

Jammer dat ze je er geen proef mee laten draaien, €560,- en dan maar kijken of het wat is vind ik altijd een beetje jammer... :?

LWK

Bericht door LWK » 12 aug 2007, 11:48

Dit apparaat kan je wel kopen, zonder er mee gewerkt te hebben.

Escouzy
Contacteer:

Recepten thermomix

Bericht door Escouzy » 19 dec 2007, 21:08

Recepten thermomix vind je op mijn blog:

http://passion4food.skynetblogs.be/

Groeten,

John
Laatst gewijzigd door Escouzy op 08 jul 2008, 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwe kooktecnieken , thermomix en pacojet toepassingen

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 20 dec 2007, 08:40

je bent lekker je site aan het promoten hier....
www.koksforum.nl

shamol
Contacteer:

Re: thermomix

Bericht door shamol » 26 dec 2007, 12:17

[Thermomix, het een ongelooflijke machine,
Voor coulis, voor warme bereidingen, je kan het
zelf instellen, tijd, temperatuur, snelheid, het maakt alles
ook nog alles zeer fijn, je hoeft niet eens te passeren.

Ik vind het in iddergeval een goeie machine.

Vele groetjes en prettige feestdagen, ook voor de
die met deze dagen moeten werken

Shamol

bogaertje

Bericht door bogaertje » 27 apr 2008, 00:59

thermomix is gestoord ,
thermomix bestaat in allerij soorten de spaanse versie , duitse versie deze waar jullie het over hebben deze kan je bijna alleen in cnudde kopen van het merk vorwerk .
in ISCP kan je een thermomix kopen maar dan wel de spaanse versie die kost bijnna de helft minder maar is lang niet zo goed.

heb er al veel coulis mee gemaakt
zo coulis kan je niet maken met de hand

shitterend product

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 01 jun 2008, 12:43

Ik maak er vooral mijn ijscomposities in voor de Frix.

Heerlijke saus van Parmezaanse kaas.

Alle poedertjes van Texturas mengen in de thermomix, geen klontjes, goed opgelost, ideaal! Je krijgt daardoor wel heel veel lucht in je massa maar daar heb je vacumeermachines voor.

Omdat ik alleen in de keuken sta draai ik er mijn sauzen in warm, hoef ik niet op te letten.

Puree's (anijspaddestoelen in room koken tot ze gaar zijn, afgieten, opdraaien in de thermomix, zout/peper, HEERLIJK)

Mayonaises

Als je eenmaal de thermomix gewend bent gebruik je hem voor bijna alles, echt een luxe ding!
Practice what you preach

Capo

Bericht door Capo » 01 jun 2008, 13:52

We zullen het zien... ik heb er 2 besteld... :mrgreen:

Escouzy
Contacteer:

Bericht door Escouzy » 08 jul 2008, 06:34

Er is nu een andere op de markt.
Mycook pro le pack noemt hij , ga een kijken op de site van www.pacoclean.com
Staat hij op en hij kost 960 euro met 2 potten erbij.

Groeten,

John
Nieuwe kooktecnieken , thermomix en pacojet toepassingen

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 08 jul 2008, 10:04

Afbeelding

Maurits

Bericht door Maurits » 08 jul 2008, 11:34

Wat is de prijs van zo'n ding?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 08 jul 2008, 21:28

De thermomix van Vorwerk bij Cnudde kost ongeveer €850,-. Misschien een beetje duur voor huis Maurits maar je kan er mee goochelen wat met andere apparaten niet kan. Naast de paco jet voor mij het machtigste keukenmachientje, echt top.

jnstoel

Bericht door jnstoel » 28 aug 2009, 17:23

Is een Thermomix te vergelijken met een Thermoblender?

Zie hier een voorbeeld. Heb het idee dat het prijsverschil terug te zien is in de kwaliteit van de machines.
http://www.pro-chef-shop.eu/apparatuur/ ... t_451.html

jnstoel

Bericht door jnstoel » 28 aug 2009, 18:07

Of is de Thermoblender een thuisversie van de Thermomix of een voorloper?

culimangaro

Bericht door culimangaro » 30 nov 2009, 23:55

Beste foodies,

De 'Thermomix TM31' is inderdaad een high-end keukenhulp, een souschef voor thuis of voor in je zaak.
Ik noem het niet graag keukenrobot. Omdat je het gewoonweg met geen enkele andere 'keukenrobot' kan vergelijken.
Het is uniek en ongeëvenaard.

Nu zijn er enkele ?concurrenten? geboren die toch maar flauwe afkooksels zijn van de oude Thermomixtoestellen. Mijns inziens hebben die nog bijlange hun sporen niet verdient. Het gebruikt van de TM in de professionele (sterren)keukens benadrukt nogmaals ten zeerste de kwaliteit en finesse dat dit toestel in huis heeft.

Afwegen met precisie van 5 gram, verwarmen en dus ook koken tot 105 °C, stomen met de varoma, degen kneden, moeilijke sauzen perfect afwerken, smoothies, sorbets, ... noem maar op. Dit apparaat kan het allemaal.

Enkel te koop via een demonstratie bij U thuis door een advisor zoals mijzelf. Dus NIET in de handel (winkel) verkrijgbaar.
Ik kom het toestel in al zijn glorie demonstreren aan de hand van een menu dat wij samen kaarmaken.
U nodigt hiervoor enkele geïntereseerde koppels uit.
Hierover meer op mijn website.

TM werd aanvankelijk ontwikkeld voor de gezinskeuken en dit is nog altijd de grootste markt. (bv. 1 op 4 gezinnen in Spanje)
Werd dus al vlug door sterrenchefs gebruikt vanwege de topresultaten dat het aflevert. Ik bespaar U de opsomming.

Kostprijs, Thermomix TM31 versie 2009, volledig met alle toebehoren = 1078,50 EUR BTW inbegrepen.
Laat u niet misleiden door verkeerde informatie !

Bezoek gerust eens mijn website http://www.culimangaro.be" onclick="window.open(this.href);return false; en mijn blog http://thermomixblogger.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie.

Met culinaire groet,
Christophe

efpe

Bericht door efpe » 15 dec 2009, 18:30

Voor belangstellenden in Nederland.
Wilt u kennismaken met de Thermomix, 's werelds kleinste en slimste keuken, dan kunt u contact met mij opnemen via mijn website http://www.kokerij.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kookgroet,
Frits van der Pluijm "Keuken Coach"

de witte

Bericht door de witte » 20 jan 2010, 18:06

de thermomix is echt een zalige machine het kan stomen, mixen, mengen, kneden, opkloppen
er komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe versie van uit maar daar waren problemen mee bij de verwarming,
die ging steeds te hard.

efpe

Re: thermomix nieuwe versie?

Bericht door efpe » 21 jan 2010, 11:09

de witte schreef:de thermomix is echt een zalige machine het kan stomen, mixen, mengen, kneden, opkloppen
er komt waarschijnlijk binnenkort een nieuwe versie van uit maar daar waren problemen mee bij de verwarming,
die ging steeds te hard.
Nieuwsgierig geworden door dit bericht heb ik contact opgenomen met Peter Cnudde van Thermomixbenelux die mij het volgende antwoord stuurde:
"Er komt helemaal geen nieuwe versie uit van thermomix. Het is waarschijnlijk een andere machine de taurus die hij bedoelt maar die is waardeloos (werd verkocht op de beurs in gent in november, heb klant gehad die hem heeft gekocht maar is heel mistevreden en heeft ondertussen de echte tm31 gekocht)".

Voor meer informatie over deze "zalige machine" ben ik altijd bereikbaar.
Kookgroet,
Frits van der Pluijm "Keuken Coach"

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 22 jan 2010, 01:30

Wij van WC eend??
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 22 jan 2010, 01:31

Volgens rational zijn die aparaten van culion ook maar K*T aparaten...
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

anitawilm

Bericht door anitawilm » 28 okt 2010, 07:20

Ben geen prof maar heb hem wel in de keuken perfect woon wel in Spanje daar heeft bijna iedereen hem kan niet
zonder meer weet je hoeveel tijd je bespaard en kan echt alles bechamel voor kroketten echt precies de dikte die nodig is daar na jamon serrano erbij of chorizo ook echt heel lekker en een hard gekookt ei en klaar. alle sauzen echt in een hand omdraai pesto bv mayo met en zonder ei cake beslag echt super luchtig massa pizza 2 min limonade 2 citroenen beetje suiker 1 liter water en klaar sorbete, schuim van brie met een tikje framboos echt heerlijk 3 min

heb echt wel honderden recepten en ben echt geen keuken princess vind het wel heel leuk

efpe

Bericht door efpe » 29 okt 2010, 09:57

anitawilm schreef:Ben geen prof maar heb hem wel in de keuken perfect woon wel in Spanje daar heeft bijna iedereen hem kan niet
zonder meer weet je hoeveel tijd je bespaard en kan echt alles bechamel voor kroketten echt precies de dikte die nodig is daar na jamon serrano erbij of chorizo ook echt heel lekker en een hard gekookt ei en klaar. alle sauzen echt in een hand omdraai pesto bv mayo met en zonder ei cake beslag echt super luchtig massa pizza 2 min limonade 2 citroenen beetje suiker 1 liter water en klaar sorbete, schuim van brie met een tikje framboos echt heerlijk 3 min

heb echt wel honderden recepten en ben echt geen keuken princess vind het wel heel leuk
Hallo anitawilm,

Door je enthousiaste verhaal over de Thermomix ben ik wel nieuwsgierig geworden naar je honderden recepten.
Heb je die ergens op een blog of website staan?

Vriendelijke groet van een andere Thermomixfan,
Frits van der Pluijm

anitawilm

Bericht door anitawilm » 31 okt 2010, 09:04

Hoi Frits,

Heb geen web of blog maar kan je wel recepten doorsturen als je wil spreek je spaans... anders vertaal ik ze ook geen probleem ben alleen heel druk tot eind volgende maand met mn werk, kan dus wel even duuren maar daarna ga ik aan de slag en zet ik er een aantal op dit foro ok

efpe

Bericht door efpe » 31 okt 2010, 16:11

anitawilm schreef:Hoi Frits,

Heb geen web of blog maar kan je wel recepten doorsturen als je wil spreek je spaans... anders vertaal ik ze ook geen probleem ben alleen heel druk tot eind volgende maand met mn werk, kan dus wel even duuren maar daarna ga ik aan de slag en zet ik er een aantal op dit foro ok
Hoi anitawilm,
Dank voor je reactie. Helaas spreek ik tot mijn spijt geen Spaans want internet staat boordevol met Spaanstalige Thermomix recepten.
Ik voel mij wel bezwaard als je recepten moet gaan vertalen als het al zo druk hebt. Ik hoopte dat je al beschikte over een site of blog met je favoriete Thermomix recepten in de Nederlandse taal. Kortom, ik wacht rustig af en ga ondertussen door met improviseren met de Thermomix en Twitteren http://twitter.com/kokerij
Sterkte met je drukke werkzaamheden.
Met culinaire groet,
Frits

simanos

Bericht door simanos » 08 nov 2010, 13:40

he allemaal,

heb de link bekeken met die 800 recepten in het spaans.

heb nu een vertalen er van in het engels

en ben bezig met een nederlandse vertaling.

*****heb het met een vertaal programma gedaan, verwacht dus niet text uit het groene boekje*****

mail me voor een kopietje!

gr

simon wessemius

Jantie

Bericht door Jantie » 07 dec 2010, 21:34

Hallo allemaal,
recepten met de Thermomix interesseren mij altijd. Wil deze graag publiceren op mijn website http://www.kokenmetthermomix.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Overweeg ook om een i-pad applicatie te schrijven met Nederlandstalige Thermomix recepten. Mail dus gerust alles maar door.
gr.
Jantie

Ana

Duitse recepten Thermomix

Bericht door Ana » 29 dec 2010, 09:19

Hoi,

Ik ben als hobby kok begonnen met een Thermomix TM3300 en heb sinds 3 jaar de TM31. Een grote investering maar echt een gaaf apparaat. Ik haal veel recepten van een Duitse site. http://www.wunderkessel.de" onclick="window.open(this.href);return false; Zij geven daar in eigen beheer ook kookboeken uit. Degene die hun apparaat bij de Firma Cnudde in Belgie heeft gekocht kan ook elke week per mail een recept verwachten. Een bijzonder leuke service. Ik heb in Nederland nog geen hobbyclub van de Thermomix kunnen ontdekken en wil dit graag met een andere Thermomix fan opzetten. Wie heeft er interesse?

didier

Bericht door didier » 23 jan 2011, 18:41

Mijn ma heeft er zo eentje, deze middag nog bearnaise gemaakt met de thermomix, lukt altijd. en heerlijke sorbet, met zeer weinig suiker.
ook belangrijk, alle onderdelen mogen volgens de folder in de vaatwas. wij hebben net iets meer als 1.000 euro betaald. en gebruiken het toestel om vis te stomen, spaghettie saus te maken, soep te maken, deeg voor brood of pasta te kneden, poedersuiker te maken, sabayon...

wij vonden tot nu toe al enkele receptjes op http://www.kokenmetthermomix.be" onclick="window.open(this.href);return false; (is van de man die ons het toestel verkocht dat we deze site kregen)

KNL

Bericht door KNL » 09 feb 2011, 23:41

didier schreef:Mijn ma heeft er zo eentje, deze middag nog bearnaise gemaakt met de thermomix, lukt altijd. en heerlijke sorbet, met zeer weinig suiker.
ook belangrijk, alle onderdelen mogen volgens de folder in de vaatwas. wij hebben net iets meer als 1.000 euro betaald. en gebruiken het toestel om vis te stomen, spaghettie saus te maken, soep te maken, deeg voor brood of pasta te kneden, poedersuiker te maken, sabayon...

wij vonden tot nu toe al enkele receptjes op http://www.kokenmetthermomix.be" onclick="window.open(this.href);return false; (is van de man die ons het toestel verkocht dat we deze site kregen)
hoe doe je die béarnaise?

didier

Bericht door didier » 12 apr 2011, 10:47

Dat recept staat in een van die twee kookboekken die je bij de thermomix krijgt.
Ik heb er ondertussen zelf ook eentje, en ik gebruik hem dagelijks. dacht eerst van daar heb ik geen plaats voor in men kast, maar die komt nooit in de kast, ik gebuik die toch elke dag. is wel een ander model dat de foto enkele posts hierboven;

Afbeelding

groetjes

nacieda

Re: -

Bericht door nacieda » 12 apr 2011, 17:33

paulbrussel schreef:Dat is vermoedelijk het ringband-boek (alleen in het Frans beschikbaar) dat bijgeleverd wordt bij de Thermomix met basisrecepten.

Aardig is wel dat de Belgische leverancier Cnudde inmiddels regelmatig nieuwe receptuur stuurt in het Nederlands voor degenen die een Thermomix hebben aangeschaft.

hallo
waar koop je de thermomix ergens in vlaams-brabant?

mvg

maus

Re: -

Bericht door maus » 27 apr 2011, 01:46

nacieda schreef:
paulbrussel schreef:Dat is vermoedelijk het ringband-boek (alleen in het Frans beschikbaar) dat bijgeleverd wordt bij de Thermomix met basisrecepten.

hallo
waar koop je de thermomix ergens in vlaams-brabant?

mvg
http://lmgtfy.com/?q=thermomix+benelux" onclick="window.open(this.href);return false;

Zwaan29

TM21, handleiding en boek in het Nederlands

Bericht door Zwaan29 » 19 jun 2011, 19:32

Emiel schreef:Ik denk dat dat het boek is. We hebben het volledig in het Nederlands.
Beste Emiel, of iemand anders natuurlijk, weten jullie of ik deze ringband in het Nederlands nog ergens kan krijgen? Ik krijg deze week een tweedehands TM21, maar met een Duitse handleiding. Daar kan ik natuurlijk wel wat mee, maar Nederlands zou handiger zijn.

Plaats reactie