lijst van ingrediënten zonder aanwijzingen

Vrijheid van creative mening!
artgrrl
Contacteer:

lijst van ingrediënten zonder aanwijzingen

Bericht door artgrrl » 21 okt 2010, 13:58

Wat zouden jullie als (semi)professionals doen met een recept waarin slechts ingrediënten staan, met als enige toelichting dat ik noten moet roosteren, fijnmalen en toevoegen aan de rest? Het recept luidt;
Pijnboompitten en gehakte noten, rooster ze en maal ze fijn met honing, peper, garum, melk en eieren. En een beetje olie.
Ik dacht de eerste keer aan een ovenschotel en heb een soort soufflé gebakken. Het resultaat zag er erg mooi uit, maar was niet echt de bedoeling denk ik. De smaak was goed te doen. Ik zit ook nog aan muffins te denken (met pijnboompittenmeel i.p.v. bloem). Ik heb voor de soufflé de volgende hoeveelheden gebruikt;

Ingrediënten
1 el pijnboompitten
1 handvol gehakte hazelnoten
1 el honing
½ tl zwarte peper
½ tl garum
2 el melk
1 ei
1 el olie

Ik heb de oven voorverwarmd op 180°. Ik heb er voor gekozen om de pijnboompitten en hazelnoten eerst kort te roosteren in een kleine koekenpan en daarna fijn te malen in de vijzel. Daarna konden de vloeibare bestanddelen erbij en na goed roeren heb ik het geheel zo’n 20-25 min in de oven gezet totdat de bovenkant mooi bruin was. Als ik in plaats van hazelnoten amandelen zou gebruiken zou er een bitterkoekjesachtige schotel uit moeten komen. Ik wil er geen andere ingrediënten aan toevoegen en vraag me af wie van jullie een idee heeft om met slechts bovenstaand lijstje iets te doen.
elke week nieuw uitgeprobeerde recepten op http://vuurpapier.wordpress.com

Plaats reactie