Beef Wellington

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
Floris

Beef Wellington

Bericht door Floris » 22 feb 2010, 17:17

Beste koks,

ik ben een enthousiaste hobbykok, en heb een groep vrienden waarmee we geregeld samen een diner organiseren.
Nu gaan we komende week een diner verzorgen voor +- 20 personen. Voor het hoofdgerecht gaan we een beef wellington maken met rosbief. Nu heb ik zelf wel eerder een beef wellington gemaakt, maar loop ik tegen het probleem aan dat de onderkant van het deeg slap en met vocht doordrongen raakt. Hierdoor wordt het snijden lastig en is het eindresultaat een stuk minder qua presentatie.
Is er iemand die mij hierover een goede tip kan geven?

Floris

hobbybob

Re: Beef Wellington

Bericht door hobbybob » 22 feb 2010, 17:36

Post eerst je recept hier eens zodat we kunnen zien hoe je het doet.
Dat maakt het eenvoudiger om je advies te geven.

berexstone

Bericht door berexstone » 22 feb 2010, 18:14

Hi Floris,
Doe je eerst de runderhaas larderen met lardeerspek en dan op 255° C in de oven de buitenkant net even bruin braden? (zo loopt er later geen vocht meer uit)
Dan moet je de runderhaas laten afkoelen en daarna een farce erop smeren (farce van duxelles, gehakte truffels, ganzelever, varkensvlees, eieren, portwijn, zout, peper ---> gewoon fijnmalen en mengen.
Daarna de runderhaas in dungesneden spek wikkelen en dan de runderhaas rondom in bladerdeeg wikkelen?
Breng je eigeel aan met een kwastje en laat je het daarna 15 minuten rusten?
Dan niet langer dan 30-40 minuten in de oven bakken op 205° C.

yarrah

Bericht door yarrah » 22 feb 2010, 20:22

Was het grote geheim niet dat je het vlees moet inwikkelen in een pannekoek? Daarna de bladerdeeg erom.
Was vorige week nog op Masterchef waar iemand dat vergat..... het resultaat was dat het vlees grijs eruit kwam en het bladerdeeg was niet gaar.

KNL

Bericht door KNL » 24 feb 2010, 18:47