Vraag me af wie er zelf nog producten rookt.
Uiteraard, op welke manier. Op het vuur, of juist in de oven.
Koud of Warm.
En, wat rook je dan allemaal in de oven & waar let je op?

Zo vreemd is dat niet hoor, deze quick-and-dirty methode gebruik ik ook wel eens. Ik gebruik dan een wok en zet er bamboe-stoommand op.Pinxo schreef:Ik wil nog wel eens een vreemde methode toepassen,(thuis dan) inhoud van twee zakjes picwick Andalusische thee in een pan met op de bodem alu-folie.
klein passend taartrekje er op en daarop een stuk zalm, deksel er op en fik er onder.
geeft een heerlijke rooksmaak met sinaasappelig aroma.
Cees Timmerman schreef:Ik heb vandaag een aantal gauloises gerookt, ook errug lekker
1 diepe gastro bakPluter schreef:Ik heb vandaag weer lopen kloten met een eierdoosje+gastro bak en alu folie, maar dit ziet er goed uit Leo!
Van dattum inderdaad... Maar toch ziet zo'n apparaatje er beter uit.jeroenbr schreef:1 diepe gastro bakPluter schreef:Ik heb vandaag weer lopen kloten met een eierdoosje+gastro bak en alu folie, maar dit ziet er goed uit Leo!
1 platte gastro plaat
1 eierdoosje
handje rookmot
en de hoeken in de fik steken
Gaat helemaal prima
Wil je het nog beter doen, koop je zo'n vis rekje wat in een gastro past. Met die gaatjes erin.
Kosten zijn dan 20€ maximaal. En meestal hebben keukens dit soort materiaal al in huis.
nee inderdaad, looks zijn zeer belangrijk.Pluter schreef:Van dattum inderdaad... Maar toch ziet zo'n apparaatje er beter uit.jeroenbr schreef:1 diepe gastro bakPluter schreef:Ik heb vandaag weer lopen kloten met een eierdoosje+gastro bak en alu folie, maar dit ziet er goed uit Leo!
1 platte gastro plaat
1 eierdoosje
handje rookmot
en de hoeken in de fik steken
Gaat helemaal prima
Wil je het nog beter doen, koop je zo'n vis rekje wat in een gastro past. Met die gaatjes erin.
Kosten zijn dan 20€ maximaal. En meestal hebben keukens dit soort materiaal al in huis.
je snapt dat het eier doosje puur voor rook ontwikkeling is hea? Kwestie van de deksel erop houden zo lang als je wilt.Pluter schreef:Nee hoor... Maar zo'n eierdoosje is binnen een kwartiertje wel uitgebrand. Koud roken liever wat langer.