grootste mislukking ?

Vrijheid van creative mening!
RonSchrooten

Re: grootste mislukking ?

Bericht door RonSchrooten » 25 mei 2009, 09:22

ik spreek niet uit ervaring maar verhalen van m'n chef:

een sabayon tikken van zout ipv automatensuiker

of palingmousse op een dessert doorgeven

echt heerlijk :lol:
''Trots om een voedsel bereidende, roerende, lepelzwaaiende, perfect op smaak gebrachte kok te zijn''

BreeZe

Bericht door BreeZe » 03 jun 2009, 16:40

Middelbare school skb in eindhoven had ik geleerd om appelbeignets te maken!

leuk oud & nieuw thuis proberen... er moest zo veel gram zout in alleen de weegschaal die me ouders hadden was niet echt gram nauwkeurig dus dat resulteerde in dat de hele straat brem zoute appelbeignets had!

nu 12 jaar later hebben ze het er nog over :oops: :cry:

SHFTW

Bericht door SHFTW » 28 jun 2009, 11:46

-Een net gemaakte consommé door de chef per ongeluk door de gootsteen heen gooien, omdat ik d8 dat het vuil water was. De chef was niet blij :shock:
-Creme brulee maken in de oven au-bain-marie voor 80 man, helaas was ik vergeten het water er dus bij te doen. Resultaat: Roerei.

Daarnaast natuurlijk het gebruikelijke, teveel zout of te weinig bij het personeelseten. Dingen die spontaan op blijken te zijn, die er normaal altijd in veelvoud aanwezig zijn. Jammer dat er dan net een groep van 100 man ze nodig heeft. Van deze dingen leer je wel, hierna controleer je altijd alles wel dubbel hehe.

wouterkik

Bericht door wouterkik » 29 jun 2009, 14:39

mijn allergrootste mislukking was dat ik de houtskool gril opstak onder het afdakje (van het restaurant waar ik gelukkig nog steeds werk) en per ongeluk iets te veel brandspiritus er op gooide wat ik niet door had. maar omdat het druk was ging ik meteen naar binnen. 5 minuten later stond het afdakje, de koelcel, de schuur en het dak van de keuken zwaar in de fik!

thebaldchef

Bericht door thebaldchef » 06 jul 2009, 19:01

niet echt een persoonlijke mislukking,

maar de steamer water toevoer schiet los na sluiting tijd, lekt in de 2 pans frituur ( vloeibaar ) wat vervolgens door de hele keuken loopt, das leuk beginnen de volgende morgen om 10 uur haha..

of de steamer aan zetten voor de avond, 185 graden, en er na 10 minuten zoeken en ruiken achterkomen dat er een plastic bak in zit van het personeels eten.. die er vervolgens met 2 man uit moeten trekken.. haha..

met een schuimspaan in de hand de koelcel in lopen ( geen idee waarom ) 2 bakken pindasaus ophaalt ( zwaar ) vervolgens met het haakje van de schuimspaan blijven haken achter de rekken in de koelcel en zo 20 liter pinda saus door de cel verspreiden... opruimen leek wel wat op het olifanten verblijf in artis..

een collega zien kokhalzen vraagt wat er is ( hij was het container hok aan het schoonmaken ) hij zegt dat ie denk dat er gloorgas of zoiets hangt..
blijkt dat het met CIF niet wou, en hij er maar wat bleekmiddel over heen gegooid heeft..

800 fazanten moet schoonmaken met 5 collega's, waarvan 1 er niet echt tegen kan ( stank ) 4 man een verrotte fazant gewoon doorgeven en vervolgens die collega over zn nek zien gaan... haha lang leve koks humor..

Zoute droom

Bericht door Zoute droom » 07 jul 2009, 23:10

4e jaars leerling, `92 in hotel in A`dam, had het vertrouwen veel zelfstandig te maken, was altijd goed.
Kalfsragoutje maken, vlees mooi gaar, bouilion mooi op smaak, groente netjes, binden mengen en op smaak maken, tot zover alles goed.
Peper uit de molem, zout suiker en bloem zaten in plastic bakken ivm groot verbruik.
Was een grote pan(50 liter).
Je weet na een paar keer hoeveel scheppen zout je nodig hebt(bv 4) na 3 proeven, bouilion kan immers eens wat zouter zijn geweest oid) hmmm, flauwe bende, schep erbij, nog steeds, nog een schep erbij,???hoe kan dat nou?
OEPS, suiker in de ragout gedaan, ik schepje zout erbij, ha word al beter metten(ik had het heet op dat moment :oops: :oops: :oops: :oops: , komt de chef net binnen, had gehoopt de ragout terug gekoelt te hebben voor hij kwam, hij begon vandaag eerder :evil: HEE kerel hoe ist, laat je brouwsel eens proeven..............................Lekker zeg, jouw kan ik tenminste alleen laten, kan ik van je collega`s niet zeggen :oops: :oops:

Citoensorbet ijs ipv yoghurtijs, gast vond het erg lekker :lol:

08.00 goedemorgen, koffie!! ja lekker, koffie op, zeggen de koks, wat dachtje, kom eerst een bakkie halen voor je naar school gaat, leuk van je hoor, word gewaardeert :oops: :oops: (o sh*t, ik moest naar school vandaag :lol: :lol: )

Blunder voor mijn collega leerlingen(GNAGNAGNA, zei stonden altijd in het luxe rest., ik cafe, waar ook personeel, roomservice etcetc gemnakkt werd, alacarte deed je alleen, dwz geen kok voor voor en 1 voor hoofdenz, gewoon, alles doorelkaar met twee maar meestal alleen. + mep, dus best wel aanpakken, maar ja voor hun..was maar cafe.
Lekker potje stoofvlees gemaakt die dag, echt een toipper, vlees gemarineert/rwijn bouquet, knof rozemarijn, rustig aanzetten, jusie maken net aan de pruttel twee uren laten garen(eerder geen pruttel)uitzetten, morgen voor doorgeven laatste pruttel meegeven, in de jus laten koelen, word het vlees leeker relaxt en dus mals van.
Vonden zij maar goedkoop gedoe, geef hun maar het echte werk, hazen wild blablabla.
Chef de rang, wat is de dag special(voor rest........weet niet meer wat het was maar hij was er niet blij mee, hij rook mijn pan.....ik heb 10 duitsers die moeten verwend worden, zijn van een reisorganisatie. Uiteindelijk zei de chef kok, we gebruiken zijn stooflappen, met rode kool en lekkere aardappels. zo gezegd, komt er toch na een uur een delegatie duitsers de keuken binnen stormen om te complimenteren, das was soooooooooo veruukt!!!!heb er nog rooie oren van.
En die collega leerlingen(waren ineens heel stil en klein.
Lekker eten en bereiden is de beste therapie voor de geest!

grebnegilieh

Re:

Bericht door grebnegilieh » 13 nov 2009, 00:28

Chef jurre schreef:hallo ik ben nieuw hier..

Maar mijn grootste mislukking is caramel snoepjes maken.
Alles ging goed. totdat ik het 1 minuutje te lang liet koken.
het werd 1 bruine kankerverwekkende troep.
Bijna een dure gietijzeren pan van 80 euro vern**kt maar
uiteindelijk nog schoon kunnen krijgen met een schroevendraaier :oops:

Groeten jurre
Nooit gedacht aan de pan weer opzetten met water erbij en loskoken
.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 13 nov 2009, 00:41

Sabayon optikken zonder dooier .... duurde ff

Zoute droom

Re: Re:

Bericht door Zoute droom » 13 nov 2009, 08:28

grebnegilieh schreef:
Chef jurre schreef:hallo ik ben nieuw hier..

Maar mijn grootste mislukking is caramel snoepjes maken.
Alles ging goed. totdat ik het 1 minuutje te lang liet koken.
het werd 1 bruine kankerverwekkende troep.
Bijna een dure gietijzeren pan van 80 euro vern**kt maar
uiteindelijk nog schoon kunnen krijgen met een schroevendraaier :oops:

Groeten jurre
Nooit gedacht aan de pan weer opzetten met water erbij en loskoken
.
Tja, kan zo simpel zijn met een beetje warenkennis en nadenken.

Zoute droom

Bericht door Zoute droom » 13 nov 2009, 08:30

jeroenbr schreef:Sabayon optikken zonder dooier .... duurde ff
Waar stond jij in te kloppen dan :?: :lol: Sabayon is temet dooier!!!

Zoute droom

Bericht door Zoute droom » 13 nov 2009, 08:34

In een keuken hadden wij zo`n stalen kookplaat met gas eronder voor je pannetjes.
Mooi blank, eind van de avond altijd bruin.
Is niete erg! gewoon borstelen met azijn en hij gaat weer glimmen.
Na een drukke warme avond, keuken schoon alleen de plaat nog even, die is nu wel afgekoeld. pak achterloos de azijn, giet het over de plaat :roll: :roll: :x :shock: :( S..T was het cannetje Ketjap :oops: uur later was alles weer schoon, incl het onderstel :? ipv plaat 5 min en klaar :evil: :lol:

Ralf_Rabbel

Bericht door Ralf_Rabbel » 23 nov 2009, 17:16

Een emmer frambozensaus van 5 l boven in de koeling zetten, de planken waren al een beetje doorgezakt, 10 min later kom ik terug en was de halve koeling paars!! erg leuk tijdens een druk service!!

Eerste keer dat ik Stroganof saus maakte, groente lekker aangebakken met paprika poeder, afblussen met drank etc. en toen wist ik niet meer of ik er nouw water of room( geen ideen hoe ik er bij kwam??:S) bij moest doen, dus ik 20 l room erbij gedaan...... en toen kwam de chef binnen...FEEST!
Eerlijkheid, Passie en de wil om nooit op te geven

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 23 nov 2009, 23:46

ralph geerts schreef:ik was een keer bezig met een vinaigrette te maken en die dan met een soda-jet onder druk te zetten zodat je koolzuur ( bruisend effect ) in de vinairgrette krijgt. alleen in plaats van fris bruisend ging het naar licht tintelend bedorven iets smaken :oops:
Zo maken ze margarine ;-)

Dan wel met waterstof ipv koolstofdioxide, maar alla. Het proces heet hydrolyse...

Milou

Bericht door Milou » 25 nov 2009, 17:45

Zoooo'n fijne blunder gister!!

Dikke pan jus de veau gemaakt...

Even in de gootsteen gezet met ijswater, kwam de afwasser binnen...

Ik kwam 10 min. later terug in de keuken hele pas jus weg!!

Ik vragen aan die afwasser; dacht ie dat het vies water was... Weg mijn prachtige jus :shock:

Chef was boooos :|
Het leven van een kok gaat niet over rozen...

Milou

Bericht door Milou » 25 nov 2009, 17:51

Nog een mooie....

Mosterd en amarettosaus in spuitflesjes hebben klaarstaan:

We geven altijd een tipje mosterd bij de bitterballen;

Zegd collega vorige week ehm, ik heb de hele middag ammaretto saus bij de bitterballen gegeven!

En nee geen klacht gehad!! zeer vreemd maar lag wel te rollen over de keukenvloer van het lachen oeps!
Het leven van een kok gaat niet over rozen...

mark_s

Bericht door mark_s » 13 dec 2009, 23:29

Ik heb in mijn 3e jaar een wc doorgespoeld nadat ik een bloedneus had door het stoten tegen een wandplank...dan zou je zeggen valt wel mee..
Helaas waren ze op dat moment bezig om de afvoerleidingen boven de keuken te vervangen, Een stortbak aan water kwam dus door het plafond naar beneden :oops: :oops: de hele keuken had een laag water.

hoorde toen mijn chef schreeuwen.....G*D v*rd*mm* je zeik over de werkbank.....!!!!! je maakt alles schoon (1 propje papier en verder alleen schoon water)
IK NOG BLIJ ZIJN DAT IK NIET MOEST PISSEN!!! :oops: :oops: ...OF erger!!! :lol: :shock:

of

speculaasdeeg maken op school
netjes alles afgewogen. (alles dik in orde)
mengen (ook geen probleem)
maar het werd alleen niet een mooi deegje...beetje kleverig en na 10 minuten nogsteeds..

pak mijn docent het bakje waar ik mijn bloem in had zitten.....neemt het tussen de vingers en je hoorde zachtjes een piepend geluid(knarserig) CUSTARDPOEDER :D :lol:
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.

Nico22

Bericht door Nico22 » 10 apr 2010, 21:46

S'avonds om 24 uur grote pot bruine fond op vuur gezet.
Daarna gaan slapen om 4 uur s'morgens brandalarm, alles vol rook.
Met slapende kop naar buiten gelopen bij de buren in boxerschort gaan aanbellen,
buren bellen de brandweer.
Nogeens gaan kijken, langs alle ramen zag je een dikke witte rook binnen.
Brandweermannen komen na 10 minuten met 5 brandweerwagens aan, zij lopen naarbinnen,
komen 2 minuten later buiten met rokende pot van bruine fond.
OEPS vuur vergeten laag te zetten! :oops:

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 10 apr 2010, 23:05

succes met je functioneringsgesprek!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 08 mei 2010, 10:09

cyrano schreef:
ralph geerts schreef:ik was een keer bezig met een vinaigrette te maken en die dan met een soda-jet onder druk te zetten zodat je koolzuur ( bruisend effect ) in de vinairgrette krijgt. alleen in plaats van fris bruisend ging het naar licht tintelend bedorven iets smaken :oops:
Zo maken ze margarine ;-)

Dan wel met waterstof ipv koolstofdioxide, maar alla. Het proces heet hydrolyse...
Hydrolyse is toch echt het afsplitsen van vetzuren/peptide van het glycerol, dit gebeurd bijvoorbeeld in de frituur bij het frituren van niet goed droog gemaakte aardappels.

wat jij waarschijnlijk bedoeld is hydrogenering. Hiermee kan de hardheid dus de aanwezigheid van verzadigde vetzuren bepaald worden.

;)

maar on-topic

Slagroom met de hand in de schift slaan :S

kookpunt

Bericht door kookpunt » 20 dec 2010, 16:42

hoe vaak ik wel niet perongelijk bedorven geraspte kaas over een ovenschotel heen heb gegooid waardoor hij niet meer te harden was is eigenlijk ontelbaar :P
Ik heb hier weleens een date mee naar huis gebonjoured.

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 21 dec 2010, 00:24

Ik heb toen ik een jaar of twaalf was, geprobeerd américain préparé (steak tartare voor diegenen die wat noordelijker wonen) te bakken...

Petert

Bericht door Petert » 18 apr 2011, 23:41

Denk toch wel het schoonmaken van de koelcel. Ik rustig bezig met mijn sopje, doe ik de spons in een emmer runderbouillon, oeps. En had afgelopen week ook wel een leuke. Was de afzuigkap aan het schoonmaken en het was tijd voor de polish, dus ik pak de spuitbus en ga rustig aan de gang. Maar heel erg schoon werd het niet, mja gewoon doorgaan. En na 3/4e kwam ik erachter dat ik pancoating had gepakt. Kon ik hem nog een keer doen.

Hebben ooit een bedienings-ambulante wijs gemaakt dat de stoom uit de steamer op was, hadden ze haar met een bakje naar koffie apperaat gestuurd om even stoom te halen. Nooit dat dat gaat werken, maar ze trapte er nog in ook. En collega wou een taart maken, en had ipv zelfrijzend bakmeel, bakpoeder gepakt. Binnen 5 minuten die hele taart over dat ding heen. Niemand snapte het, tot ik ineens zag dat het bakpoeder was ipv zelfrijzend bakmeel. Sinds dien gaat hij door het leven als 'cake-boss'

GewoonKok

Bericht door GewoonKok » 23 mei 2011, 15:52

heb toevallig vorige week gehad, beetje de schult van mij en een mede-leerling:P
ik was mayo aan het maken, en had rustig 6 liter olie toegevoegt.
ik wacht dan altijd 5 minuten zodat de olie er goed doorheen is en als laatste voeg ik 250 ml witte azijn toe voor het binden.
ik had de olie allemaal toegevoegt en ging even snel naar de wc toe, kom ik terug, is me mayo ineens weg, dus ik vragen aan de chef of hij hem gezien heeft, en die zegt dat hij 1 minuut geleden de andere leerling ermee zag lopen naar achter.
dus ik daarheen, is hij het aan het weggooien omdat hij dacht dat het in de schift zat, wat niet zo was, maar wel zo leek omdat er nog geen azijn doorheen zat.
lagen helemaal slap achter :P
mocht hij voor mij de volgende portie mayo maken, dat vond hij minder:P

lucci747

Bericht door lucci747 » 06 aug 2012, 21:44

Ik wilde hele tijd geleden frituur aanzetten, maar hij deed het natuurlijk niet anders zou het niet in dit topic staan.
Flink klagen bij de baas.. Dus uiteindelijk toch een nieuwe frituur, volgende dag nieuwe frituur aanzetten, doet het natuurlijk nog steeds niet.
Wat blijkt? Stoppen gesprongen xD

kokniels

Bericht door kokniels » 24 aug 2012, 12:27

Mijn grootste mislukking?

Ik had een keer caramel gemaakt en wou dat storten op een marmeren plaat... maar het dus niet ingevet of bakpapier onder gedaan ben 2 dagen bezig geweest om al die suiker van die pizzasteen af te krijgen :oops:
Als je van je hobby je werkt maakt, hoef je nooit meer te werken...

bass

Bericht door bass » 02 okt 2012, 16:05

Mijn grootste blunder!

Ik was een paar weken geleden bezig met het maken van ommelet sibryen!
Ik wou hem afbranden, zoeken naar mn brander en nergens kunnen vinden he!
Dan maar de combisteamer voor verwarmen op 250/300 graden even erin en daarna direct de vriezer in! super mooi effect! (wel een tip trouwens)
Daarna de steamer nodig voor iets anders maar vergeten de temperatuur terug te draaien!
Een kwartiertje later komt er een collega naar me toe gerend! Bas je oven staat in de fikk! Ik snel die kant op, komt er een dikke steekvlam tot aan het plaffond (meer dan een meter) uit de luchtafvoer pijp!

snel de steamer uit en afdekken! Maar ik schrok me kappot!

Achteraf bleek dus dat de vet in de pijp ontbrande omdat de temperatuur in de oven te hoog werd!

Dat is mijn ergste belevenis denk ik!

Groetjes Bas
'' Als je het doet, doe het dan meteen goed! ''

sous

Bericht door sous » 07 okt 2012, 13:28

bij een vorige werkgever maakten wij dagelijks verse cake voor bij de koffie
spelregel was dat je nooit hetzelfde als gisteren mocht maken, iets om je leerlingen te laten denken over smaak. Op zekere dag kijk ik in de oven en vraag de leerling die de cake bereidt had naar de hoeveelheid bakpoeder die hij in het beslag had gebruikt. normaal deden we er een theelepeltje poeder bij en dus vroeg ik hem om in lepels de hoeveelheid uit te drukken die hij had gebruikt. "twee a drie zeker wel!" "theelepels of soeplepels?""soeplepels, Natuurlijk!" antwoorde hij lachend alsof ík de sukkel zou zijn. Toen vroeg ik hem om in de oven te kijken en of hij al een plan had hoe hij die binnen een half uur schoon ging krijgen. In de oven had zich een schuimende massa van het volledige binnenwerk meester gemaakt die natuurlijk overal aan vast bakte. De leerling heeft 2 volle uren nodig gehad om de oven weer enigzins schoon te krijgen :)
epic!

kokniels

Bericht door kokniels » 09 nov 2012, 01:02

Mijn chef heeft ooit een keer heel snel cocktailsaus in elkaar gezet en wil snel een bus paprikapoeder pakken maar pakt dus cayennepeper mooi myoteren en mengen met de mayonaise en doorgeven pas na 5x meegegeven te hebben kwamen ze terug met de ''gasten vinden de saus te scherp''

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 nov 2012, 14:49

sous schreef:bij een vorige werkgever maakten wij dagelijks verse cake voor bij de koffie
spelregel was dat je nooit hetzelfde als gisteren mocht maken, iets om je leerlingen te laten denken over smaak. Op zekere dag kijk ik in de oven en vraag de leerling die de cake bereidt had naar de hoeveelheid bakpoeder die hij in het beslag had gebruikt. normaal deden we er een theelepeltje poeder bij en dus vroeg ik hem om in lepels de hoeveelheid uit te drukken die hij had gebruikt. "twee a drie zeker wel!" "theelepels of soeplepels?""soeplepels, Natuurlijk!" antwoorde hij lachend alsof ík de sukkel zou zijn. Toen vroeg ik hem om in de oven te kijken en of hij al een plan had hoe hij die binnen een half uur schoon ging krijgen. In de oven had zich een schuimende massa van het volledige binnenwerk meester gemaakt die natuurlijk overal aan vast bakte. De leerling heeft 2 volle uren nodig gehad om de oven weer enigzins schoon te krijgen :)
epic!
zijn daar nog foto's van?

:D
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

zakelijk
Contacteer:

Bericht door zakelijk » 14 nov 2012, 18:48

Ben ik de enige persoon die altijd een bende maakt als het gaat om het maken van een mooie Souffle? Er gaat bij mij altijd wel iets mis, de laatste keer zat ik met onze hond te spelen en was ik afgeleid.... altijd gevaarlijk :lol:

Groeten Lisa.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 08 dec 2012, 00:46

kokniels schreef:Mijn chef heeft ooit een keer heel snel cocktailsaus in elkaar gezet en wil snel een bus paprikapoeder pakken maar pakt dus cayennepeper mooi myoteren en mengen met de mayonaise en doorgeven pas na 5x meegegeven te hebben kwamen ze terug met de ''gasten vinden de saus te scherp''
jij bent zo'n "op hoop van zege" cowboykok ? Jij proeft niet?

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 08 dec 2012, 15:05

daarna denk ik dus voortaan wel.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 08 dec 2012, 20:10

Tevensch net zo belangrijk: 4 van de vijf gasten proeft zoiets dus niet. Of meer waarschijnlijk: bedankt vriendelijk voor de maaltijd, maar komt nooit meer terug.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

kokniels

Bericht door kokniels » 09 dec 2012, 22:43

Inderdaad nu proef ik wel alles en streef ik er naar om alles goed op smaak te hebben, lesje geleerd.

Pluter

Bericht door Pluter » 10 dec 2012, 00:10

Heel goed kokniels, hou die chef van je maar in de gaten! ;)
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 10 dec 2012, 16:37

kokniels schreef:Inderdaad nu proef ik wel alles en streef ik er naar om alles goed op smaak te hebben, lesje geleerd.
gister gegeten bij de valk, volgende x iets meer zout over mijn varkenshaas met champignon saus aub

kokniels

Bericht door kokniels » 10 dec 2012, 21:44

Bij de toekan in Spier?, ik werk er overigens al sinds juli niet meer..

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 11 dec 2012, 01:01

haha was een grapje, ik weet dat je bij diggels werkt ;)
groeten aan marco daar

kokniels

Bericht door kokniels » 12 dec 2012, 14:08

ook al niet meer :wink: Was een stageadres vorig jaar. Werk nu bij Grand Cafe Het Postkantoor in Hoogeveen

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 15 dec 2012, 00:52

kokniels schreef:ook al niet meer :wink: Was een stageadres vorig jaar. Werk nu bij Grand Cafe Het Postkantoor in Hoogeveen
wanneer pak jij het nou eens groters aan, ipv in dat soort bedrijven te blijven hangen
solliciteer bij groene lantaarn of vlindertuin en van daaruit nederland in ...

kokniels

Bericht door kokniels » 15 dec 2012, 01:48

Wil ik ook ontzettend graag en geen uitdaging is te groot... maar ik ben nog steeds afhankelijk van mijn fiets/trein en volgend jaar augustus word ik 18 heb ik een rijbewijs en kan ik ''overal'' heen.. :)

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 15 dec 2012, 17:05

Nickster schreef:- - De kraan van de frituur open laten staan toen hij hem bij aan het vullen was, zichzelf ondertussen afvragend waarom er zoveel olie nodig was... Totdat het er onder uit het kastje uitgelopen kwam en heel de vloer blank stond! Net voordat de keuken open ging!! (sow das glad!)
herkenbaar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
www.koksforum.nl

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 16 dec 2012, 00:56

kokniels schreef:Wil ik ook ontzettend graag en geen uitdaging is te groot... maar ik ben nog steeds afhankelijk van mijn fiets/trein en volgend jaar augustus word ik 18 heb ik een rijbewijs en kan ik ''overal'' heen.. :)
ja man, maak beilen trots

kokniels

Bericht door kokniels » 16 dec 2012, 23:54

Doe ik mijn ambities zijn enorm :) over 2 jaartjes naar parijs ;) en nu weer ontopic anders word leo boos :lol:

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 17 dec 2012, 16:20

kokniels schreef:Doe ik mijn ambities zijn enorm :) over 2 jaartjes naar parijs ;) en nu weer ontopic anders word leo boos :lol:
vergeet parijs man, je leeft in 2012

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 18 dec 2012, 16:40

jeroenbr schreef:
kokniels schreef:Doe ik mijn ambities zijn enorm :) over 2 jaartjes naar parijs ;) en nu weer ontopic anders word leo boos :lol:
Wat dan? Ieder zijn ding.
www.koksforum.nl

kokniels

Bericht door kokniels » 18 dec 2012, 19:45

jeroenbr schreef:
Leek mij wel leuk ander land ''oorsprong'' van het koken andere taal andere leerwijze, eerst maar even school afmaken dacht ik

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 18 dec 2012, 23:10

kokniels schreef:
jeroenbr schreef:
Leek mij wel leuk ander land ''oorsprong'' van het koken andere taal andere leerwijze, eerst maar even school afmaken dacht ik
ga naar Australië, Scandinavië, duitsland, spanje.. Daar is het waar het gebeurt. Parijs is inmiddels zo gedateerd.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 dec 2012, 22:00

misschien leuk voor een ander topic..
Maar, wat vind jij dan speciaal aan die landen?
www.koksforum.nl

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 22 dec 2012, 23:45

Leo schreef:misschien leuk voor een ander topic..
Maar, wat vind jij dan speciaal aan die landen?
ik heb het tegen niels, die word geschoold in deze tijd. Ik ook, en jij niet.
Maar wat is vreselijk vind is dat er chefs/koks zijn die klassiek geschoold zijn raar vinden dat groentjes geen klassieke dingen kennen.
Vaak kennen ze de basis, maar kunnen geen terrines, ballotines,bladerdeeg bewerkingen, vlees opbinden enz maken. Dat irriteert mij ..
als je niet in restaurants werkt die niet mee gaan met hun tijd, dan leer je dat niet, zelfs op school niet want zelfs DIE gaan mee met de tijd.
We leven nu, niet in 1980 waar complete buffeten nog door de gelei worden gehaald.

Plaats reactie