Een leuke assorti van een aantal fouten van mij en collega's:P
- Collega, stapt vol met zijn voet in een marmite met hete kalfjus ( deze stond naast een ingebouwde kookpan gezeefd en wel, maar wel vlak naast de koelcel )
Die knappe jongen liep de volgende dag met 1 kruk door de keuken (wel doorzettingsvermogen)
- De souschef zag mijn brownie aan voor brioche en was dus onder de waan dat deze verbrand was, met veel herrie liep ze naar de oven; "jongens let op je brioche!!!!", toen ze de oven opentrok en de chocolade geur in haar gezicht sloeg was genoeg gezegd, te trots om haar fout te erkennen en erom te kunnen lachen liep ze met hangende schouders terug het kantoor in

(iedereen lach dubbel behalve zij)
- 20 liter mayonaise weg gemietert omdat deze in de schift zat:P
- sauzen emulgeren met de bamix voor de saucier in mijn leerling periode, ( helaas deed ik ook alle jus ) katz blind dus....
- op de entremetier artisjokken schoonmaken en even niet je snijplank omdraaien / verwisselen, zo krijg je zelfs gecarameliseerde wortel bitter:P
- koude terrine bouwen en half uur voor servies er achter komen dat de gelatine nog geweekt op je bank staat.... ( dat deed pijn )
- Nog een mooie die jullie mischien ook weleens meegemaakt hebben: je staat bij brandende pitten en na wat pannen verschoven te hebben word je rechterhand ineens warm, staat je doek in de fik:P
- in de open keuken een plateau met vis uit je kastje trekken maar schiet uit je hand, deze klettert met godsgeweld op de vloer, als je je kop boven de bank uit steekt zijn alle 40 gasten gestopt met praten en kijken richting jouw

, ik stak mijn handen in de lucht en riep: Hopla!!!!, alles gasten konden erom lachen en alle aandacht was al gauw weer op het eten gevestigd....en ik kon ook weer snel verder, met een kop zo rood als kreeft...
- en last but not least! ~5 ossenhazen garen in de oven, en netjes de timer zetten, maar per ongeluk dubbel op het start knopje drukken waardoor het klokje weer stopt. na ongeveer 25 minuten lag er voor 400 euro aan ossenhaas in de oven, wat als enige overeenkomst met michelin had, dat het de structuur had van een goede autoband...
Dit zijn niet mijn enigste fouten:P maar wel de meest memorabele...
Revenge is a meal best served cold.