Vragenlijst biologisch vlees

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Regenboogje

Vragenlijst biologisch vlees

Bericht door Regenboogje » 01 mei 2015, 23:47

Hallo,

Mijn naam is Yana en ik studeer aan de Hogeschool van Amsterdam. Als opdracht moet ik iets ontwerpen voor een goed doel. Nu heb ik besloten om als goed doel Wakker Dier te kiezen, en mij vooral te focussen op het eten. Mijn product moet op een evenement kunnen staan, en als evenement heb ik Amsterdam Kookt gekozen. Dit is waarom ik heb besloten om dit op de Etenpijler te plaatsen.

Onderzoek vormt een groot deel van mijn opdracht. Ik zou jullie graag enkele vragen willen stellen over biologisch vlees, culinaire evenementen en Wakker Dier. Ik zou het fijn vinden als jullie die zouden willen beantwoorden. Discussies zijn ook toegestaan (en ja, ik besef dat ik daar totaal geen controle over heb).

De vragen zijn als volgt. Als je iets liever niet invult, is dat geen probleem. Ook als je geen tijd hebt om alles in te vullen, een paar vragen helpen mij al enorm!
1.Wat vind je van de reclames van Wakker Dier? Te schokkend of juist goed dat ze de mensen 'wakker schudden'?
2.Wat doe je wanneer je deze reclames ziet? Zap je weg, draai je je hoofd weg, denk je 'ah, wat zielig' en ga je door met waar je mee bezig was?
3.Denk je dat Wakker Dier meer mensen zal bereiken wanneer zij minder schokkende reclame gebruiken?
4.Heb je wel eens overwogen om te doneren aan Wakker Dier?

5.Vind je biologisch vlees belangrijk, of maakt het je niet uit wat ermee gebeurd is, zo lang het maar goedkoop is?
6.Als je ineens meer geld te besteden had, zou je dit dan uitgeven aan wat duurder, biologisch vlees?
7.Vind je het leuk om inspiratie op te doen voor nieuwe gerechten en zo ja, hoe probeer je dit dan voor elkaar te krijgen?
8.Vind je vegetarisch koken een probleem, of juist een uitdaging?
9.Ben je je bewust van de consequenties op basis van het soort vlees dat je koopt?