Kook shows

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Wat vind jij van de kookprogramma's uit eigen land

Heel k*t
4
19%
k*t
2
10%
Ergerlijk
4
19%
Gaat wel
4
19%
Redelijk
4
19%
Leuk
2
10%
Interessant
1
5%
Tof
0
Geen stemmen
Ik neem er voor vrij
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

Bon Chef

Kook shows

Bericht door Bon Chef » 23 sep 2010, 20:23

Was benieuwd wat men ervan vindt.
Ik erger me namelijk blauw en geel aan de verloedering van onze "top " koks op tv.
Mag ook wel eens gezegd worden dat de oude helden vergane glorie aan het worden zijn op deze manier.

Succes

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Kook shows

Bericht door Leo » 23 sep 2010, 20:42

hmm.. ik kijk niet zoveel.

Pluim op pad, vind ik wel leuk. leuke product info.
Den Blijker, mag ik ook graag zien.

overige programma kijk ik eigenlijk niet, beetje tijd gebrek.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Maurits

Bericht door Maurits » 24 sep 2010, 09:34

Top Chef is, nu op de buis met Robert Kranenborg en Julius Jaspers, is echt slecht. Gefilmd in een sfeerloze kookstudio aangevuld met een stijve en vlakke presentatie van de twee heren. Ook is de sluikreclame schaamteloos. Ron Blaauw die in een demo van een gehaktbal gedroogd korianderblad van Silvo gebruikt.....Kom op zeg!

Van de Nederlandse Masterchef, dat aanstaande zondag begint, heb ik hoge verwachtingen. Geproduceerd door NET5 (meestal met de betere programma's) en met een jury/presentatie met veel persoonlijkheid, het is met Renate Verbaan, Alain Caron, Hans van Wolde en Peter Lute.

Over de kook en Wie is de Chef vind ik eigenlijk het culinaire equivalent van hutspot: pretentieloze doordeweeks kost.

Taste of LIfe Reizen vond ik eigenlijk het beste Nederlandse programma (NET5 weer!). Informatief, breed georienteerd en goed geschoten. De presentatie van Rudolph van Veen vind ik ook fijn. Hij komt kundig over en kan vaak goed beschrijven hoe iets smaakt. Hij gaat wat verder dan te zeggen "lekker", "verukkelijk" etc.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

ErikB

Bericht door ErikB » 24 sep 2010, 11:47

de nederlandse programma's druipen van de reclame, i.t.t. bv de engelse programma's.
kijk dus bij voorkeur ( als ik de tijd heb ) naar BBC en schakel snel over naar een andere zender als ik op een nl zender zo'n "kook"-programma zie.

ben overigens benieuwd naar de nederlandse masterchef uitzendingen

Erik

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 25 sep 2010, 00:20

Waarom wordt Hell's Kitchen met Marco Pierre White niet uitgezonden???
En Herman den Blijker kan heel goed koken, maar waarom zien we hem dat nooit doen!!
Ik wil leerzame kookprogramma's en geen "pasta met zalm" meuk !!!

Oh je moet eens voor de lol in het weekend in de ochtenduren zo'n duits kookprogramma eens opzetten, echt kansloze gerechten die ze daar maken.
Dan moet ik aan dat liedje denken: "It was acceptable in the 80's."
Practice what you preach

Xavier

Bericht door Xavier » 25 sep 2010, 09:12

Er is maar één kookprogramma dat ik echt de moeite vond:

canvas - in de keuken

Bon Chef

Bericht door Bon Chef » 25 sep 2010, 12:16

Gister op t nieuws / zelfpromo uitzending van SBS stukje van Masterchef.
De verwachting is weer enorm gedaald hoor.
Alain Caron ontpopt zich tot een gemeen klein Frans duiveltje in n doosje waar geen land mee te bezeilen is.
Überhaupt wie is Alain Caron om een hamburger af te zeiken.
En dan beweert meneer ook nog dat dat te simpel is en dat iedereen dat kan.!
Waarom heb ik dan vaak bij bestelling van zo'n apparaat weer een teleurstelling te pakken. van 10 euro.
Dat is nou net die k*t mentaliteit van tegenwoordig friet , pasta burgers, kebab enz is makkelijk, nou mooi niet!
Want het is maar heel zeldan dat je denk Hmmmmmm deze is echt lekker!
Maar goed het is lekker weer dus we klagen niet.

berexstone

Bericht door berexstone » 03 okt 2010, 11:18

'Masterchef' op tf1 is best goed, met oa Frédéric Anton (chef "Le Pré Catelan"). De kanditaten zijn nu voldoende uitgedunt om het interressant te laten worden. Er wordt écht ingegaan op technieken en vakkennis. Ook komen er uitstekende leveranciers, zoals onlangs een top Parijse generatie-op-generatie slager.
Gan naar http://www.tf1.fr" onclick="window.open(this.href);return false; onderaan de homepage staat: REVOIR GRATUITEMENT VOS PROGRAMMES, daar staat 'Masterchef' tussen (de uitzending van deze week is voorzien van een foto met een oorlogsschip). Klik er gewoon op om het te bekijken, de uitzending duurt wel 2 uur en 44 minuten, en je kunt het nog in H.D. schakelen ook.
Alternatief is http://www.tf1.fr" onclick="window.open(this.href);return false;, dan op VIDEOS klikken, daar staat het zowel onder TOP VIDEOS als onder VIDEOS EN INTEGRALITE, daar staan ook eerdere afleveringen van 'Masterchef' op en andere kookprogramma's.
'Masterchef' wordt iedere donderdagavond uitgezonden. Het programma is meteen na afloop al online te bekijken.
Laatst gewijzigd door berexstone op 03 okt 2010, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

berexstone

Bericht door berexstone » 03 okt 2010, 11:19

berexstone schreef:'Masterchef' op tf1 is best goed, met oa Frédéric Anton (chef "Le Pré Catelan"). De kanditaten zijn nu voldoende uitgedunt om het interressant te laten worden. Er wordt écht ingegaan op technieken en vakkennis. Ook komen er uitstekende leveranciers, zoals onlangs een top Parijse generatie-op-generatie slager.
Gan naar http://www.tf1.fr" onclick="window.open(this.href);return false; onderaan de homepage staat: REVOIR GRATUITEMENT VOS PROGRAMMES, daar staat 'Masterchef' tussen (de uitzending van deze week is voorzien van een foto met een oorlogsschip). Klik er gewoon op om het te bekijken, de aflevering duurt wel 2 uur en 44 minuten, en je kunt het nog in H.D. schakelen ook.
Alternatief is http://www.tf1.fr" onclick="window.open(this.href);return false;, dan op VIDEOS klikken, daar staat het zowel onder TOP VIDEOS als onder VIDEOS EN INTEGRALITE, daar staan ook eerdere afleveringen van 'Masterchef' op en andere kookprogramma's.
'Masterchef' wordt iedere donderdagavond uitgezonden. Het programma is meteen na afloop al online te bekijken.

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 03 okt 2010, 11:34

Je vous remercie Berexstone, leuke tip!
Practice what you preach

Maurits

Bericht door Maurits » 11 okt 2010, 08:32

Ik moet het even kwijt hoor, maar wat is de NLse masterchef Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!

Tjonge jonge, hadden ze het gewoon niet meer als de Engelse kunnen opzetten....

mal

Bericht door mal » 29 okt 2010, 18:04

Ik kan de Australische MasterChef uiterst warm aanbevelen. Ze zijn erin geslaagd de beste dingen uit de Amerikaans Top Chef en de Engelse MasterChef te combineren met regelmatige masterclasses, tot alles wat zo'n programma zou kunnen zijn. De Nederlandse versie's zijn inderdaad slechts tenenkrommend slappe aftreksels. Eigenlijk kijk ik al jaren geen Nederlandse kookprogramma's meer, gewoon omdat ik er eigenlijk helemaal niets meer van opstak, er niets inspirerend meer in gebeurde. Die neergang zette in met die figuur van le garage, (z'n naam ben ik even kwijt) en het is eigenlijk nooit meer goed gekomen. Ja, Pierre Wind was even leuk, evenals de Keuringdienst van Waarde (geen echt kookprogramma, maar wel relevant), maar niets dat de MasterChef / Top Chef, maar ook series als "Great British Menu" of "Britains Best Dish" ook maar enigszins evenaarde (om nog maar te zwijgen over series als die van Rick Stein, Heston Blumenthal, Keith Floyd, Anthony Bourdain, Andrew Zimmer en noem maar op).

Maurits

Bericht door Maurits » 01 nov 2010, 10:59

Gelukkig straffen de kijkers ook Masterchef en Topchef af, want de kijkcijfers vallen flink tegen.

mal

Bericht door mal » 01 nov 2010, 19:11

Maurits schreef:Gelukkig straffen de kijkers ook Masterchef en Topchef af, want de kijkcijfers vallen flink tegen.
Ja, maar het blijft jammer. Het krenkt de nationale trots wel een beetje dat uitgerekend m'n "eigen" land de zwakste MasterChef produceert. We kennen hier natuurlijk allemaal de Engelse, maar ik heb de ook de Amerikaanse, de Australische en de New Zeelandse gezien en die zijn allemaal beter, zelfs de Amerikaanse (met Gordon Ramsay notabene, die ik echt niet heel erg sympathiek/leuk vind).

Overigens heb ik wel nog geprobeerd de versie van tf1 te bekijken uit de reactie van berexstone, maar ik krijg helaas de mededeling dat die uitzendingen voor mijn land niet beschikbaar zijn :cry: Is iemand beter gevaren?

Maurits

Bericht door Maurits » 19 nov 2010, 09:21

Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere commentaren.Topchef vind ik de laatste afleveringen behoorlijk vermakelijk, zeker ook door alle cameo's van topkoks. En de presentatoren lijken toch ook wel wat losser te worden.

Kijkt iemand nog masterchef? Hoe is dat nu?

Plaats reactie