Witte Asperges

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Witte Asperges uit Peru....kan dat?

JA
5
20%
NEE
20
80%

Totaal aantal stemmen: 25

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Witte Asperges

Bericht door Leo » 20 nov 2009, 23:46

Zit net een leuke aflevering te kijken van de Keuringsdienst...

Het hele jaar door kan je ze kopen...
Het nederlandse seizoen is anders dan die van uit Peru..

Vind jij dat je asperges uit Peru kunt serveren?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

marcin
Contacteer:

Re: Witte Asperges

Bericht door marcin » 21 nov 2009, 12:42

ieder produkt zijn eigen seizoen en dat van de plaats waar je restaurant staat

aardbeien in december of fazant in mei is ook not done
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 21 nov 2009, 13:10

Heb ze wel eens gegeten, zijn niet lekker, dus nee.
Als ze nou super lekker waren dan wel, hetzelfde geldt voor aardbeien, maar ik ben in de winter nog geen lekkere tegengekomen.
Practice what you preach

berexstone

Bericht door berexstone » 21 nov 2009, 17:57

Nee. Voor mij geen witte asperges uit Peru. De meeste van die dingen "van hier" die in Afrika, China of Afrika geproduceerd worden smaken gewoon niet. Trouwens ook dingen "niet van hier" zoals truffel uit China is troep. Ideaal zou zijn om met een aantal restaurants in de regio een samenwer-kingsverband aan te gaan om landbouwers te motiveren tot het verbouwen van (streek)groenten en het leveren van uitstekend vlees en pluimvee. In Frankrijk wordt dit door zowel de lokale als nationale overheid aangemoedigd, en de Franse staatszenders France 2, 3, 4 en 5 zijn verplicht program-ma's te maken over (lokale) gastronomie en de bijbehorende produkten.
Ten slotte, voor mij dus géén witte asperges uit Peru.

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 21 nov 2009, 22:19

Ik vind dat het kan ...als ze maar lekker zijn en het een goed product is. Maar ik heb ze nog nooit gegeten, dus als ze niet lekker zijn zoals hierboven word gezegd, dan zou ik het niet doen.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 22 nov 2009, 00:34

De laatste die ik kocht waren vrij behoorlijk. De meeste inheemse zijn beter, maar er zijn er hier ook in productie die veel minder zijn. Wat me dan meestal opvalt, is dat die mindere allemaal even groot en even dik zijn. Ze zien er goed uit, maar smaken maar flauw. Hydrocultuur?

Tim

Bericht door Tim » 18 mar 2010, 01:03

veel asperges (wit) die er gekocht worden bij de groothandel komen ook uit Peru maar verkopen ze als Hollandse, weet niet precies meer wat voor een foefje ze daarvoor toepaste.
Lekker je eigen boer zoeken dus.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Emiel

Bericht door Emiel » 23 mar 2010, 02:16

Ik heb liever asperges van onze eigen Belgische of Nederlandse boeren. Als we allemaal uitheemse asperges eten zal het snel gedaan zijn. Ze zijn inderdaad duurder, maar beter van kwaliteit. En dat ze seizoensgebonden blijven is een must. Kun je lekker uitkijken naar de eerste asperges. Als je ze heel het jaar door kan eten is de lol eraf. En dat is met alle producten zo.
Waar haal je je inspiratie bij het samenstellen van je kaart/gerechten? Het aanbod van producten en de prijs ervan. Je gebruikt hetgene wat de natuur je geeft. Toch?
Wat anders ook een leuke discussie zou zijn, proeven we wel het verschil tussen een in/uitheemse asperge? Volgens mij lukt het me niet. Geef me een bord asperges op zn vlaams met Peru asperges en ik denk dat ik het gewoon niet door heb.

chefke

Bericht door chefke » 21 apr 2010, 08:34

Asperges is een Limburgs streek product en moet ook Limburgs blijven!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 21 apr 2010, 17:09

Tja..beetje het zelfde als een sinasappel...komt ook niet hier vandaan, maar wordt ook overal gebruikt..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

bielek

Bericht door bielek » 13 mei 2010, 14:20

Seizoen in ere houden anders eten we heel het jaar het zelfde en dat doen er al zoveel tegenwoordig.

Plaats reactie