Drugs in de keuken?

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Heb jezelf al met drugs te maken gehad in de keuken

Ja
13
54%
Neen
9
38%
Weet het niet zeker
2
8%

Totaal aantal stemmen: 24

chef-dave
Contacteer:

Drugs in de keuken?

Bericht door chef-dave » 28 jun 2009, 20:55

Natuurlijk zijn we allemaal tegen drugs en hebben we nog nooit iets gebruikt? Right :cry: niets dus.
Het zou niet de 1ste zijn die in de toiletten een lijntje gaat trekken en met de feestdagen aan de pep zit, misschien dat er hier dan toch wat eerlijke antwoorden gaan komen?
Ik heb in het verleden bijna alles gedaan en geprobeerd dus ik pleit schuldig, en jullie?
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

marcin
Contacteer:

Re: drugs in de keuken?

Bericht door marcin » 28 jun 2009, 21:28

heb al veel drugs in keukens gezien, mijn ervaring is hoe meer sterren, hoe meer drugs,

kan van alles zijn, pep, coke, jointjes, red bull, alcohol

heb sommige jongens wel eens om 7 uur smorgens lijntjes speed zien leggen om "de dag door te komen"

ben zelf ook wel eens schuldig geweest maar das over, tmoet leuk blijven en niet iets waar je van afhankelijk wordt
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 jun 2009, 09:21

Heb in 1997 mijn collega en goede vriend Hans verloren, oorzaak coke.....Wie ik nu betrap breek ik zijn poten.

Pinxo

Bericht door Pinxo » 29 jun 2009, 10:52

Never!
pilske tegen sluit als de laatste desserts nog door moeten, geen punt! Maar alle andere varianten nee, niet voor mij!

als je het niet trekt in een keuken (ster of niet) moet je gewoon iets anders gaan doen.
Ik heb lang geleden wel eens iemand onder speed een kroket uit het hete vet zien pakken... met blote hand! Hij was er even niet bij met zijn gedachten.
Ziet er niet fris uit kan ik je vertellen :cry:

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 29 jun 2009, 11:25

Cees, kan goed je gedachtengang volgen, ook ik heb iemand erdoor verloren, maar heb het dus ook allemaal zelf gedaan, dat is het enige voordeel dat je hebt als je ouder word, je word ook wijzer.
@ pinxo, sorry, maar zonder drugs te willen verdedigen, het in de keuken trekken of niet heeft er niets mee te maken! waarom nemen ze het dan? goede vraag, maar onze Tom Bonen vb die kan toch ook goed fietsen (Z)onder het spul. Het is nu eenmaal een feit dat het in vele keukens word gebruikt (trouwens ook in de zaal natuurlijk!!) sterren zaak of niet maakt niet uit denk ik, maar natuurlijk kost het spul veel geld en dan zal je dat iets minder in de plaatselijke mac vinden.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

Pluter

Bericht door Pluter » 29 jun 2009, 12:10

chef-dave schreef:onze Tom Bonen vb die kan toch ook goed fietsen (Z)onder het spul.
Ik denk dat je een essentiele denkfout maakt als je pep gebruik van een kok vergelijkt met dat van een topsporter. Die laatste doet dat (vaak onder medische begeleiding) als aanvulling op een goed dieet, een lichaam dat al maximale conditie heeft op gecalculeerde wijze om net effe dat tandje extra bij te kunnen zetten. Tom Bonen fietst dus misschien 0.2 seconden sneller onder invloed. Jezelf (in het algemeen he!) als amateur-snuiver daarmee vergelijken schept precies de sfeer van verheerlijking en het excuus die gebruik onder het werk zou kunnen rechtvaardigen. Terwijl pep-gebruik in de keuken in 99,99% van de gevallen toch meer te maken heeft met het wegwerken/uitstellen van een kater, of het compenseren van wat gebrek aan zelfvertrouwen.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Yolk

Bericht door Yolk » 29 jun 2009, 15:14

Afgelopen december ben ik afgekickt van diverse soorten drugs. Op mijn 13e mijn eerste joint gerookt en toen ik in de horeca begon is mijn combigebruik zwaar toegenomen. Nognooit in een andere sector gewerkt, maar ik denk dat middelen-gebruik in de horeca het hoogst is met hier een daar een uitzondering.
Mijn gebruik heeft nooit te maken gehad met mijn prestaties op de werkvloer te verbeteren, sterker nog, het ging alleen maar slechter. Uiteindelijk ben ik vorig jaar KO gegaan (in de warmte/drukte) met als gevolg dat ik in het ziekenhuis wakker werd. Ik was op dat moment nuchter, had de hele dag niets gegeten en weinig gedronken. Lage bloeddruk, uitdroging, laag bloedsuiker, demping van ademhaling en oververhitting waren de oorzaak.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 29 jun 2009, 15:14

-
Laatst gewijzigd door jeroenbr op 29 jun 2009, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 jun 2009, 17:22

Is dat geen heftige aantijging Jeroen? Het lijkt wel een roddelblad......
En voor Pluter: van coke ga je echt niet harder fietsen, Tommetje is zich gewoon te buiten gegaan tijdens een avondje stappen, beetje dom, zeker daar hij voor bepaalde mensen een role model is.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 jun 2009, 17:29

Nou. Ik geloof veel.

Ik denk niet dat je het zo mag stellen, dat de keuken van * onder de drugs zit.
Je weet het pas, als je er gewerkt hebt.

15 jaar geleden zeiden ze dat al over de top horeca. Ik heb het nog nooit gemerkt.
Ja. Alleen als het over de con-collega's ging.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

marcin
Contacteer:

Bericht door marcin » 29 jun 2009, 21:43

ik zeg ook niet dat het in iedere * keuken zo is, kan alleen uit eigen ervaring spreken dat er veel zaken zijn waar het wel gebeurt, vooral in engeland heel veel gezien,
15 jaar geleden zeiden ze dat al over de top horeca. Ik heb het nog nooit gemerkt.
iemand de foto van marco pierre white (??) wel eens gezien uit zijn boek white heat, ziet er behoorlijk rock andd roll , and drugaddict uit, maar zeg niet dat het zo is..................

dus idd geen roddels over wie en wat gewoon eigen ervaringen

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 jun 2009, 22:01

Afbeelding
ik weet welke je bedoeld..deze is het niet.
kijk morgen ff in het boek, heb hem ook.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 29 jun 2009, 22:20

Cees Timmerman schreef:En voor Pluter: van coke ga je echt niet harder fietsen, Tommetje is zich gewoon te buiten gegaan tijdens een avondje stappen, beetje dom, zeker daar hij voor bepaalde mensen een role model is.
Sorry, had verzaakt effe research te doen, ben geen echte (wieler) sport fanaticus. En juist daardoor associeer ik die sport automatisch met epo tralalala etc... Jammer he!?
Als Tommetje, of wie dan ook, lekker recreatief wil snuiven heb ik daar totaal geen problemen mee, dan maar geen "role model" zou ik zeggen. Verkeerde voorbeeld dus, maar mijn argumenten blijven staan.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 29 jun 2009, 22:23

Laten we dan onze grote vriend Anthony Bourdain niet vergeten, lees kitchen confidential er maar op na.
Die foto van Marco Pierre White, da's toch normaal om er zo uit te zien na een avondje hard werken

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 30 jun 2009, 09:59

Afbeelding
deze is bedoel je toch? (uit het boek van Marco Pierre White)
www.koksforum.nl

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 30 jun 2009, 10:03

zo zie je maar vele reacties over toch een soort van taboe onderwerp. Ik heb dit gestart omdat ikzelf op mijn laatste 5!!! (ik werk haast niet in vast verband, maar vooral reorganisaties) werkplaatsen ermee te maken had, hetgeen toch wel iets wil zeggen denk ik.Ikzelf ben er mee in aanraking geweest in mijn iets jongere jaren toen ik in de muziekindustrie zat. Natuurlijk is er een inmens verschil tussen nederland en belgië door de wetgeving, blowen is bij ons nog steeds een soort van taboe terwijl het bij jullie zo goed als normaal word aanschouwd. Wat de sterren zaken betreft, heb het zelf meegemaakt en denk niet dat er daar meer of minder sprake is van drugs, denk dat het vooral de locatie is die belangrijk is. Een grootstad als amsterdam of antwerpen zal er nu eenmaal meer mee te maken hebben dan een dorpje aan de maas.
Ik zal ook nooit oordelen over iemand als die wel gebruikt!, zal hem wel proberen te helpen indien het problematische vormen aanneemt, maar dan is de vraag van wanneer is het problematisch?
Dave

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 30 jun 2009, 10:26

Als je de front cover van zijn biografie ziet (white slave) kan je zien dat het inmiddels een stuk beter gaat met Marco.
Gewoon een dikke plofkop, zoals het een kok betaamt.....

Pinxo

Bericht door Pinxo » 30 jun 2009, 10:39

chef-dave schreef:maar dan is de vraag van wanneer is het problematisch?
Heel simpel: zodra je jezelf en/of anderen schade toebrengt, fysiek of niet fysiek.
Iemand (even uit eigen ervaring) die elke avond zoveel bier drinkt dat hij 's ochtends de helft van de bestellingen vergeet, brengt mij schade toe omdat ik dezelfde avond weer eens ergens naast grijp omdat het niet besteld is.
Of dat nu met drugs of alcohol te maken heeft doet er eigenlijk ook niet toe, hij doet zijn werk gewoon niet naar behoren. Op dat moment is alcohol gebruik een probleem op de werkplek! Als de oplossing is dat hij minder gaat zuipen of kan vertrekken dan moet dat dus maar.

En wat mensen in hun eigen tijd doen mogen ze echt helemaal zelf weten. Tom Boonen is wel een mooi voorbeeld in deze discussie omdat Tommeke boonen na een geweldige overwinning in Parijs-Roubaix zich even te buiten gaat aan -laten we eerlijk zijn: een hoeveelheid coke die verwaarloosbaar is-
Dat heeft helemaal niets te maken met zijn werk!
Hij wordt nu alleen wel afgerekend op het feit dat hij naar Franse en A.S.O. maatstaf drugs heeft gebruikt (vandaag uitspraak of hij wel of niet de tour in mag)
Heeft niets met zijn werk te maken, heeft zelfs geen enkel verband met zijn werk, het was immers "buiten competitie" ontdekt maar hij wordt wel aan de schandpaal genageld.
En dan heeft de Belse pers het over imagoschade en verkeerd voorbeeld voor zijn jeugdige fans, bullshit! het is juist de harde realiteit die nu openlijk wordt en het hele brave jongensimago wegpoetst, geweldig toch. Alsof de favoriete band van diezelfde jeugd zo clean op Werchter staat te spelen..

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 30 jun 2009, 11:02

Goed gesproken Pinxo

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 30 jun 2009, 11:12

ben ik ook mee akkoord pinxo
Dave

marcin
Contacteer:

Bericht door marcin » 30 jun 2009, 12:01

das inderdaad de foto die ik bedoel leo

en voor de rest, zoals dave als aanhaalde, hebben toch veel mensen er al mee te maken gehad als je het aantal reacties bekijkt, interressante discussie..........

SHFTW

Re: Drugs in de keuken?

Bericht door SHFTW » 20 jul 2009, 02:05

Ja best vaak meegemaakt, hoe meer uren de werknemers maken hoe meer er gebruikt word. Ook in hele nette restaurants waar je het niet verwacht, juist daar. Achja zoveel werken eist zijn tol. Vind het alleen maar slecht eigenlijk, smaak gaat er natuurlijk sowieso op achteruit.

RonSchrooten

Re: Drugs in de keuken?

Bericht door RonSchrooten » 20 jul 2009, 11:17

drugs om de dag door te komen? ik wil niet iemand beledigen ofzo maar dit klinkt wel heel zwakbegaafd. Tuurlijk ben je allemaal wel is kapot en moe en trek je het even niet meer, maar is dat dan een reden om een pepmiddel te gebruiken?

ik heb het zelf ook nooit geprobeerd en zal er ook nooit van komen, een pilsje als de laatste desserts er door moeten kan maar niet tijdens het diner
''Trots om een voedsel bereidende, roerende, lepelzwaaiende, perfect op smaak gebrachte kok te zijn''

Plaats reactie