tattoo?

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

tatoeage op zichtbare plek, arm of pols?

Prima
13
36%
Kan niet
18
50%
Accepteren
5
14%

Totaal aantal stemmen: 36

Tim

tattoo?

Bericht door Tim » 18 apr 2009, 10:11

Ik zit er wel eens over na te denken om een tatoeage te nemen, en in dit geval is het wel op een zichtbare plek.
Vraag me af in hoeverre dit geaccepteerd word? het is in ieder geval geen grote tekening. Gewoon iets kleins, zonder kleuren.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

sjaak

Re: tattoo?

Bericht door sjaak » 18 apr 2009, 10:50

het ligt natuurlijk voor 80% hoe de tatoo er uit gaat zien
Maar in de laatste 4 bedrijven waar ik gewerkt heb waren tatoo's en zichtbare piercings niet getolerereerd
Met andere woorden:
Hoe goed de medewerker ook was deed hij het terwijl hij in dienst was werd het contract niet verlengd en mocht hij tot die tijd niet meer voor de schermen komen.
Sollicitanten werden per definitie niet aangenomen om die reden.
Er zijn steeds meet tatoo's en piercings en het wordt steeds meer getolerereerd.
Maar ik zou het altijd laten zetten op een plek die bedekt is tijdens werktijd.

Pinxo

Bericht door Pinxo » 18 apr 2009, 10:53

Dat moet je gewoon helemaal zelf weten toch!! of verandert je persoonlijkheid ook als je een tatoo neemt :?

Volgens mij is het fenomeen tatoeage inmiddels wel algemeen geaccepteerd hoor

ifood

Bericht door ifood » 18 apr 2009, 15:18

Tattoo vind ik dat het niet zichtbaar moet zijn. Nu sta je misschien in een dichte keuken, maar in de toekomst misschien wel in een open keuken.

Maar, goed koken kun je ook met een Tattoo.

Tim

Bericht door Tim » 18 apr 2009, 15:34

Stel nou dat het onderkant van je pols is. Of vinden jullie dat het gewoon helemaal niet zichtbaar moet/mag zijn?
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Pluter

Bericht door Pluter » 18 apr 2009, 20:33

Is in veel keukens inderdaad een probleem. Maar als je al zo'n rebelse en stoere jongen bent dat je per se een zichtbare tattoo wilt, dan wil je zelf toch ook niet in keukens werken waar dat niet gewaardeerd wordt?

Een openlijk homosexuele- travestiete leraar solliciteert immers ook niet naar een baantje bij de gereformeerde dorpsschool in Staphorst lijkt me.

Doe waar je zin in hebt!
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 18 apr 2009, 22:20

Al is een tatoo al aardig geaccepteerd .....dat is dus in de horeca niet zo.....tenzij je in een bar /dancing/ laagdrempellig eetcafe werkt, daar zullen ze er minder snel moeilijk over doen ....mits het natuurlijk geen hakenkruis is natuurlijk. Vroeger kende ik wel een chefkok die een zichtbare hakenkruis had (weet niet meer of het in zijn hals of voor op ze hoofd zat) Dus sommige bedrijven hebben er geen moeite mee.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 18 apr 2009, 23:10

Kijk één van de winnaars van hells kitchen ... zijn nek, polsen en armen zaten er helemaal onder 8)

m.deleeuw

Bericht door m.deleeuw » 19 apr 2009, 08:59

Een openlijk homosexuele- travestiete leraar solliciteert immers ook niet naar een baantje bij de gereformeerde dorpsschool in Staphorst lijkt me.
Doe waar je zin in hebt!
mooi geformuleerd Dieter.
Gr Marcel

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 19 apr 2009, 09:54

je moet doen wat je zelf wilt inderdaad,maar ik denk ook wel dat sommige mensen het niet willen..bijvoorbeeld een open keuken, een tattoo staat toch niet echt netjes.
het ligt er maar net aan hoe je chef er over denkt of je wel of niet aangenomen word denk ik.

grootje

Bericht door grootje » 22 apr 2009, 22:54

Als de chef zo bekrompen is om jou niet aan te nemen vanwege een tattoo, ben je het ook niet waard om daar te werken. Doe waar je jezelf goed bij voelt!!!

-Bart

Bericht door -Bart » 25 apr 2009, 14:26

Vinden jullie dat een tattoo op de binnenkant op je onderarm kan? 5 bij 5 centimeter?
"Being second is to be the first of the ones who lose"
~Ayrton Senna
1960 - 1994

Maurits

Bericht door Maurits » 25 apr 2009, 15:37

Ach, een tattoo is toch geen probleem, als het maar van je chef is of van eten. Deze is volkomen acceptabel:
Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 27 apr 2009, 15:03

Een collega heeft 2 gardes gekruist op zijn polsen staan ... geen enkel probleem :lol:

KNL

Bericht door KNL » 27 apr 2009, 17:18

jeroenbr schreef:Een collega heeft 2 gardes gekruist op zijn polsen staan ... geen enkel probleem :lol:
zolang het zoiets is, is het nog wel tof, ik zou zo wel een kleine demi-chef op m'n pols wille

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 27 apr 2009, 18:43

Tim, laat je hem nog zetten je tattoo?

Tim

Bericht door Tim » 27 apr 2009, 21:53

Jullie zetten me wel aan het twijfelen, ik ga er nog eens goed over nadenken... vind het lastig echt waar.
het is ook niet zozeer een of andere rebelse tattoo om daar nog ff op terug te komen, hij is best degelijk, gewoon een woord. Thats it.

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 27 apr 2009, 22:09

je moet doen wat je zelf gaag wil...en niet kijken naar wat andere evt denken..

Tim

Bericht door Tim » 27 apr 2009, 22:27

Ach, dat doe je automatisch toch een beetje, en je veegt het niet zo 1-2-3 weg, dus die input helpt wel moet ik zeggen.
En als het nou toch mn verdere loopbaan beïnvloed ben ik wel goed de klos.

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 27 apr 2009, 22:37

Dan zou ik de tattoo op je billen plaatsen, de enigste kans dat iemand hem ziet is als je helemaal los gaat met schoonmaken :twisted:

Tim

Bericht door Tim » 27 apr 2009, 22:49

dat heeft iedereen al joh, niet meer origineel hehehehe

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 28 apr 2009, 08:13

er zijn zat plekken diete verstoppen zijn onder je werkkleding..als je er bang voor bent dat het je werk zou beinvloeden..zou ik gewoon een andere plek kiezen die niet altijd zichtbaar is..
is vast nog wel iets anders leuks te bedenken

Airborne101

Bericht door Airborne101 » 28 apr 2009, 18:23

zo'n soort vraag had ik bij mijn intake gesprek:P
tattoos en piercings
ik antwoorde:

als het een "normale" tattoo is, dus een foto van je kat, of een foto van een garde wat jeroenbr zegt.
dan vind ik het oké, ligt natuurlijk ook aan in wat voor restaurant je werkt.
piercings in je oor vind ik oke,, ergens anders op een zichtbare plek, vind ik niet kunnen hoor.
natuurlijk moet je jezelf zijn, maar met mate.
dus netjes, en sociaal!

gr dion

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 11 mei 2009, 18:40

Het is niet de tattoo die iemand een goede/chef maakt dus voor mij is het acceptable. Natuurlijk is er vooral in de horeca omdat je veel sociale contacten hebt met gasten/klanten niet altijd evidend.
Wij hebben in ANtwerpen iemand rondlopen als Carlo Didden, is een rebel en staat vol tattoos maar heeft wel met de kleine zavel etc... ontzettend gescoord, dus wat maakt het uit.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

nickvdwater

Bericht door nickvdwater » 17 aug 2009, 02:22

ik heb zelf een tattoo op mijn voorarm, met een gewone koksbuis is het niet te zien
Maar ik vind tegenwoordig ik bedoel we leven in 2009 mag het onderhand wel. Het is niet zo als 20 jaar geleden dat je meteen gezien werd als een crimineel als je een tatto had

shuraa

Bericht door shuraa » 22 sep 2009, 16:21

een tattoo is slechts een plaatje op je lichaam; littekens, gekleurd haar, super lekkere vrouwen in de bediening( leid af) zijn toch ook niet verboden?

Tattoo's hebben geen enkele invloed op ook maar iets.
Gloyou.com. Ervaar het gemak van alles in één. O.a. eetgelegenheden, recepten en nog veel meer!

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 22 sep 2009, 22:51

In Amerika is het helemaal trendy.

http://www.eatmedaily.com/2009/09/reade ... food-wine/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

jess

Bericht door jess » 23 sep 2009, 22:24

ik heb zelf een tattoo op mijn pols. 5 bij 2cm. en geheel zwart. niet heel erg opvallend dus. we werken in een open keuken... en het is geen probleem 8) piercings zijn uit hygienisch opzich al verboden... ... ...

ik heb ooit bij la place gewerkt. daar mocht je geen neuspiercing, maar wel een mega pleister over je neus heen :roll:

shuraa

Bericht door shuraa » 05 okt 2009, 12:10

bij piercings vind ik de rede nog wel logisch, je kan inderdaad achter iets blijven haken met zéér nare gevolgen :oops:
Gloyou.com. Ervaar het gemak van alles in één. O.a. eetgelegenheden, recepten en nog veel meer!

Plaats reactie