Allergieen

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Heb jij een voedsel allergie?

Ja, namelijk
3
20%
Nee
12
80%

Totaal aantal stemmen: 15

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Allergieen

Bericht door Leo » 15 jan 2009, 08:51

Voor niemand is het fijn om een allergie te hebben. Toch komt het redelijk vaak voor.
Noten, Vis, Schaaldieren etc.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

limo factory
Contacteer:

Re: Allegieen

Bericht door limo factory » 15 jan 2009, 12:17

Geen allergie, maar heb een overgevoeligheid voor kool en uien. Best heel vervelend, zit binnen een half uur op het kleine huisje, of buiten achter een boom.

Er zijn trouwens maar 5 of 6 echte voedselallergieen, de rest zijn allemaal overgevoeligheden.
Voedselallergie kan zijn: schaal en schelpdieren, paddestoelen, noten (vnl pinda's), selderij en nog een paar.

Maar als kok zijnde, kom je de meest gekke allergieen tegen..... (lees; ben geen liefhebber van)

Gr. Erik

jeroenbr

Re: Allegieen

Bericht door jeroenbr » 15 jan 2009, 13:40

Ik kan geen verse gambas pellen, dan krijg ik enorme traanogen en als ik erin wrijf (sappen) worden ze dik. Erg vervelend, maar apart is dat dit alleen maar bij gamba's gebeurt.

sjaak

Re: Allergieen

Bericht door sjaak » 15 jan 2009, 18:12

Op het moment heb ik alleen nog echt last van chlorophyl.
maar tot mijn 14e bestond het lijstje uit cacaoboter, zetmeel, chlorophyl, noten en lactose
of je het nu allergie of overgevoeligheid wil noemen ik kon van sommige dingen echt ziek worden voor langere tijd.
Het is jammer dat er mensen misbruik van maken maar ik neem verzoeken om iets weg te laten altijd serieus omdat ik weet wat het is.

Plaats reactie