Wel of geen Schuim

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

wel of geen schuim

ja
11
61%
nee
7
39%

Totaal aantal stemmen: 18

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Wel of geen Schuim

Bericht door Leo » 13 nov 2008, 12:27

Ook de poll op de lekker site begon met " STOP HET SCHUIM"
en daarna keuzes over wel of niet te gebruiken.. Tja wat gaan mensen dan kiezen in een gemanipuleerde poll?
Ik zou wel eens willen weten wat iedereen er hier van vind? Wel of geen schuim ...en ook textura's horen daarbij. Mag je het nog gebruiken of is het uit ten boze?
http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... 184#p19620
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Re: Wel of geen Schuim

Bericht door Cees » 14 nov 2008, 00:56

Ik zeg ja! maar wel gedoseerd, en niet op alle gerechten gooien!

En het zou mooi zijn als iedereen verklaard..waarom wel, en waarom niet!

Wat vind jij ervan Leo?
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 14 nov 2008, 10:03

in deze poll nee, van mij hoeven die toevoegingen niet. Tenzij, het een echte verbetering is.
Maar, zaken die vooral voor het gezicht zijn hoeven van mij niet. Kreeg voor de eerste keer super luchtig schuim van limoen. Zag er wel leuk uit, zo'n flinke zeepachtige luchtbel.
Als je daar een hap van nam, ging het gelijk over je longen...gevolg is een paar minuten flink hoesten....
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pinxo

Bericht door Pinxo » 14 nov 2008, 10:21

Nee,

(en dit is echt geen grapje) Ik las laatst over een "culitaria". Serieus die mensen noemen zich zo omdat ze het "gangbare cafetaria segment overstijgen"
En dat merkte je dan vooral aan de hedendaagse wijze van presenteren van de gerechten, ze werkten bijvoorbeeld ook met schuim...

zie je het al voor je; een stapel op elkaar gelegde frieten met een "culinaise" en een schuimpje van saté, -pomme du guerre-
flikker toch op zeg!!

kijk de eerste originele, nee briljante toepassingen door de meester zelf waren origineel, nu iedereen het doet is het kitsch geworden voor mij!
Bovendien vind ik een oester uit z'n schelp, in een poeltje van champagneschuim er gewoon bijzonder onsmakelijk uitzien. Geldt voor de meeste schuimen trouwens.

De andere producten uit de texturaslijn vind ik net iets anders, die bieden in elk geval nog de mogelijkheid om er zelf iets creatiefs mee te doen.

sjaak

Bericht door sjaak » 14 nov 2008, 10:37

ik vind schuim bij sommige gerechten absoluut een meerwaarde hebben.
smaken worden veel voller, het mondgevoel is erg licht, en wat presentatie betreft heeft het ook wat.
Zolang het maar klopt op het bord.

Plaats reactie