Moet er een vegatarisch gerecht op de kaart staan?

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Vegatarische Gerechten op de kaart?

Ja, zou standaard moeten zijn
2
17%
Nee, kan bijvoorbeeld bij de kaart om.
8
67%
Anders, namelijk
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Moet er een vegatarisch gerecht op de kaart staan?

Bericht door Leo » 06 sep 2008, 08:46

Er is momenteel de vraag of je vegatarische gerechten op de kaart moet hebben.

Wat vind jij?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

JeroenTrimbos
Contacteer:

Re: Moet er een vegatarisch gerecht op de kaart staan?

Bericht door JeroenTrimbos » 06 sep 2008, 09:58

Ik heb nee.

Heb in mijn zaak maar een zeer kleine kaart http://www.restaurantjerome.nl
maar als gasten vegetarisch willen eten dan kan dat makkelijk met de garnituren die ik al heb en anders wat a la minute!

Ik vind trouwens wel dat vegetariers in heel veel zaken vaak bagger krijgen,
denk dat ze de gepocheerde eieren, tempura groenten en de gebakken kaasjes niet meer kunnen zien!
Geen duur vlees of vis in het menu en meestal wel dezelfde menuprijs betalen, is ook niet goed!
Practice what you preach

Pinxo

Bericht door Pinxo » 07 sep 2008, 14:04

moeten is veel gezegd maar ik vind dat een kok werkt met (mooie) producten en daar met passie en creativiteit een mooi gerecht mee moet kunnen maken.
Of je nu een ganzenlever of een paddestoel op je plank hebt liggen; je moet er iets moois van kunnen maken.

Een kok die onnadenkend een schijfje sinaasappel en wat reepjes paprika bij elk gerecht als garnituur neerkwakt is misschien technisch een prima kok maar creatief niks waard!

Ik ken een kok uit Argentinië die nu werkt in een sterrenzaak in Catalonië. Hij is zelf vegetarisch en weet echt de meest geweldige gerechten te maken zonder vlees of vis (waarbij hij vindt dat je een bouillon uit vlees of vis best kunt gebruiken als het gerecht dat vereist)

Ik vind het wel een uitdaging om leuke vegetarische gerechten te bedenken, leert je ook weer eens dat er nog zooooo veel producten zijn waar je normaal niet het uiterste uit haalt omdat alle aandacht naar het vlees of de vis gaat.

Volgens mij ligt hier een geweldige markt open...
Alleen denk ik wel dat vegetariërs minder bezig zijn met lekker eten. Degenen die ik ken of meemaak zien eten als iets noodzakelijks maar niet als plezier of lekker of leuk.

sjaak

Bericht door sjaak » 07 sep 2008, 21:57

1 vegetarisch voor en hoofd gerecht bied geen keuze voor regelmatig terug komende vegetariers ik ben er dan meer voor om een vermelding op de kaart te zetten dat er altijd voor vegetariers een gerecht gemaakt kan worden.

Plaats reactie