Nationaal geschenk horeca

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Schenken of niet ?

Ja
1
14%
Nee
6
86%

Totaal aantal stemmen: 7

Webmaster
Contacteer:

Nationaal geschenk horeca

Bericht door Webmaster » 22 aug 2008, 07:05

Vanaf volgende week zetten bijna 300 restaurants in ons land een extra euro op de rekening.
De opbrengst, het 'Nationaal geschenk van de Horeca', moet gaan naar organisaties die zich inzetten voor dak- en thuislozen. Op 4 november wil Koninklijk Horeca Nederland het geschenk aanbieden aan koningin Beatrix tijdens een bijeenkomst in de Nieuwe Kerk in Amsterdam. De bijeenkomst wordt georganiseerd ter ere van het 125-jarig bestaan van KHN.

Het bedrag dat de Koningin in ontvangst zal nemen is de totale opbrengst van alle acties die dit jubileumjaar worden georganiseerd.
Kokforum.nl : de website voor koks

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Nationaal geschenk horeca

Bericht door Leo » 22 aug 2008, 07:49

wel weer zo'n actie die "ongevraagd" geld kost.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Webmaster
Contacteer:

Euroactie levert boze reacties op

Bericht door Webmaster » 23 aug 2008, 21:28

Horecabezoekers zijn verbaasd dat Koninklijk Horeca Nederland (KHN) goede sier lijkt te willen maken met hun geld.
Gisteren berichtte deze krant dat driehonderd restaurants in ons land vanaf volgende week een extra euro op de rekening zetten voor het goede doel. De opbrengst, bedoeld voor de daklozenopvang, wil KHN op 4 november aan koningin Beatrix aanbieden.

Restaurantgangers zijn verontwaardigd over de actie. "Schandalig. De klant laten betalen en zelf de gebraden haan uithangen", zegt Jack van Hoorn uit Vlissingen. "Dat is mooi weer spelen met andermans centen", beaamt chef-kok Willem uit Zwolle.

Volgens de We Care Foundation, die de actie organiseert voor KHN, is geen sprake van een betalingsplicht. "Gasten worden geattendeerd op het feit dat er een euro aan de rekening zal worden toegevoegd", legt voorzitter Charles van Goch uit. "Wanneer een gast niet wenst mee te doen, kan hij dit aangeven aan de gastheer. Aan het einde van de maand maakt de horecaondernemer de donaties over aan onze stichting." De Consumentenbond vindt dat onbehoorlijk. "De actie is ongetwijfeld op goede bedoelingen gestoeld, maar het kan niet zo zijn dat mensen achteraf de rekening gepresenteerd krijgen."

Volgens Van Goch was de euroactie, die vorig jaar 45.000 euro opleverde, een groot succes. "Het is geen oplossing om een euro te vragen", zegt hij. "Restaurantgasten zitten niet te wachten op een collectebus als zij lekker aan het eten zijn. Alleen in restaurants waar de actie vorig jaar niet goed werd uitgevoerd zijn problemen ontstaan."

Bron: http://www.telegraaf.nl
Kokforum.nl : de website voor koks

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 24 aug 2008, 01:44

Heb het al eerder gezegd, met andere acties!
Ik noem het " MODERN SCHOOIEN"
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

sjaak

Bericht door sjaak » 26 aug 2008, 10:56

ik heb het zelfde met die watertjes waarbij % naar het goede doel gaat.
allemaal hartstikke goed bedoeld maar zit de gast hier nu echt op te wachten ?
krijgt de gast hierbij een betere beleving van het restaurant bezoek ?
volgens mij niet.

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 26 aug 2008, 23:49

Ik denk dat een dergelijke actie alleen kan helpen, als je die euro van je eigen winst weggeeft! En beslist niet een extra euro in rekening brengen....echt kolder/zielig/uitknijperig! Als jij als restaurant actie wilt voeren, dan geef je geld van je eigen winst..en kun je dat in een goed daglicht brengen, maar niet over de rug van de gast!
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Plaats reactie