Bordje niet leeg: extra toeslag

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Bordje niet leeg: extra toeslag wat denk jij ?

Ja
6
29%
Nee
15
71%

Totaal aantal stemmen: 21

Webmaster
Contacteer:

Bordje niet leeg: extra toeslag

Bericht door Webmaster » 06 apr 2008, 09:52

Restaurantgasten die hun bordje niet leeg eten, kunnen een toeslag van 10 eurocent verwachten. Tenminste, dat wil Sander Verschuren, mede-oprichter van de liefdadigheidsorganisatie 'Rotterdam helpt de Wereld'. Hij hoopt binnen enkele maanden zo’n 15.000 restauranthouders voor het idee te winnen.

Verschuren wil dit geld doneren aan het door burgeroorlogen geteisterde Sierra Leone. In dat land kan iemand een dag eten van 10 cent. De actie van Verschuren wordt gestimuleerd door InBev Nederland. De brouwer van Hertog Jan, Jupiler en Oranjeboom spoort horecazaken aan om mee te doen.

- http://www.rotterdamhelptdewereld.nl/
- http://www.inbev.nl/
Kokforum.nl : de website voor koks

frits-Wesselink

Bericht door frits-Wesselink » 06 apr 2008, 10:23

Wat een onzin, ik bepaal zelf of ik het opeet of niet , en als het niet lekker is word ik gestraft, media flauwekul is dit

Dii-Jee

Bericht door Dii-Jee » 06 apr 2008, 11:38

ja wel leuk verzonnen maar niet echt realistisch, zeg dan gewoon dat alle gerechten 10 cent duurder worden en stort die 10 cent dan alsnog aan het goede doel:O

Pinxo

Bericht door Pinxo » 06 apr 2008, 11:46

Typisch Nederlandse vingerwijzende moraal.

Zet gewoon een collectebus neer met de de tekst; "voor tien cent eet men in Sierra Leone een dag, dank voor uw bijdrage" Levert veel meer op

En laat de gasten alsjeblieft met rust!!

Personeel kan nog een duitje bijdragen door van elke fooi 10 cent in de bus te doen, iedereen blij.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 06 apr 2008, 12:03

kijk, volgens mij is die 10 cent vrijwillig.

Je krijgt dan van die kaartje op tafel met de boodschaap, dat er 10 cent word berekend als je je bordje niet leeg eet.

Die 10 cent, is volgens mij, (in overleg met de belastingdienst) geen winst voor de ondernemer.
Die gaat gelijk , zonder belast te zijn met btw/omzetbelasting etc.., naar de stichting toe.

(zo iets al de We Care Foundation)

anyway, ik vind de actie goed.
Als je geen 10 cent wil geven, dan moet je dat aangeven.
Dat is pas raar, als je dat doet.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 06 apr 2008, 12:14

Ik noem dit modern schooien!

Wat een flauwekul weer!

bonzo

toeslag

Bericht door bonzo » 06 apr 2008, 21:54

ik vind het een goed idee, een speelse manier om de situatie in Sierra Leone onder de aandacht te brengen.
een beetje solidariteit met mensen die kreperen is misschien niet erg in de mode maar juist daarom op z'n plaats.
en wat is nou een dubbeltje

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 06 apr 2008, 22:32

en als je t niet wilt....gewoon je bord leeg eten,dan hoef je ook geen 10 cent te betalen. :P

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 07 apr 2008, 08:53

Daar zou ik niet echt van gediend zijn. Maar ik geef toe dat ik zelden iets laat staan.

maar als je het van tevoren weet, zoals bij het Japanse restaurant Sumo in Rotterdam, dan is er natuurlijk niets aan de hand; daar is het onderdeel van de formule.

Kevin_w_Scheper

Re: Bordje niet leeg: extra toeslag

Bericht door Kevin_w_Scheper » 07 apr 2008, 12:07

Terry schreef:Restaurantgasten die hun bordje niet leeg eten, kunnen een toeslag van 10 eurocent verwachten. Tenminste, dat wil Sander Verschuren, mede-oprichter van de liefdadigheidsorganisatie 'Rotterdam helpt de Wereld'. Hij hoopt binnen enkele maanden zo’n 15.000 restauranthouders voor het idee te winnen.

Verschuren wil dit geld doneren aan het door burgeroorlogen geteisterde Sierra Leone. In dat land kan iemand een dag eten van 10 cent. De actie van Verschuren wordt gestimuleerd door InBev Nederland. De brouwer van Hertog Jan, Jupiler en Oranjeboom spoort horecazaken aan om mee te doen.

- http://www.rotterdamhelptdewereld.nl/
- http://www.inbev.nl/

Kevin_w_Scheper

Re: Bordje niet leeg: extra toeslag

Bericht door Kevin_w_Scheper » 07 apr 2008, 12:08

Achtelijke actie het is meestal juist als een gast het niet op krijgt is het of niet lekker of het zijn maar kleine restjes wat over zijn.
ik zelf zal er niet aan mee doen.

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 07 apr 2008, 12:20

ik denk meer dat het een princiepe is.. 10 cent ligt niemand wakker van,en iedereen gunt de landen/mensen die het niet zo goed hebben wel een beter leven.
Maar we worden in nederland elke dag wel om geld gevraagd voor het goede doel.
en als je dan uiteten bent en er word om 10 cent gevraagd voelt dit waarschijnlijk als soort verplichting en dat voelt niet fijn denk ik.
Ookal is het misschien geen verplichting,voelt het wel zo..omdat nee zeggen om 10 cent ook weer zo krenterig is.

bij de restaurant weer ging er ook 1 of 2 euro naar het goede doel.Maar omdat het dan zo een speciale week is,vind ik het wel kunnen.
altijd geeft de mensen denk ik geen fijn gevoel? weet t ook niet precies.. :?

Cees
Contacteer:

Re:

Bericht door Cees » 27 apr 2008, 00:44

Marielle schreef:ik denk meer dat het een princiepe is.. 10 cent ligt niemand wakker van,en iedereen gunt de landen/mensen die het niet zo goed hebben wel een beter leven.
Maar we worden in nederland elke dag wel om geld gevraagd voor het goede doel.
en als je dan uiteten bent en er word om 10 cent gevraagd voelt dit waarschijnlijk als soort verplichting en dat voelt niet fijn denk ik.
Ookal is het misschien geen verplichting,voelt het wel zo..omdat nee zeggen om 10 cent ook weer zo krenterig is.

bij de restaurant weer ging er ook 1 of 2 euro naar het goede doel.Maar omdat het dan zo een speciale week is,vind ik het wel kunnen.
altijd geeft de mensen denk ik geen fijn gevoel? weet t ook niet precies.. :?
Dit is precies zoals ik erover denk , en jij hebt het even mooi verwoord!

Ik ben absoluut niet te beroerd om geld te geven, maar kom dan langs aan mijn deur , of via een tv programma, maar ga niet gasten/ klanten lastig vallen op hun avondje uit! En hun min of meer verplichten om een duppie te betalen als hun bordje niet leeg is....
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Plaats reactie