livar varkensvlees

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

gebruiken julie livar varkensvlees in de keuken?

ja, mooi vlees
17
55%
nee
14
45%

Totaal aantal stemmen: 31

Gert
Contacteer:

livar varkensvlees

Bericht door Gert » 20 aug 2007, 20:04

Ik kwam via een link op de site van livar varkensvlees. Gebruiken jullie livar varkensvlees in de keuken?
en wat vinden julli ervan?

Capo

Bericht door Capo » 21 aug 2007, 13:09

Alleen de salami ;)

Michael de Gooijer

Re: livar varkensvlees

Bericht door Michael de Gooijer » 03 jun 2008, 19:15

idd mooi vlees wij hebben het op de kaart staan en de gasten zijn erg enthousiast er over

sjaak

Bericht door sjaak » 03 jun 2008, 22:52

ik vraag me altijd af hoe ze met zo weinig varkens zo veel vlees kunnen aanbieden

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 05 jun 2008, 15:43

Ideaal vlees voor de roner! Heerlijk zachtgegaard buikspek, krijg je met een rietje ook weggewerkt
Practice what you preach

lesley

Bericht door lesley » 09 okt 2008, 12:06

sjaak schreef:ik vraag me altijd af hoe ze met zo weinig varkens zo veel vlees kunnen aanbieden
ja dat vroeg ik me eigen ook al die tijd af. zelf vind ik het zweeds varkensvlees wel net zo goed

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 18 okt 2008, 00:07

Wat is "livar vlees" precies? Ik zie ook erg veel terug op Chefsonline, veel gerechten die beginnen met "livar". Ik ken dit niet, zou er graag meer over willen weten!

Pinxo

Bericht door Pinxo » 18 okt 2008, 17:53

sjaak schreef:ik vraag me altijd af hoe ze met zo weinig varkens zo veel vlees kunnen aanbieden
ik vraag me dat ook af!!
Gebruik het al een tijdje, alle delen en vooral de worst, de grote versie dus niet de standaard "liverano" is heel lekker.
Kwaliteit is goed hoewel ik voor dat geld een Iberico belotta wat bijzonderder vind, maarja da's eigenlijk geen vergelijken.

Livar betekent heel simpel; Limburgs varken.

wwinkel

Bericht door wwinkel » 18 okt 2008, 21:48

Nog niet zo bekend maar wel de moeite waard.

http://www.dukeofberkshire.com/ne/home/

Al een paar keer mee gekookt, erg mooi vlees.
weer es wat anders als livar.

Ze zijn al enige tijd bezig het varken meer bekendheid te geven , er zitten erg enthausiaste mensen achter die ook het groene woud rundvlees op de markt brengen.

wim

frankderond

Bericht door frankderond » 19 dec 2008, 14:54

Sjaak, Livar slacht elke week 60 a 70 varkens. DAarnaast gebruiken wij de diepvries om pieken en dalen op te vangen in de vraag. Daardoor kunnen we in drukke tijden (met de kerst bijv.) toch redelijk goed aan de vraag voldoen.

Voor de kok is het belangrijk om bij zijn leverancier uitdrukkelijk te vragen naar Livar in de originele verpakking. De originele verpakking is een vacuumzak met paarse band van Livar erop + een paars etiket van Livar.
Daarnaast zijn de Racks en Lendefilet voorzien van een brandmerk op het vlees.
Als je als kok let op deze echtheidskenmerken dan ben je ervan verzekerd dat het ook echt Livar vlees is wat je koopt.

MVG,

Frank de Rond
Livar

frankderond

Bericht door frankderond » 19 dec 2008, 15:00

jeroenbr schreef:Wat is "livar vlees" precies? Ik zie ook erg veel terug op Chefsonline, veel gerechten die beginnen met "livar". Ik ken dit niet, zou er graag meer over willen weten!
Beste Jeroen,

Livar is bijzonder varkensvlees dat qua smaak en structuur doet denken aan het varkensvlees van vroeger. Het Livar varken is een kruising van een aantal rassen die de aanleg hebben om intramusculaire vetten te ontwikkelen (marmering in het vlees). Het varken is dus speciaal gefokt op smaak. Om ook de juiste vetten te ontwikkelen krijgt dit varken alleen maar granen gevoerd en wordt het een stuk ouder en zwaarder dan een normaal varken. Ook kunnen alle Livar varkens buiten lopen in alle rust en ruimte.
De bakermat van Livar is Abdij Lilbosch in Echt waar het allemaal is begonnen. Livar wordt daarom ook vaak het kloostervarken genoemd.

Als je meer informatie wil over livar dan kun je kijken op www.livar.nl

MVG,

Frank de Rond
Livar

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 19 dec 2008, 15:04

frankderond schreef:
jeroenbr schreef:Wat is "livar vlees" precies? Ik zie ook erg veel terug op Chefsonline, veel gerechten die beginnen met "livar". Ik ken dit niet, zou er graag meer over willen weten!
Beste Jeroen,

Livar is bijzonder varkensvlees dat qua smaak en structuur doet denken aan het varkensvlees van vroeger. Het Livar varken is een kruising van een aantal rassen die de aanleg hebben om intramusculaire vetten te ontwikkelen (marmering in het vlees). Het varken is dus speciaal gefokt op smaak. Om ook de juiste vetten te ontwikkelen krijgt dit varken alleen maar granen gevoerd en wordt het een stuk ouder en zwaarder dan een normaal varken. Ook kunnen alle Livar varkens buiten lopen in alle rust en ruimte.
De bakermat van Livar is Abdij Lilbosch in Echt waar het allemaal is begonnen. Livar wordt daarom ook vaak het kloostervarken genoemd.

Als je meer informatie wil over livar dan kun je kijken op http://www.livar.nl

MVG,

Frank de Rond
Livar
hey top :D Inmiddels heb ik een livar en een wagyu boerderij bezocht. Erg lekker en top vlees :D

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 15 jan 2009, 08:49

Op de Wine Prof heb ik even van het Livar Lardo mogen proeven. Niet verkeerd!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

roland

Bericht door roland » 15 jan 2009, 23:27

Sjaak, Livar slacht elke week 60 a 70 varkens. DAarnaast gebruiken wij de diepvries om pieken en dalen op te vangen in de vraag. Daardoor kunnen we in drukke tijden (met de kerst bijv.) toch redelijk goed aan de vraag voldoen
begrijp mij niet verkeerd maar heb het nu op de kaart staan vind het top maar vraag iedere keer vers nog nooit gekregen baal er een beetje van hoe komt dat dan het is nu geen kerst

Plaats reactie