koken poll

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

koken heb je in

maar de basis is te leren
14
64%
ik ben het er mee eens
6
27%
onzin
1
5%
geen mening
1
5%

Totaal aantal stemmen: 22

weesenbeek
Contacteer:

koken poll

Bericht door weesenbeek » 30 jul 2007, 11:38

waarom deze poll?
nou ik wil wel eens weten hoe jullie erover denken.
men zegt wel eens een goede kok kan je herkennen maar ik vind je kunt koken niet leren omdat het is een soort instinkt dus een kunstvorm, je hebt er oog voor nodig en een goede smaak ontwikkeling en dat leer je niet in de schoolbanken.
Goed koken kun je zien als een hardnekkig virus in je bloed. dus heb het of je hebt het totaal niet.

Capo

Bericht door Capo » 30 jul 2007, 12:11

Koken kan iedereen, maar je moet wel een beetje gek zijn om horeca nog leuk te vinden ook ;)

Joline

Bericht door Joline » 30 jul 2007, 22:47

je hebt het in je.. ja als het goed is wel.. bedoel ik weet gewoon wanneer dingen gaar zijn en heb geen wekkertjes nodig als ik dingen in de oven gooi of zoveel minuten moet bakken..

maar in de basis kan je wel leren ja.. is een hoop moeders ook gelukt.. al wil je die niet allemaal in je keuken hebben.. :lol:
kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. :D

weesenbeek
Contacteer:

Bericht door weesenbeek » 30 jul 2007, 22:53

ik moet er niet aan denken om met mijn moeder in de keuken te staan dan word het oorlog hahah niet dat ik niet kan opschieten met mijn moeder maar het botst nu ook al in de keuken als ik bij mijn moeder kook
Goed koken kun je zien als een hardnekkig virus in je bloed. dus heb het of je hebt het totaal niet.

Christopher

Bericht door Christopher » 28 feb 2008, 01:27

Heb je het in je? Als je de filosofische vraag aangeboren of aangeleerd uitsluit, dan denk ik dat je het in je hebt. Waarom begin je met koken? Waarom heb je er interesse in? Is dat aangeleerd of aangeboren? Niet zo'n interessante vraag uiteindelijk, want het zit er NU. Verder denk ik dat het een proces is, smaak smaakt op dit moment anders dan 10-15 jaar geleden (door je eigen veroudering o.a.). Maar zonder een heel neurologisch verhaal op te gaan hangen en erg af te gaan dwalen van dit forum, denk ik simpelweg, wat je doet, zit in je. Waarom doe je het anders?

Ik denk dus niet dat het puur 'in je zit'. Misschien het talent om een goede kok te worden, maar met dat alleen red je het niet, want dat zou betekenen dat datgene wat je eens kookte op je 6e precies even goed zou zijn als nu, en je dus geen vooruitgang hebt gemaakt. En daarom is er dit forum toch ook;-)

Dii-Jee

Bericht door Dii-Jee » 08 mar 2008, 11:51

koken kan je allemaal, maar of je goed kan koken is dan nog maar de vraag :P

gina
Contacteer:

Bericht door gina » 08 mar 2008, 13:13

als je iets met liefde doet lukt het altijd

www.kookookeens.tk
Contacteer:

Re:

Bericht door www.kookookeens.tk » 19 jul 2008, 22:22

gina schreef:als je iets met liefde doet lukt het altijd
Dat is inderdaad ook wat ik altijd zeg! Je moet er het gevoel, de aandacht, interesse en de handigheid ook voor hebben.

Hans

Plaats reactie