Eet u nog kip?

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Eet u nog kip?

Ja, er is niets aan de hand
12
80%
Nee, ik neem geen risico
0
Geen stemmen
Ik eet minder kip
1
7%
Ik eet nooit kip
2
13%

Totaal aantal stemmen: 15

Webmaster
Contacteer:

Eet u nog kip?

Bericht door Webmaster » 23 jul 2007, 17:25

Afbeelding

De marktprijs van kip is door de vogelgriep internationaal gedaald. Toch merkt de Nederlandse consument er nog weinig van. Ook gaat de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) het verband tussen kipconsumptie en de verspreiding van de vogelgriep en de risico's van het eten van kip in kaart brengen. Eet u door deze berichten nog rustig een stukje kip?
Kokforum.nl : de website voor koks

chef peter

Re: Eet u nog kip?

Bericht door chef peter » 23 jul 2007, 21:24

Terry schreef:Afbeelding

De marktprijs van kip is door de vogelgriep internationaal gedaald. Toch merkt de Nederlandse consument er nog weinig van. Ook gaat de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) het verband tussen kipconsumptie en de verspreiding van de vogelgriep en de risico's van het eten van kip in kaart brengen. Eet u door deze berichten nog rustig een stukje kip?
Kip prijs is stijgende in Europa, Boeren broeden geen kuikens uit omdat er geen vraag is, dit leid automatisch tot prijsverhoging, zeker de poten, bouten en vleugels zijn enorm gestegen, door de extra vraag uit oost europa.
DE eu houd de export van gezouten braziliaanse kipfilet tegen, en verhoogd de import heffing, of past elke maand het toelaatbaar zoutgehalte aan, dit leid tot hogere consumenten prijzen.
Extra binnelandse vraag naar ongezoute filet uit Argentinie verhoogd ook de prijs.
Kip is dus niet goedkoper geworden

Maurits

Bericht door Maurits » 24 jul 2007, 07:51

Ach, kipfiletjes zijn toch al amper te gaffelen.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

www.kookookeens.tk
Contacteer:

Re: Eet u nog kip?

Bericht door www.kookookeens.tk » 19 jul 2008, 22:44

En er wordt weer over gepraat in Europa...wederom actueel haha.

Ik eet en verwerk gewoon nog kip. Gewone kipfilet is inderdaad niet echt bijzonder nee.
Wij gebruiken meestal kipdijfilet, daar zit dan nog meer smaak en bite aan in ieder geval.

Hans

Plaats reactie