Wat drinken jullie in de keuken met het warme weer
Wat drinken jullie in de keuken met het warme weer
Wat drinken jullie in de keuken met het warme weer?
en natuurlijk drinken we uit plastic(karton) bekers omdat glaswerk wel eens kapot kan vallen.
en natuurlijk drinken we uit plastic(karton) bekers omdat glaswerk wel eens kapot kan vallen.
Kokforum.nl : de website voor koks
spa (water)
Wij drinken (spa)water we hebben altijd 4 kratten in de Garde koeling staan
Kokforum.nl : de website voor koks
drink altijd water,en soms thee.
iets anders mogen we niet drinken.heb eigenlijk in alle keukens waar ik gewerkt heb alleen maaar water mogen drinken om de smaak niet te beinvloeden... is dat ook de reden bij andere om alleen water te drinken?
drink het trouwens nooit uit de koelcel,want als ik aan t werk ben en ga iets heel kouds drinken kan je onwijs hoofdpijn van krijgen.
iets anders mogen we niet drinken.heb eigenlijk in alle keukens waar ik gewerkt heb alleen maaar water mogen drinken om de smaak niet te beinvloeden... is dat ook de reden bij andere om alleen water te drinken?
drink het trouwens nooit uit de koelcel,want als ik aan t werk ben en ga iets heel kouds drinken kan je onwijs hoofdpijn van krijgen.
gewoon water uit de kraan met een ijsblokje.. en vaak halen we zelf nog effe een tray bullit (red bull) voor een paar dagen.. maar vooral niet teveel zoete troep.. krijg je alleen maar meer dorst van..
's ochtends ook nog een hele sloot koffie om wakker te worden..
bij ons is water niet echt vanwege de smaak.. maar we mogen op kosten van de baas koffie/thee/water drinken, en de rest wordt ingehouden van fooi..
aangezien we de baas niet gunnen dat ie rijk word van onze fooi, halen we dus zelf bullit en drinken we veel water..

's ochtends ook nog een hele sloot koffie om wakker te worden..
bij ons is water niet echt vanwege de smaak.. maar we mogen op kosten van de baas koffie/thee/water drinken, en de rest wordt ingehouden van fooi..
aangezien we de baas niet gunnen dat ie rijk word van onze fooi, halen we dus zelf bullit en drinken we veel water..

kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. 

-
Heb een tijdjebij Kasteelhoeve Groeninghe, in Aartselaar gewerkt, daar stonden de Belgische koks om s'morgens 11 met een Maesje.
De Nederlandse gingen vanaf een uur of 8 's avonds aan de Maes, dan stapte de Belgen over op trippel.
Dat was natuurlijk van de zotte, maar het gebeurde elke dag, en dan nog goed kunnen koken ook he.
De Nederlandse gingen vanaf een uur of 8 's avonds aan de Maes, dan stapte de Belgen over op trippel.
Dat was natuurlijk van de zotte, maar het gebeurde elke dag, en dan nog goed kunnen koken ook he.
-
Re: Wat drinken jullie in de keuken met het warme weer
een sinasje met warm weer is toch zeker wel lekker
In de ochtend beginnen met een paar koppen kofie. In de pauze is de keuze uit water, koffie of thee. Ben je vrij, dan staat de tap open voor iedereen .. -gratis-. Ook frisdranken en met speciale gelegenheden een glaasje drank moet kunnen. Uiteraard met mate maar er zijn van die dagen dat je de volgende dag dicht/vrij bent of het is zondag. Dan word er vaak wel royaal de week afgesloten met een aantal vers uit het vat getapt management pils.
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Aquarius sportdrank, en na gedane arbeid natuurlijk gerstennat
koffie, beker volle melk, verder water, water en meer water.
soms ice tea of cola met citroen (bij een kater)
soms ice tea of cola met citroen (bij een kater)
I love defenseless animals, especially in a good gravy
Gruwelijk sterke esspresso, af laten koelen, suiker, in Hoegaarden glas en opvullen met melk dan ijsblokjes in t-doek fijn slaan en die erbij, flink schudden met schoteltje er op en drinken met rietje.
Wakker en verkoelend
Verder: alles wat koud en vloeibaar is, ook bier
Wakker en verkoelend

Verder: alles wat koud en vloeibaar is, ook bier
gewoon veel water, van al dat suiker krijg je nog meer dorst.
na het werk gewoon biertje natuurlijk.
na het werk gewoon biertje natuurlijk.
ik was laatst ergens eten en daar zag ik zo een dienblad bier de keuken in verdwijnen, welliswaar tegen het einde van het servies aan maar gebeurt dit ook wel eens bij jullie?
bij mij op `t werk is het in ieder geval niet toegestaan
bij mij op `t werk is het in ieder geval niet toegestaan
-
espresso en water...espresso heb ik echt nodig om wakker te worden....dan het liefst nog een ristretto ook..
Grenzen bestaan niet, alleen de randen van het bord..
vandaag goot het zweet langs me benen ... ongelooflijk warm
Cristal clear of bitterlemon, in de drukte water. De kraan is vlakbij 

- JeroenTrimbos
- Contacteer:
Als het mega druk is pak ik me lekker een ijskoud biertje tijdens de pièces... heerlijk !
Practice what you preach
Meestal iets zoet, door het veelvuldig zweten verlies je ook veel zouten en suikers die je nodig hebt. Water is natuurlijk de beste dorstlesser.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave
water en koude koffie met melk en suiker
Ik drink water.. maar niet uit de koeling ..kou verkrampt je maag dus als je een halve liter water naar binnen klokt, dan kun je er last van krijgen
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.
-
spa met of zonder bubbels 

''Trots om een voedsel bereidende, roerende, lepelzwaaiende, perfect op smaak gebrachte kok te zijn''
meestal water, maar ook gecombineerd met frisdrank, want als je de hele dag maar water drinkt dat klap je op een gegeven moment tegen de spreekwoordelijke muur aan, je moet ook gewoon je suikers en zouten aanvullen
wat drinken jullie dan in de winter?
-
- Contacteer:
Mythos...
t Water zit hier zo vol met kalk, dat ik serieus bang ben voor nierstenen...
t Water zit hier zo vol met kalk, dat ik serieus bang ben voor nierstenen...
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
- culinairezaken
- Contacteer:
lekker biertje... mythos
Als het er uitziet als een eend, klinkt als een eend en beweegt als een eend, dan moet het waarschijnlijk iets langer op de grill.