Koksforum.nl Quiz

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie
Niels
Forum Chef
Contacteer:

Koksforum.nl Quiz

Bericht door Niels » 26 jun 2007, 11:48

Deze tweede quiz is een productie van kokswereld.nl over de inhoud van koksforum.nl. Gebruikers van koksforum.nl hebben hun bijdrage geleverd bij het bedenken van de vragen, dank hiervoor.
Maak de quiz HELEMAAL af, tot het moment dat je automatisch terugkeert op de kokswereld pagina, alleen dan maak je kans om in de ranglijst te komen met de beste resultaten.

PS: het is geen wedstrijd maar een leuke kennis test!

http://www.kokswereld.nl/content/quiz/k ... index.html

Heb je een idee of suggestie voor een volgende quiz, laat het dan even weten.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 26 jun 2007, 13:03

??? vraag 7 is hartig het zelfde als umani ?

en actieve gebruikers op koksforum? nooi meer dat 50 !

Danuta

Bericht door Danuta » 26 jun 2007, 20:40

Ralph, je neemt mij de woorden uit de mond, hartig hoort bij zout, vijfde smaak is Umani (de niet te vertalen herkenning van eiwitten) en 'actieve' gebruikers is iets anders dan ingeschreven leden :)

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 26 jun 2007, 22:29

Ralph en Danuta,

Leuk dat jullie de quiz gemaakt hebben en bedankt voor jullie snelle reacties.

Wat betreft het hartig/umami verhaal:
De quiz is bedoeld voor een redelijk breed publiek, umami is niet algemeen bekent. Hartig vinden jullie niet de goede aanduiding voor umami/MSG/E621/enzv.
Wat zou wel een duidelijke aanduiding zijn zodat ik het daar in kan veranderen? (bouillon achtig of zo iets?)

Wat betreft de actieve gebruikers laat ik het nog even zo, ik heb de indruk dat jullie best begrijpen wat ik bedoel, daarnaast stel ik NIET dat ze TERGELIJKERTIJD actief zouden zijn.

Als jullie of anderen nog meer tegen komen hoor ik het graag, liever nog ontvang ik leuke ideeen waar we hierna mee aan de slag kunnen.

Groeten,
Niels

Linnen broek

Bericht door Linnen broek » 26 jun 2007, 22:43

Heb de quiz ook gedaan. Ik kwam eigenlijk tot dezelfde reacties als mijn vorige posters, maar ik wil vooral ook zeggen: goed en leuk initiatief! Ben nog niet al te lang actief op het forum vandaar nog geen ingezonden vragen, maar voor een volgende keer zeker wel! Hoe dan ook complimenten aan jou Niels!

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 26 jun 2007, 22:45

ja leuk en leerzaam! zeker weten...!!
aan de uitslag van de test te zien heb ik nog HOOP te leren :roll:

Danuta

Bericht door Danuta » 26 jun 2007, 23:42

Niels schreef:Wat betreft het hartig/umami verhaal:
De quiz is bedoeld voor een redelijk breed publiek, umami is niet algemeen bekent. Hartig vinden jullie niet de goede aanduiding voor umami/MSG/E621/enzv.
Wat zou wel een duidelijke aanduiding zijn zodat ik het daar in kan veranderen? (bouillon achtig of zo iets?)
Niels
Juist omdat de vijfde smaak niet te omschrijven is heeft men de Japanse naam overgenomen....ik denk dat het een soort oerproeven is...de herkenning van een hoog rendement voedsel waarop men reageert, net als op vet en een zoete stof....

Ik vind de quiz erg leuk, ik weet niets van koksnamen of restaurants en dan is het best wel leuk om bvb te lezen dat een kok een voorkeur heeft voor walgelijke knorr kipboulliontabletjes :))

Plaats reactie