Meppen in de keuken

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Krijgen jullie meppen?

Ja, altijd, ik ben een kwajonge
11
35%
Nee, nooit ik ben een brave jonge
20
65%

Totaal aantal stemmen: 31

Koeno

Meppen in de keuken

Bericht door Koeno » 10 jun 2007, 01:39

Ik las in Lekker van Cees Helder dat hij wel eens een klap kreeg als hij een fout maakte in Frankrijk, Johnie Boer antwoorde daarop : Als iemand mij aanraakt in de keuken op die manier krijgt hij er een terug.

Hebbe jullie al eens meppen gekregen?
Veni, vedi, ik werd chef

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 10 jun 2007, 01:52

Ben geen man dan :wink: maar krijg wel regelmatig meppen ja... hoe durfen ze :roll:

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 10 jun 2007, 10:35

onverwachte pannelikkers op de billen hoog uit, maar da's meer voor de lol.

heb wel ooit één keer een zak kipfilet naar mn hoofd gekregen, dat was wel serieus :(

Emiel

Bericht door Emiel » 10 jun 2007, 15:38

Een paar keer een duw en een keer een trap tegen mijn enkel. Zo'n dingen gebeuren enkel in zaken die op hoog niveau werken.

ijsbeertje

Bericht door ijsbeertje » 10 jun 2007, 16:03

heb weleens tikjes gehad van me vorige chef en sous maar dat was puur om me in toom te houden ben best een drukke en stront eigenwijze kok. en wou/wil overal het mijne van weten. en ja soms daagde ik het ook wel uit. en ja een tik uit een dolletje krijg iedereen weleens toch???????????

Emiel

Bericht door Emiel » 10 jun 2007, 16:07

Als het niet uit kwaad opzet is en om je in toom te houden is er niks mis mee. Maar als ze de druk niet aankunnen en dit op jou afreageren vindt ik het echt niet kunnen,

ijsbeertje

Bericht door ijsbeertje » 10 jun 2007, 18:11

nee dat is nu wel gaande in de zaak waar ik nu sta.
de chef wordt super gestrest zodra er meer dan drie bonnen binnen komen. danlaat hij niemand in ze waarde en loop hij iedereen bij namen te geven. op zich niet erg maar wel als hij ook nog eens op je ziel trapt.
hij is nu al aan ze vierde team bezig in 1jaar.

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 10 jun 2007, 18:40

Ik heb vroeger een Chef gehad Ricardo van Ede die was echt streng die had af en toe theelepels op een rij liggen ging iets niet goed dan kreeg je een theelepel toe geworpen ;)

heb veel van hem geleerd en veel respect voor hem.
hierwat info over hem.

"The Griffin's head chef is Dutchman Ricardo Van Ede. Ricardo, 40, was the youngest chef in the Netherlands to win a Michelin Star, at the age of 21. Following this he became a culinary celebrity in his native country, appearing on Dutch TV and in newspapers nationally and internationally. He continued his training in Europe, working in three-starred Michelin restaurants such as Michel Guerard in Eugenie-les-Bains. He returned to Amsterdam to set up Ricardo Food and Wine which was voted best delicatessen in the Netherlands. Ricardo also was voted Chef of the Year in 1995 by Dutch Elle Magazine"
Kokforum.nl : de website voor koks

Oscar
Contacteer:

Bericht door Oscar » 11 jun 2007, 09:40

ben meer van psychologische oorlogsvoering

of de natte theedoek natuurlijk :P :P :P

limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory » 11 jun 2007, 14:02

Natte theedoek..... daar kun je flink wat schade mee aanrichten,

Ooit een chef een winkelhaak in iemand broek zien slaan... voor de gein.
Jongen heb drie weken niet kunnen zitten....

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 11 jun 2007, 18:02

limo factory schreef:Natte theedoek..... daar kun je flink wat schade mee aanrichten,

Ooit een chef een winkelhaak in iemand broek zien slaan... voor de gein.
Jongen heb drie weken niet kunnen zitten....
doeken zijn idd link

Joline

Bericht door Joline » 13 jun 2007, 22:23

wel eens een mooi ei op mn been gehad.. van een nat doekie.. was nie zo fijn.. maja.. denk dat wel verdiend is als je iemand kennis laat maken met een slagvis.. en inderdaad wel eens een pannenlikker in mn handen gehad... sommige mensen zitten al aan het plafond als je keihard op de bank achter ze slaat.. is ook wel humor :lol: :lol: :lol:
kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. :D

Linnen broek

Bericht door Linnen broek » 14 jun 2007, 12:08

marielle schreef:Ben geen man dan :wink: maar krijg wel regelmatig meppen ja... hoe durfen ze :roll:
geeft je het recht om twee keer zo hard terug te meppen :lol:

enne...ja natte theedoeken....ouch!!

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 14 jun 2007, 22:03

hahahha zal het onthouden dan :D
met natte theedoek hebben ze me al keer bloeduitstorting bezorgt :cry:

Marino

Bericht door Marino » 27 jun 2007, 19:11

Natte theedoeken...heerlijk om na t service even t meppen. Even dan want je kunt er goed last van hebben inderdaad. En ik ben het met de dhr boer eens, de eerste best chef die mij echt slaat ( zonder humor ) sla ik terug :)

Denk ik..

chef peter

Bericht door chef peter » 25 jul 2007, 18:11

Gewoon aangifte doen bij de politie, en een keuken verbod aanvragen via de rechtbank.
Ik zou ook direct zijn onslag aanvragen bij de eigenaar, blijkt de kok ook de eigenaar te zijn, dan zit je gebakken, uitkleden die hap (financieel.

jeroen1502
Contacteer:

Bericht door jeroen1502 » 06 dec 2007, 23:13

een natte thee doek valt nog wel mee
je moet eerst het puntje in de frietuur dopen en daarna een paar uur in de vrieser laten liggen dat is pas lekker
hb nu nog steeds littekens staan :P
Koken is simpel, Maar simpel koken is moeilijk

cookie
Contacteer:

Bericht door cookie » 07 dec 2007, 02:06

nooit 1 tik,duw of stamp gehad
ook al verdiende ik het misschien soms wel eens
maar ben ook van t principe,verdienen of niet,dit hoort niet thuis in een keuken
getuigd volgens mij van onmacht en weinig controle hebben over je keukenploeg en over jezelf

eerste tik dat ik zou krijgen,die kreeg er zeker ééntje terug

jeroenbr

Re: Meppen in de keuken

Bericht door jeroenbr » 16 mei 2010, 00:23

Ik vind alles prima, maar fysiek geweld ken er bij mij niet in. Als ik ooit daarmee in aanraking kom kan diegene een flinke vuist terug verwachten ...

RonSchrooten

Bericht door RonSchrooten » 17 mei 2010, 23:47

nooit klappen gehad, wel pannenlikkers tegen de billetjes, zeetong(ja zeetong) tegen mn wang, cherrytomaatjes in mn oren gepaart met een klont boter, gelukkig nooit fysiek geweld, dan staat diegene ook wat te wachten :wink:
''Trots om een voedsel bereidende, roerende, lepelzwaaiende, perfect op smaak gebrachte kok te zijn''

ztevie-18

Bericht door ztevie-18 » 08 nov 2010, 14:21

Heb in bij een meesterkok kok in enkhuizen gewerkt (hij is nu leraar op het ROC amsterdam)... die liep op m'n eerste dag (was net 16) al te vloeken en te tieren dat ik alles fout deed... als er iets niet naar z'n zin was gooide hij met bekkens gardes of wat dan ook... heb 1 keer wat terug gegooid... helaas voor hem nog raak ook... en daarna meteen m'n ontslag ingedient.... zou daar m'n stage gaan lopen en dit was nog vakantie werk.. en natuurl;ijk een klacht op school ingedient tegen hem.. jammer dat ze er niks aan gedaan hebben (omdat hij te veel vinger in de pap had)

Geintjes zijn leuk... afentoe een tik oke... maar gooien met metalen voorwerpen dat pik ik niet....

Plaats reactie