Gasten komen niet zozeer voor het eten, maar meer voor de be

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Gasten komen niet zozeer voor het eten, maar meer voor de beleving

Eens
20
56%
Oneens
16
44%

Totaal aantal stemmen: 36

Webmaster
Contacteer:

Gasten komen niet zozeer voor het eten, maar meer voor de be

Bericht door Webmaster » 04 jul 2006, 16:35

Gasten komen niet zozeer voor het eten, maar meer voor de beleving
Kokforum.nl : de website voor koks

Pieter

Bericht door Pieter » 04 jul 2006, 17:19

Ligt er aan welk segment we het over hebben, maar aan de top denk ik dat de mensen voor een totaal plaatje gaan. Valet parking, royaal ontvangst, misschien wel glaasje champagne. Bediening waar je het idee van hebt dat ze alles voor je doen. Heerlijk eten, lekkere dure wijn er bij die je anders nooit zo drinken. Blij en tevreden eind van de avond weer naar huis. Kortom, de hele avond als een koning behandeld worden terwijl je stieken toch best even moest sparen voor dat avondje uit.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 04 jul 2006, 17:30

ik denk dat het om het totaal plaatje gaat. onder beleving valt ook de beleving van het eten dus is moeilijk antwoord op te geven.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 04 jul 2006, 23:52

ik denk dat wij koks, gewoon vaak te moeilijk denken
gasten hebben (vaak) minder smaakontwikkeling dan ons..

ik kan genieten van een adelijke patrijs of grousse..terwijl andere mensen er van kostsen...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 05 jul 2006, 11:51

Dat eten is de belevenis!!
niet omdraaien :lol: :lol:
Om het eten wordt vanalles verzorgd,,,,,,,,,,,,,,,

Ik ga voor het eten uit eten!!!
tja

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 05 jul 2006, 11:52

dus oneens,,,,,, :? eigenlijk
tja

Paulus

Bericht door Paulus » 12 feb 2007, 20:07

Bijna dood dit onderwerp, maar als er iritatie is om het een of ander: herrie rook, super sacherijnige bedienig, foute bestellingen, slechte stoelen, te snel of te langzaam eten geserveerd krijgen dan hebben wij het over beleving. Alles is beleving, mooi dat dat bieftukje met die lekkere saus heel anders smaakt als je het op een afwerkplek eet.
Zo ga ik ook naar winkels omdat ik mij daar prettig voel, heeft niets met de kwaliteit van het pak melk te maken. Zo kan iedereen die het mij naar mijn zin maakt rekenen op een deel van mijn geld.
Het is slechts de mening van één die de ander iets doet veronderstellen.

paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel » 08 mar 2007, 14:44

Inderdaad denk ik dat het er wel toe doet om welk soort mensen het gaat. Er zijn grote groepen mensen voor wie de 'sfeer' het belangrijkste is. Ik zelf kom als gast eigenlijk alleen voor het eten. Maar het hangt er ook vanaf om wat voor restaurant het gaat. Ik ga over het algemeen naar het topsegment, en daar wordt het eten nog belangrijker. Als ik bij Peter Goossens twee bereidingen van Sint-Jakobsmossel krijg en ze zijn allebei té veel doorgegaard, dan is dat een reden voor ergernis, zeker als je ook nog eens bedenkt dat het hier het duurste restaurant van de Benelux betreft.

Als ik echter ontdooide mosselen krijg in een eetcafé, dan zijn ze waarschijnlijk sowieso al smakeloos, maar dan zal ik me daar dus niet aan irriteren.

In dit verband stoort het mij overigens niet dat er meer en meer jonge chefs zijn die hun investeringen eerst en vooral doen in hun keuken, dus in hun "core business" en pas daarna in hun interieur, zoals gebeurd is door de chef van In de Wulf.
Dat lijkt me verstandiger dan de keuze van een Kranenborg met Vossius die weliswaar een gouden plafond had, maar ondertussen een slechte prijs-kwaliteit leverde, met alle gevolgen vandien.

paulbrussel

Bericht door paulbrussel » 08 mar 2007, 14:47

Leo schreef:grousse
Staat dat ooit wel eens ergens op de kaart? Vroeger at ik het nog wel eens toen het nog te koop was bij wildhandel Treuren in Rotterdam. Daarna heb ik het alleen nog maar jaren later kunnen eten bij Thornton's in Dublin.

Dr-j

Bericht door Dr-j » 05 jun 2007, 11:57

ben het er wel mee eens de gast wil uit eten om niet de beleving van thuis te hebben

Corjen

Bericht door Corjen » 07 jun 2007, 22:53

En als je t verder naar de top voert? Laatst filmpje gezien over el bulli, wortelschuim gemaakt met lecite, kan me voorstellen dat het lekker is, maar echt sensationeel qua smaak? Ik weet t niet... Natuurlijk is eten de basis... Maar de manier waarop het gepresenteerd en geserveerd word, hoe de bediening je behandelt en de combinatie tussen wijn en gerecht is denk ik net zo belangrijk.

Plaats reactie