Roken?!

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Rook je?

Ja
10
48%
Nee
11
52%

Totaal aantal stemmen: 21

Tim

Roken?!

Bericht door Tim » 10 mei 2006, 22:41

Deze avond nog was ik aan het discussieren met het hoofd van de bediening over koks die roken dat die minder smaak hebben of zelfs een slechte smaak.
Ik zelf rook, natuurlijk niet zoveel als elk ander maar ik rook wel, en op een of andere manier trek ik me dit wel aan. Dus aan mij de vraag: Roken jullie of niet, en wat is jullie mening hierover.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 10 mei 2006, 22:44

weet niet of roken echt slecht voor je smaak is.
ben je opgevoed met de rooksmaak? dus..altijd gewend aan de combinatie.....dan zou ik niet stoppen met roken...
moet je opnieuw leren proeven.. 8)
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Tim

Bericht door Tim » 10 mei 2006, 22:47

nee, totaal niet mijn ouders en zusjes roken helemaal niet.
Ik weet zelf niet eens meer hoe ik eraan begonnen ben maargoed zoveel rook ik nieteens, vaak toch alleen ff tussen door in de pauze of na het werk.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin

Willem-chef

Bericht door Willem-chef » 10 mei 2006, 23:15

ik rook niet, heb het wel gedaan, en ik heb het gevoel dat ik mijn werk nu beter kan doen.

op het moment staat er bij mij in de keuken één roker, en ik heb het idee dat hij toch echt beter zou kunnen proeven, de nuances ontgaan hem vaak heb ik het idee

overigens ben ik een vreselijk hypocriete anti-roker geworden.
van mij mag het helemaal verboden, overal, liever vandaag nog dan morgen......

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 10 mei 2006, 23:17

ik rook alleen af en toe...dikke sigaren...en waterpijp
lekker hoor..

:lol:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 11 mei 2006, 09:07

Volgens kranenborg maakt het allemaal niet zo veel uit.

Jumper

Bericht door Jumper » 14 mei 2006, 09:20

Roken (en ook drop) beinvloeden wel degelijk de smaak. Het zelfde geld voor parfum enz.

Wanneer ik aan een tafel zit waar gerookt word, heb ik al gegeten en gedronken.
Groeten Frans

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 14 mei 2006, 09:30

'n beetje zaak heeft wel 'n afzuiging...dan valt het wel weer mee...
www.koksforum.nl

Pieter

Bericht door Pieter » 14 mei 2006, 22:59

Heb nee geantwoord. Ik rook wel wekelijks of maandelijks enkele sigaren. Soms voor me plezier thuis als ontspanning, soms na het eten. Is een bescheiden hobby. Mag eigenlijk geen naam hebben. Merk wel dat als ik rook dat mijn smaak minder wordt.

Ooit las ik eens in een interview dat zijn rokende sommeliers nog perfect konden proeven. Zelfs niet rokers konden daar niet aan tippen. Het ligt puur aan het moment dat je rookt, en wat je daarna drinkt bijvoorbeeld. Water en koffie schijnen je smaak weer licht te verfrissen. Daarnaast worden je smaakpapillen om de 24 "vervangen"/"geheeld. Brand je tong maar eens, 24 uur later merk je niks meer.

lstuyck
Contacteer:

Re: Roken?!

Bericht door lstuyck » 29 mei 2006, 11:49

Tim schreef:Deze avond nog was ik aan het discussieren met het hoofd van de bediening over koks die roken dat die minder smaak hebben of zelfs een slechte smaak.
Ik zelf rook, natuurlijk niet zoveel als elk ander maar ik rook wel, en op een of andere manier trek ik me dit wel aan. Dus aan mij de vraag: Roken jullie of niet, en wat is jullie mening hierover.
Wat is roken? Een sigaar, is dat ook roken? Heb me laten vertellen dat dat zelfs helemaal niet ongezond is... wat is daar van aan?

Pieter

Bericht door Pieter » 29 mei 2006, 15:14

Of het gezond is of ongezond gaat het nu niet over. Het gaat er over of je smaak verminderd. Tijdelijk na een sigaret, of voor een langere tijd.

sjaak

Bericht door sjaak » 30 mei 2006, 09:44

het gaat mij er niet om dat het m'n smaak ontneemd om mee te roken maar dat ik er niet van hou om in een rookpluim van de tafel naast me te zitten als ik nog aan het eten ben.
ruik liever het bord dat voor me staat dan de sigaar van de buurman.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 13 jul 2006, 00:50

ik rook zelf alleen op zondag na het werk en soms ook door de week maar probeer het niet te doen. Eerst rookte ik fulltime en nadat ik gestopt was smaakte alles veel beter.

nu maar weer eens proberen om helemaal te nokken

danny
Contacteer:

Bericht door danny » 13 jul 2006, 14:17

Yess!!!!!!!!!!
prachtig rookoventje staan!! :lol: :lol: :lol:

oh en chesterfield :wink:
tja

Tim

Bericht door Tim » 16 jul 2006, 13:22

ben inmiddels al anderhalve maand gestopt met roken. :D

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 16 jul 2006, 17:43

beter..niet ook niet meer aan beginnen
www.koksforum.nl

Plaats reactie