Charl Odijk

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Charl
Contacteer:

Charl Odijk

Bericht door Charl » 13 sep 2004, 13:53

ik ben al enige tijd lid van koksforum maar heb mij tot nog toe niet voorgesteld, bij deze:

Ik ben Charl, 23 jaar oud en werkzaam bij Restaurant Vreugd en Rust, oftewel "Savelberg" in Voorburg, waar ik terecht ben gekomen nadat ik jaren als banketbakker heb gewerkt bij verschillende banketbakkerijen en patisseriëen, het is dan ook niet verwonderlijk dat ik óók hier de patisserie leid, samen met vaak een leerling.

Ik heb in die anderhalf jaar dat ik er nu werk al heel veel ervaring opgedaan en groei nog steeds iedere dag, zelfs zoveel dat mijn interesses niet alleen maar liggen in de patisserie en mij steeds meer richt tot andere facetten binnen het bedrijf, ik hoop dan ook dat ik via deze site nog meer ideeën en ervaringen kan uitwisselen!

Bij deze wil ik ook meteen gebruik maken om mijn eigen (patisserie)site te promoten, het is nog in een probeerfase, aangesloten via MSN maar als het een succes wordt dan komt er zeker een échte site. Desalnietemin ben ik tevreden met het eindresultaat en hoop ook dat jullie een kijkje komen nemen:

http://groups.msn.com/ALLESOVERPATISSERIE

Een site vol met recepten, foto's en achtergrondinformatie, ook is daar meer te vinden wat ik allemaal gedaan heb tot nog toe.

Maar ook op koksforum probeer ik zoveel mogelijk mijn ideeën over te brengen.

Met vriendelijke groet, Charl

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 13 sep 2004, 22:24

charl !.
Leuk dat je er bij bent!

Groet, leo
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster » 14 sep 2004, 00:23

Charl,

Van harte welkom.

Terry
Kokforum.nl : de website voor koks

Charl
Contacteer:

Re: Charl Odijk

Bericht door Charl » 14 nov 2004, 02:45

Charl schreef:ik ben al enige tijd lid van koksforum maar heb mij tot nog toe niet voorgesteld, bij deze:

Ik ben Charl, 23 jaar oud en werkzaam bij Restaurant Vreugd en Rust, oftewel "Savelberg" in Voorburg, waar ik terecht ben gekomen nadat ik jaren als banketbakker heb gewerkt bij verschillende banketbakkerijen en patisseriëen, het is dan ook niet verwonderlijk dat ik óók hier de patisserie leid, samen met vaak een leerling.

Ik heb in die anderhalf jaar dat ik er nu werk al heel veel ervaring opgedaan en groei nog steeds iedere dag, zelfs zoveel dat mijn interesses niet alleen maar liggen in de patisserie en mij steeds meer richt tot andere facetten binnen het bedrijf, ik hoop dan ook dat ik via deze site nog meer ideeën en ervaringen kan uitwisselen!

Bij deze wil ik ook meteen gebruik maken om mijn eigen (patisserie)site te promoten, het is nog in een probeerfase, aangesloten via MSN maar als het een succes wordt dan komt er zeker een échte site. Desalnietemin ben ik tevreden met het eindresultaat en hoop ook dat jullie een kijkje komen nemen:

http://groups.msn.com/ALLESOVERPATISSERIE

Een site vol met recepten, foto's en achtergrondinformatie, ook is daar meer te vinden wat ik allemaal gedaan heb tot nog toe.

Maar ook op koksforum probeer ik zoveel mogelijk mijn ideeën over te brengen.

Met vriendelijke groet, Charl[/vraag: is kroepoek vegetarisch?]

Vlabakje2

Bericht door Vlabakje2 » 06 dec 2005, 15:57

hey Chef de patisserie

Heb even een vraag ik ben continu aan het uitzoeken met welk Soort deeg ik een tarte tatin moet maken de ene zegt harder wener en de ander zegt korst kun je me duidelijkheid scheppen

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 07 dec 2005, 00:15

charl zal het wel weten idd...

ik zou nu een soort van harde wener gebruiken, met 'n beetje bakpoeder er in...
beetje luchtig, maar toch heel smaakvol deegje.
ff uitproberen in elk geval
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 09 dec 2005, 21:40

Natuurlijk kan je uiteindelijk ieder deeg gebruiken voor een tarte tatin, en zal t best goed smaken, maar naar mijn weten is het oorspronkelijke recept met korstdeeg, en zo maak ik hem uiteindelijk zelf ook!
Is je opdracht voor die wedstrijd met appel (en peer) ? en mag je dit dessert nog verder uitdiepen? heb nog wel wat leuke ideetjes hoor! :roll:

succes in ieder geval, maar ik hoor vast voor die tijd nog wel hoe de voorbereidingen verlopen.

Charl

Vlabakje2

Bericht door Vlabakje2 » 11 dec 2005, 12:19

Charl schreef:Natuurlijk kan je uiteindelijk ieder deeg gebruiken voor een tarte tatin, en zal t best goed smaken, maar naar mijn weten is het oorspronkelijke recept met korstdeeg, en zo maak ik hem uiteindelijk zelf ook!
Is je opdracht voor die wedstrijd met appel (en peer) ? en mag je dit dessert nog verder uitdiepen? heb nog wel wat leuke ideetjes hoor! :roll:

succes in ieder geval, maar ik hoor vast voor die tijd nog wel hoe de voorbereidingen verlopen.

Charl
Hey super!! als je leuke ideeen heb

Ik wil hem gaan maken van Sharonvrucht moet een beetje trendy zijn en ik maak hem van korstdeeg
hierbij serveer ik Warme kaneelmouse met witte chocolade en ik wil er nog een gerechte bij doen met iets van ontbijtkoek dus als je ideeen heb laat maar horen:D:

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 11 dec 2005, 21:51

hoe ga je die warme kaneel mousse maken?
www.koksforum.nl

Vlabakje2

Bericht door Vlabakje2 » 12 dec 2005, 06:42

Leo schreef:hoe ga je die warme kaneel mousse maken?

ja das een recept dat heb ik zlef bedacht:D:D:D werkt als en trein als je t wil hebben mail ik t wel zet ik liever nie hier op t forum

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 12 dec 2005, 08:15

ok..nou..mail het dan maar...
misschien krijg je nog wel meer aanvragen...
8)
leo@koksforum.nl
www.koksforum.nl

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 07 sep 2006, 09:06

Even een aanvulling op mijn curriculum vitae :D

Sinds juli bij 't Raethuys in Wateringen begonnen http://www.hetraethuyswateringen.nl/

En nu sinds een aantal weken ben ik in Hoek van Holland begonnen samen met onder andere Leonard Elenbaas van dit forum http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1412
en de Chef-kok komt van het Kasteel van Rhoon vandaan

Hier zijn we in samenwerking met dezelfde eigenaar als van 't Raethuys bezig met het opzetten van een gloednieuw restaurant-hotel, het al reeds bestaande Hotel America (een begrip in de omgeving) is compleet gerestaureerd en heeft ook een nieuwe naam gekregen; Grand hotel "de Hoeksche Heeren, en moet één van de toonaangevende restaurants in de omgeving worden, einde van dit jaar zijn de suites van het hotel waarschijnlijk ook klaar, iedere kamer krijgt een eigen thema en is van alle luxe voorzien, volgend jaar wordt er begonnen aan nog eens 5 verdiepingen hotel, kortom; een behoorlijk prestige-project.

We zijn nu pas een week officieel open en zitten iedere dag vol en kunnen tot op heden zo in de beginfase op een behoorlijk niveau koken, nu maar hopen dat dit aan blijft houden!

Charl Odijk

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 07 sep 2006, 09:47

leuk !..
is die kerel van kasteel van rhoon J. van D.?
www.koksforum.nl

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 07 sep 2006, 09:49

:D

Nee, hij is daar sous-chef geweest, M. K. H.

Mark klein Hesselink! :wink:

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 07 sep 2006, 09:51

okay...

Leuk..ken hem niet..maar...Succes met je bedrijf
ik hoor wel wanneer we mogen komen proef eten :)
www.koksforum.nl

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 07 sep 2006, 10:05

Iedereen is van harte welkom, maar liever nodig ik vakbroeders wat later uit wanneer alles echt af is, omdat het hotel nog niet klaar is is de entree wat rommelig en kan er ook nog geen begin worden gemaakt aan de lounge en de tuin achter het hotel, gelukkig zien de gasten dat als geen obstakel en krijgen uitsluitend positieve berichten!

zelfs de site is nog in aanbouw: http://dehoekscheheeren.nl

styliekokie

Bericht door styliekokie » 08 sep 2006, 10:32

charl succes met je nieuwe zaak kom zeker keer eten waar ligt het precies groet frank
1 dag niet gekookt is een dag niet geleefd

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 08 sep 2006, 11:32

s6 met de nieuwe zaak idd! En aangezien je keer bij mij komt eten,kom ik ook keer bij jou eten :wink:

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 sep 2006, 00:57

moet ik dan niet gelijk mee?
www.koksforum.nl

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 09 sep 2006, 09:39

hahaa ja tuurlijk,hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 10 sep 2006, 00:03

Wat een leuke berichten allemaal!

ons nieuwe restaurant is gevestigd in Hoek van Holland in het voormalige hotel Amerika, aan het grote plein aan het begin van de grote winkelstraat in het centrum!

Zoals gezgd zijn we nu twee volle weken aan het draaien, zitten iedere dag vol maar mijn eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er nog een hoop verbeteringen moeten komen door de tijd, Keulen en Aken zijn immers ook niet........

Maar dan ben ik ook niet bang om te zeggen dat wij zelfs nu al over de mooiste locatie en waarschijnlijk over het sterkste keukenteam van de omstreek beschikken, dat beloofd wat voor de toekomst!

LWK

Bericht door LWK » 10 sep 2006, 11:29

Klinkt goed. Ga jullie voor 'n ster?

Charl
Contacteer:

Bericht door Charl » 11 sep 2006, 08:59

nee, dat is voorlopig niet de opzet, en ik zie dat ook niet gebeuren! Een "bib" zou ooit leuk wezen!
Het blijft het Westland waar je gevestigd zit en over het algemeen zijn dat niet de mensen die in dure zaken komen eten.

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 11 sep 2006, 10:40

dat deden ze vroeger is sluis ook niet ;)

Leonard Elenbaas kookjunk
Contacteer:

Bericht door Leonard Elenbaas kookjunk » 12 sep 2006, 01:15

Maar we gaan zeer zeker ons uiterste best doen om alles uit de kast te halen......en een bib zou erg leuk zijn.....
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.

http://www.restaurantpurepassie.com" onclick="window.open(this.href);return false;

LWK

Bericht door LWK » 12 sep 2006, 10:56

hebben jullie een menukaart die je wilt delen?

Plaats reactie