ff voorstellen met ongebruikelijke vraag misschien

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Lionfish

ff voorstellen met ongebruikelijke vraag misschien

Bericht door Lionfish » 05 jan 2017, 16:25

Beste bezoekers,

Ik ben Alex, 37 en absoluut geen kok (wel groot liefhebber van eten..).
Reden van mijn bezoek en dit bericht op het forum is alsvolgt.

Ik ben een liefhebber van vis, duiken en het Caribisch gebied waar ik enkele jaren heb gewoond.
In deze periode ben ik zeer actief geweest in het vangen en eten van Lionfish / koraalduivel. Deze vis komt hier oorspronkelijk niet voor en heeft nagenoeg geen natuurlijk vijanden en eet al het jonge spul op van het koraal.
Afbeelding

Deze prachtige vis is heerlijk om te eten en zeer veelzijdig als het gaat om het consumeren ervan, sushi, geheel, filet etc.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe en tegen welke prijs ik deze vis op de markt kan zetten in Europa aangezien deze hier nog niet aangeboden wordt anders dan als aquariumvis.
Er moet uiteraard wel een markt voor zijn.
Mijn idee is de wat exclusievere restaurants aangezien het vangen en handelen niet in massa kan. Er moet echt op gejaagd worden door een duiker op het koraal.

Nu voor de koks:
Is dit een aantrekkelijke vis voor de exclusievere resaurants?
Wat is de beste methode van aanbieden? filet, geheel. diepgevroren?

Het is een exotishe vis welke met aandacht behandeld moet worden gezien de scherpe stekels.

Het gif zit alleen in het bovenste gedeelte vd pennen en is niet dodelijk (wel zeer pijnlijk) en neutraliseert bij hitte.

Reacties meer dan welkom en gewaardeerd.

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Re: ff voorstellen met ongebruikelijke vraag misschien

Bericht door Niels » 05 jan 2017, 19:09

Beste Alex,

Welkom op het forum. Kijk eens op deze pagina voor een indruk van vis prijzen en om uit te vinden hoeveel visfilet je overhoudt https://www.kokswereld.nl/kostprijs/vis/

Lionfish

Re: ff voorstellen met ongebruikelijke vraag misschien

Bericht door Lionfish » 06 jan 2017, 14:42

Beste Niels,

Dank voor je reactie.
Deze berekening is mij bekend. Daarnaast heb ik een goed beeld wat er vd vis overblijft na schoonmaak aangezien ik er honderden en misschien wel meer gevangen en schoongemaakt heb.

Waar het mij meer om gaat is een idee te krijgen of het interessant is om deze vis in de Europese markt weg te zetten, of een kok dit wil bereiden en de klant het wil eten.
Ik had gehoopt hier wat meer reacties te krijgen namelijk.

Graag zou ik in contact komen met chef-koks en hun idee hierover horen.

gr Alex

Plaats reactie