Enschedese stelt zich voor en vraagt raak

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Sitrah

Enschedese stelt zich voor en vraagt raak

Bericht door Sitrah » 16 mei 2015, 12:25

Hoi,

Ik ben een 33 jarige hobbykok wonend in Enschede. Ik ben goed met basisgerechten, smakencombinaties, ik ben snel en kan improvisatiekoken. Koken voor een groep van 30 man draai ik mn amateurshand niet meer voor om. Nu wil ik mijn kunsten(ook op aanraden van mijn omgeving) uitbreiden naar een hoger niveau en ik oriënteer me op de arbeids-/en opleidingsmarkt in koksland.

Nu heb ik wat vragen waar ik graag antwoord op zou willen:
- Heb ik een kans op op mijn leeftijd nog ergens in te stromen in de keuken? Ik zit te kijken naar BBL niveau 2 opleidingen om daarnaast een plekje in de horecakeuken te vinden.

- Is de sfeer en mentaliteit echt zo hard als je op tv ziet? (Stressen in de keuken is me bekend, dat is geen probleem :))

- Zou je als (hulp)kok ook parttime inzetbaar kunnen zijn?

Wie helpt mij aan wat info? :)

Alvast bedankt!!!

Groeten,
Cindy

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Re: Enschedese stelt zich voor en vraagt raak

Bericht door Niels » 17 mei 2015, 08:09

Hoi Cindy,

Welkom op het koksforum!
Nu heb ik wat vragen waar ik graag antwoord op zou willen:
- Heb ik een kans op op mijn leeftijd nog ergens in te stromen in de keuken? Ik zit te kijken naar BBL niveau 2 opleidingen om daarnaast een plekje in de horecakeuken te vinden.
Ik denk dat dit moet lukken.
- Is de sfeer en mentaliteit echt zo hard als je op tv ziet? (Stressen in de keuken is me bekend, dat is geen probleem :))
Wat je op TV ziet geeft geen goed beeld. Waar je als je verder wil komen wel mee te maken krijgt zijn lange dagen hard werken voor weinig geld. Alles voor de opleiding moet je maar denken.
- Zou je als (hulp)kok ook parttime inzetbaar kunnen zijn?
Ja, het kan moeite kosten een bedrijf te vinden waar dat kan en waar je toch kan leren maar het kan zeker.

Bij de horeca vacatures van Kokswereld zitten ook parttime functies.

Ik hoop dat ik je iets verder heb geholpen.

Sitrah

Re: Enschedese stelt zich voor en vraagt raak

Bericht door Sitrah » 20 mei 2015, 18:46

Super! Dank je wel! Deze motivatie heb ik even nodig ;)

Ik ga ervoor!

Plaats reactie