Sefirah's voorstelling op het koksforum

Graag zien wij wie U bent!
Sefirah

Sefirah's voorstelling op het koksforum

Bericht door Sefirah » 13 aug 2014, 19:01

Hallo allemaal,

Ik ben Sefirah, ik ben 34 en meer een hobbykok/experimentele kok dan dat ik ooit in een echte keuken heb gestaan.
Ik ben arbeidsongeschikt vanwege onder andere reumatische aandoeningen en het chronisch vermoeidheidssyndroom, maar probeer wel de mooie dingen uit het leven te halen.
Op de middelbare school heb ik huishoudkunde gehad waarbij we o.a. enkele basistechnieken van het koken leerden.
Mijn leerkracht huishoudkunde maakte mij altijd extreem nerveus wat mijn idee van "leuk ik kan/mag koken" ontnam.
Op dat moment was ik absoluut niet meer toe in staat om het koken nog leuk te vinden, maar naarmate ik ouder ben geworden heb ik meer de behoefte om te koken, weer meer actief te zijn hierin en ben regelmatig aan het koken/bakken/experimenteren.

Mijn favoriete dingen om te koken/bakken zijn o.a. middeleeuws brood, yoghurt, rendang, geflambeerde kipfilet met roseval aardappels en ik experimenteer veel met zelfgemaakte limonade, kefir en zuurdesem(brood).
Ik probeer om de verschillende snijtechnieken steeds beter onder de knie te krijgen.

Ik hoop hier mijn technieken te verbeteren en iets bij te dragen aan de kennis op het gebied van de Indonesische/Molukse keuken en de middeleeuwse gerechten.

Plaats reactie