scheepskoks

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
SHLkok

scheepskoks

Bericht door SHLkok » 07 nov 2013, 00:33

hallo ik ben algeruime tijd werkzaam als scheepskok(32jaar) en ik ben benieuwd of er op dit forum ook scheepskoks actief zijn.
werk bij Seaway Heavy lifting een offshore bedrijf in Zoetermeer,met 2 HLV schepen: Oleg Strashnov en de Stanislav Yudin
beide varende onder Cypriotische vlag.
Er is veel aandacht voor koks aan de wal maar er zijn ook koks werkzaam op zee en dat is weer een hele andere tak van de horeca,en aanboord van schepen moet het menu ook TOP zijn elke dag met of zonder slecht weer ,en ga er maar is aan staan een varierend menu te maken elke dag zonder dat je ff gauw iets vers haalt,en wij scheepskoks moeten ook het slagersvak verstaan ,en bakkers want ook dit kun je niet halen als je opzee zit,ja de grote cruiseschepen,maar dat zijn in mijn ogen drijvende hote restaurants.
hopenlijk volgen er meer scheepskoks op dit zeer interesante forum.

Pluter

Re: scheepskoks

Bericht door Pluter » 08 nov 2013, 23:21

Ik heb er de ballen verstand van.. Maar heb wel genoten van deze serie destijds: http://www.tv-station.nl/kokenopzee/content.php" onclick="window.open(this.href);return false; Ken je 'm?
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 08 nov 2013, 23:36

Cool, ik ga deze serie checken!!!

Thanks Dieter!!!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

SHLkok

Bericht door SHLkok » 12 nov 2013, 02:06

@PLUTER of is het pluter? heb er de ballen verstand van,als je er de ballen verstand van heb reageer dan niet
zeker werkzam in de Mac sector :lol:

Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle » 12 nov 2013, 02:10

ooopps
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)

Pluter

Bericht door Pluter » 13 nov 2013, 00:09

Sorry SHL. Wellicht kan de moderator mijn berichtje voor je verwijderen als je je er aan stoort. Dan moet je even op dat uitroep tekentje klikken.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

cheffie

Bericht door cheffie » 18 dec 2013, 10:35

Ik heb halverwege de 90-jaren 4 seizoenen op cruiseschepen gewerkt....weliswaar in de binnenvaart maar heb enorm genoten.....hoofdzakelijk met Amerikaanse en Canadese passagiers wat interessant was voor de tip :) Vorig jaar een keer op zoek geweest naar deze schepen en bleek dat ze of overgenomen waren door andere rederijen of niet meer op de vaart waren. Queen of Holland,switzerland2 en de blue danube2. De laatste 2 vaarden onder de Zwitserse vlag
Daarna een keer gesprek gehad op de Erasmus maar dat voelde niet goed dus niet gedaan.
En het klopt wat men toen zei....als je eenmaal op de cruisvaart heb gezeten kom je er nooit meer vanaf!
Of ik nou bij de Erasmus brug te Rotterdam keek, of Arnhem en Keulen.....je ging altijd even kijken :)

Plaats reactie