Ik stel mij voor met vraag

Graag zien wij wie U bent!
brbakker

Ik stel mij voor met vraag

Bericht door brbakker » 05 mei 2013, 10:16

Dag,

Ik ben André Lagerburg, vijftig jaar en geïnteresseerd in koken. Eerlijk gezegd houdt het daar wel op. Het stelt allemaal niet veel voor, maar ik ben graag bezig in de keuken. Elke dag weer een rustmoment en nou jou . . . soms lukt iets redelijk goed en daar ben ik dan weer blij mee. Ik lees bijv. graag van Johannes van Dam hoe iets zou moeten of wat je moet laten of waar je op moet letten, enz. Ik spijker mijzelf o.a. op deze manier heel langzaam wat bij.

Ik was op zoek naar een forum over kookgerei, maar dat trof ik niet aan. Ik probeer het daarom maar op deze manier.
Mijn gaspitten zijn aan vervanging toe en ik overweeg een inductiekookplaat. 380 V is geen probleem en ik ben ook wel bereid om nieuwe pannen te kopen. Het valt echter niet mee om duidelijkheid te krijgen over wat nu wel of niet goede inductiepannen zijn. Ergens vind ik dat try ply pannen het beste zijn, maar ik heb het idee dat niet iedere fabrikant heel nadrukkelijk zegt dat een pan, try ply is. (http://www.inductiepannen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, de schrijver hiervan zegt eerlijk dat hij een percentage ontvangt voor pannen die via hem of haar worden aangeschaft.)
De aanduiding 'geschikt voor inductie' schijnt niet altijd voldoende te zijn voor een optimale pan. Misschien omdat een fabrikant zijn pannen voor veel warmtebronnen geschikt wil houden. Als er geen try ply bij staat, kan de pan toch wel optimaal voor inductie zijn, denk ik.

Ik had mijn oog laten vallen op de pannenserie WMF function 4 (op Amazon.de voor een redelijke prijs te krijgen). Uiteraard zijn deze ook 'geschikt voor inductie'. Enerzijds kan ik mij niet voorstellen dat een fabrikant als WMF het aandurft om een pannenlijn neer te zetten, die niet geschikt voor inductie zou zijn. Anderzijds zetten ze misschien wel in op de argeloze koper. Het is een mooi ontwerp en dat maakt het aantrekkelijk.

Ik zag in Maastricht bij Kookwinkel aan de Maas hele sobere pannen van Inoxibar. In verschillende prijsklassen, maar nergens zag ik try ply staan.
Misschien is zo'n pan wel beter dan de mooi vormgegeven function 4 van WMF (met rood siloconen en handige afgietmogelijkheden).

Enfin, heeft iemand ervaring met (het kiezen van) inductiepannen. Ik neem aan dat de beste ervaringen in de professionele hoek zitten en dat een vraag op deze site de meest nuttige antwoorden geeft.

Groet,

André

Plaats reactie