Soesje66 stelt zich voor...

Graag zien wij wie U bent!
Soesje66

Soesje66 stelt zich voor...

Bericht door Soesje66 » 13 mei 2012, 08:31

Dat ik hier zit, komt voor mij als een totale verrassing.......
Ik, soesje, vrouw van 46 en jarenlang in wajong gezeten, wilde een tweede kans.
Niet dat ik die eerste kans ooit gehad heb....
Mijn leven heeft nogal op zijn kop gestaan en ik weet wat uitdagingen zijn en wat knokken is.
Thats me :)

Al sinds mijn tienertijd van eten gehouden en eigenlijk al sinds mijn twintiger jaren een foodie die van koken houdt.
Met een passie voor zuurdesem, en een behoorlijke achtergrond met vegetarisme/ veganisme (niet dat ik het (nog) ben, zelf)
Maar ik bedoel, ik heb wat te bieden.
En toen zat ik thuis op de bank en realiseerde me dat EINDELIJK mijn leven begint te lopen (je hebt die laatbloeiers he ;) ) en dat ik NU iets wil gaan doen.
En zo kwam de opleiding tot kok uit de lucht vallen....

Dan komt er een volgende stap want 100% afgekeurd (destijds, nu zou dat never nooit mee gebeuren) en geen mbo opleiding maar wel een hoop levenservaring....wat is dan je volgende stap.
Geen geld om de opleiding zelf te betalen, geen werkgever (vooralsnog).
Horeca Academie.......begint in september in Helmond.
Naar open dag geweest in Den Haag en dat voelde ZO goed.....het was te volgen en ik ging naar huis met IK KAN DIT.
Voor het eerst in mijn leven een vis gefileerd (LOL...niet perfekt maar wel zonder graten!) ....

Wat is de volgende stap dan? Ik wil met UWV gaan praten of ze die opleiding voor me betalen.
Plan B is doodleuk ergens heen gaan waar ik woon en kijken of iemand me een kans tot meelopen wil geven en misschien de opleiding voor me betaalt.
In ieder geval, als je altijd met beide benen op de grond blijft, kom je nooit ergens.... :)
Heeft iemand eventueel nog suggesties misscien? Ik hoef helemaal niet op sterrenniveau te koken....maar weet ook heel goed wat ik WEL wil.
Bij wat voor een zaak ik zou willen werken.
En ik weet ook wat ik NIET wil: zo thuis blijven zitten zonder het op zijn minst te proberen.

Oja...ik woon in Venlo.

Plaats reactie