Hallo

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
AnGeLiiCaa01

Hallo

Bericht door AnGeLiiCaa01 » 19 jan 2011, 14:34

Hallo..

Ik ben Angélica van Buul, 19 jaar en woon in Oss.
Ik ben afgestudeerd voor kok niveau 2 en nu doe ik de opleiding tot zelfstandigwerkend kok niveau 3 in Eindhoven.

Opzich niet zo byzonder zul je denken.
Maar wel als ik vertel dat ik al vanaf mijn 10de vegetariër ben.

Ik ben een enorme dieren/milieu vriend en houd niet van vlees.
Uiteindelijk na de landbouw opleiding afgemaakt te hebben heb ik besloten om toch vegetariër te worden.

Ik vond het een moeilijke keuze om de koks opleiding te gaan doen i.v.m mijn vegetariër zijn.
De eerste 2 jaar op niveau 2 heb ik goed doorstaan, al vonden mensen het vaak wel raar.
Nu ik niveau 3 doe werd ik in eerste instantie gewoon afgewezen omdat ik toevallig geen vlees eet. Daar was ik het niet mee eens! (eigenlijk is het ook een soort van discriminatie!) En uiteindelijk na wat gesprekken ben ik toch aangenomen.

Zo is het ook moeilijk om een leerbedrijf te vinden, mensen wijzen me toch al snel af.
Maar ik ben ook maar een mens! Ik eet dan wel geen vlees en andere dierlijke producten maar ik kan er wel zonder moeite mee werken.
Mijn baas is heel toevallig slachter!

Elke ochtend is het voor mij weer een verassing als ik de koeilingdeur open doen, licht er een dood konijn, gans of bijvoorbeeld een eend.

Maar ik ben blij dat ik nu en het beroep wat ik leuk vind kan uitoefen en mezelf kan zijn! :wink:

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Leo » 20 jan 2011, 15:06

Lijkt me moeilijk, voor jou maar ook voor een baas.

kijk, voor een kok en voor de gast is het belangrijk dat alles geproefd is...voor dat het meegaat.
Er zullen zat restaurants zijn, waar genoeg werk is aan de entremetier etc..
maar, wat wil je later?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

AnGeLiiCaa01

Bericht door AnGeLiiCaa01 » 20 jan 2011, 21:33

Ik wil later,
Over anderhalf jaar ben ik klaar met de niveau3 opleiding en daarna wil ik de opleiding dieetkok nog een jaartje doen.
Uiteindelijk wil ik een eigen restaurant, waarschijnlijk ook met vlees.

Ik snap wat u bedoelt.
Maar ook zonder te proeven gaat het mij goed af, en ik kan het ook altijd aan collega's vragen.

Vegetariër zijn is ook een enorme groei in de markt!

Groetjes!

r.luijk2

Bericht door r.luijk2 » 08 mar 2011, 22:54

Ook voor koks die niet van vlees houden is er plaats in Nederland!!!! Zelf eet ik vlees/vis dan wel gevogelte. Maar ook een maaltijd zonder vlees kan mij bekoren. Het proeven wat de keuken uitgaat kan je inderdaad ook door een collega laten doen. Succes!!!!!!!!!!!!

berexstone

Bericht door berexstone » 18 apr 2011, 21:24

r.luijk2 schreef:Ook voor koks die niet van vlees houden is er plaats in Nederland!!!! Zelf eet ik vlees/vis dan wel gevogelte. Maar ook een maaltijd zonder vlees kan mij bekoren. Het proeven wat de keuken uitgaat kan je inderdaad ook door een collega laten doen. Succes!!!!!!!!!!!!
Hebben de collega's daar tijd voor ?
Ik bedoel je kunt niet iedere vijf minuten iemand vragen kom eens ff proeven...je moet toch wel een bepaalde basis smaak in orde hebben voor het echt afgewerkt wordt...ik weet niet hoe jullie dat doen...maar in de tenten waar ik heb gewerkt gaat dat mooi niet door
Restaurants die puur vegetarisch zijn lopen niet echt, je moet toch altijd iets van vis hebben, of "zelfs" vlees, anders krijg je alleen milieufanaten binnen, en daar is niet veel aan verdiend. Ik bedoel je moet ook een aperitiefje en minimaal één flesje wijn kunnen slijten. Zelfs Alain Passard, de beroemde groentekok, heeft genoeg vlees en vis voorhanden op de kaart.

AnGeLiiCaa01

Bericht door AnGeLiiCaa01 » 31 aug 2011, 13:26

Ik doe alles op gevoel en heb een goede neus.
En laatst had ik zelfs het beste stoofpotje van de klas, zonder te kunnen proeven!

Plaats reactie