Ik ben Angélica van Buul, 19 jaar en woon in Oss.
Ik ben afgestudeerd voor kok niveau 2 en nu doe ik de opleiding tot zelfstandigwerkend kok niveau 3 in Eindhoven.
Opzich niet zo byzonder zul je denken.
Maar wel als ik vertel dat ik al vanaf mijn 10de vegetariër ben.
Ik ben een enorme dieren/milieu vriend en houd niet van vlees.
Uiteindelijk na de landbouw opleiding afgemaakt te hebben heb ik besloten om toch vegetariër te worden.
Ik vond het een moeilijke keuze om de koks opleiding te gaan doen i.v.m mijn vegetariër zijn.
De eerste 2 jaar op niveau 2 heb ik goed doorstaan, al vonden mensen het vaak wel raar.
Nu ik niveau 3 doe werd ik in eerste instantie gewoon afgewezen omdat ik toevallig geen vlees eet. Daar was ik het niet mee eens! (eigenlijk is het ook een soort van discriminatie!) En uiteindelijk na wat gesprekken ben ik toch aangenomen.
Zo is het ook moeilijk om een leerbedrijf te vinden, mensen wijzen me toch al snel af.
Maar ik ben ook maar een mens! Ik eet dan wel geen vlees en andere dierlijke producten maar ik kan er wel zonder moeite mee werken.
Mijn baas is heel toevallig slachter!
Elke ochtend is het voor mij weer een verassing als ik de koeilingdeur open doen, licht er een dood konijn, gans of bijvoorbeeld een eend.
Maar ik ben blij dat ik nu en het beroep wat ik leuk vind kan uitoefen en mezelf kan zijn!