BBQ'er stelt zich voor

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
tokugawa65

BBQ'er stelt zich voor

Bericht door tokugawa65 » 05 dec 2010, 11:38

Ook ik wil me even voorstellen:

ik ben Sander, woon in Amsterdam en ben 38 jaar jong. Ik ben zelf een BBQ liefhebber, maar zou graag wat meer willen leren van de fijnere keuken.
Wat houd mijn manier van BBQ in? Spareribs 5 á 6 uur lang garen in de BBQ, hele procureurs langzaam garen naar kerntemperatuur van 88 á 90 graden C ... duurt wel 12 tot 23 uur bij een BBQ temp van 110 á 115 graden C, kortom dit alles low and slow garen in de BBQ met wat rookhout er bij. Ook kan ik erg genieten van overheelijke steaks gegrilld van de Q. Of wat de denken van longhaas (onglet), diamant/jodenhaas, muis (tri-tip) et cetera.

Maar toch lijkt het me leuk en leerzaam om ook de wat fijndere technieken van het koken toe te passen op de BBQ. Ook de bijzaken zoals sauzen, jus, groentes en dergelijke. Het juist op smaak brengen, presenteren, in balans brengen van de smaken van het vlees en de bijgerechten. Ik ben een amateur, dus hoop hier veel te kunnen leren. En als ik het genoeg heb bijgeleerd, dan wil ik eventueel meedoen met de Nederlands kampioenschappen BBQ ... dus ik ben gierig genoeg om te leren

Maurits

Re: BBQ'er stelt zich voor

Bericht door Maurits » 05 dec 2010, 18:00

Welkom Sander!

Altijd nuttig een grillmeister op het forum. Wat voor soort rookhout gebruik je meestal?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

tokugawa65

Bericht door tokugawa65 » 05 dec 2010, 20:25

Ik gebruik het meest appelhout (heeft een subtiele zachte rooksmaak, smaakt nagenoeg overal bij) en beukenhout (vind ik het lekkerste algemene rookhout), maar gebruik ook gebruik ik hickory, kersen en andere

chef peter

Bericht door chef peter » 04 jul 2011, 12:46

tokugawa65 schreef:Ook ik wil me even voorstellen:

ik ben Sander, woon in Amsterdam en ben 38 jaar jong. Ik ben zelf een BBQ liefhebber, maar zou graag wat meer willen leren van de fijnere keuken.
Wat houd mijn manier van BBQ in? Spareribs 5 á 6 uur lang garen in de BBQ, hele procureurs langzaam garen naar kerntemperatuur van 88 á 90 graden C ... duurt wel 12 tot 23 uur bij een BBQ temp van 110 á 115 graden C, kortom dit alles low and slow garen in de BBQ met wat rookhout er bij. Ook kan ik erg genieten van overheelijke steaks gegrilld van de Q. Of wat de denken van longhaas (onglet), diamant/jodenhaas, muis (tri-tip) et cetera.

Maar toch lijkt het me leuk en leerzaam om ook de wat fijndere technieken van het koken toe te passen op de BBQ. Ook de bijzaken zoals sauzen, jus, groentes en dergelijke. Het juist op smaak brengen, presenteren, in balans brengen van de smaken van het vlees en de bijgerechten. Ik ben een amateur, dus hoop hier veel te kunnen leren. En als ik het genoeg heb bijgeleerd, dan wil ik eventueel meedoen met de Nederlands kampioenschappen BBQ ... dus ik ben gierig genoeg om te leren
Beste BBQer, Tri tip is geen muisje, het is de ezel. Hier onder de link een mooi overzicht van prima bbq vlees
http://www.euromeatoss.nl/product-in-be ... timent.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.

demoslager

Bericht door demoslager » 06 jul 2011, 05:00

tokugawa65 schreef:Ook ik wil me even voorstellen:

Hé Sander alles wel.Ben ik jullie zo op de benamingen aan het trainen noem je tri-tip toch nog het muisje. Ezel,liesstuk of slipje van de lende

Plaats reactie