Even voorstellen

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
kok_jeroen

Even voorstellen

Bericht door kok_jeroen » 23 nov 2010, 12:51

Hallo allemaal,

ik ben Jeroen, 32 jaar en woon in het 'zonnige zuiden' van Nederland. Daar werk ik nu nog als productmanager bij een bank.. maar eigenlijk is mijn grote passie koken. De passie gaat zelfs zo ver dat ik er misschien wel mijn beroep van wil maken! Om eens een blik in de wereld van de koks te nemen, ben ik hier op dit forum terecht gekomen. Hopelijk doe ik hier genoeg goede suggesties op zodat ik de stap daadwerkelijk ga wagen!

Groeten, Jeroen

JJdeJong

Re: Even voorstellen

Bericht door JJdeJong » 23 nov 2010, 23:24

Hallo Jeroen, volg je hart zou ik zo zeggen. Wat wil je nog meer dan van je hobby je beroep te maken. Ik ben zelf 16 jaar administrateur geweest en heb begin dit jaar ook de beslissing genomen. En ik moet zeggen, heb er nog geen moment spijt van gehad. Sinds 1 oktober volg ik de opleiding Basiskok bij Smink Culinair in Nieuwleusen. Je leert zoveel over voedsel en het bereiden ervan, heerlijk gewoon. Hopelijk kies je voor het juiste, je moet namelijk nog zolang. Gr. Jack

Maurits

Bericht door Maurits » 24 nov 2010, 08:37

Jeroen, voordat je zomaar een ommezwaai maakt (en dus je hart volgt), zou ik wel een paar boeken lezen zoals Het roer om van Thomas Kellerman of Heat van Bill Buford. Deze boeken geven je behoorlijk wat inzicht in amateurs die profkok willen worden. Het hoofdstuk 'So you wanna be a chef' in Medium Raw van Anthony Bourdain is ook fantastisch.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

kok_jeroen

Bericht door kok_jeroen » 24 nov 2010, 15:57

Bedankt voor jullie tips! Ga inderdaad een mooi boek voor sinterklaas vragen :wink: en er eens echt goed over nadenken. Heb echt zo'n gevoel van nu of nooit..

berexstone

Bericht door berexstone » 24 nov 2010, 17:17

Als je voor jezelf wil beginnen dan blijf ook nog bij die bank voorlopig, tot je de lening regelt. Is altijd gemakkelijker...

Plaats reactie