Hai :-)

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Jordy

Hai :-)

Bericht door Jordy » 03 mar 2010, 14:27

Hallo!

Ik ben Jordy,

Ben er destijds op gewezen hier mij eens te registreren door Cees van DeliCees, dus bij deze dit gedaan maar!

Wat over mijzelf voordat ik mijn vragen ga spuien op dit forum;

Ben momenteel student en uitvoerende in design (web voornamelijk nu). Eigenlijk DesignThinking (beetje abstracte term in een compleet ander soort forum wellicht!) In ieder geval; het heeft te maken met het ontwerpen van eigenlijk alles, van marketing, visuele vormgeving, maar ook dus food wellicht :-).

Ik ben een hobbyist met een uit de klauw gelopen passie voor koken. Er gaat dus sowieso nog regelmatig wat mis, en maak ook fouten qua keuze in ingredienten. Maar dat hoort erbij (anders had ik maar iets van een opleiding moeten doen hierin! :-)). Ook bezig met moleculair koken; althans, started met de elBulli kit (ik weet het; wellicht wat afgezaagd, maar moet ergens beginnen).

Daarnaast is mijn grote passie koffie; en hier heb ik ook een site over gemaakt; deze moet nog wel flink gevuld gaan worden. Dit initiatief doe ik samen met een vriend van me: http://www.coffeealchemists.com.

Momenteel ben ik aan het afstuderen in de opleiding communicatie en multimedia design te Rotterdam. Mijn onderwerp, waar ik later een aantal vragen op dit forum zal plaatsen wellicht is over het inzetten van smaak naast merkervaringen.

Waarom dit? Zintuigen bespelen is niets nieuws. In merkervaringen worden al gebruik gemaakt van beeld, geluid en sinds kort zelfs geur. Ik zal de details hierover besparen.
Momenteel word smaak eigenlijk nog als een onderschikt zintuig (dan heb ik het niet alleen over de tong, maar het daadwerkelijke proeven; welke met feitelijk alle zintuigen gebeurd)

Marketeers zijn goed in het bedenken van belevenissen en merken met mensen verbinden. Koks zijn meesters in smaak en smaak sensaties, maar weten wellicht weer iets minder van merken.

Ik denk dat er kracht zit in deze in relatie aan het leggen en hier ben ik nu onderzoek aan het doen naar. Wellicht is hier iemand ook mee bezig, of willen leden wellicht hun licht op schijnen, of met ideeen komen, alles is welkom (zelfs ethische kwesties). Uiteraard wil ik ook delen wat ik tot nu toe zelf heb gevonden (tot bepaalde mate; want ik wil er later een boek overschrijven)
.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Hai :-)

Bericht door Leo » 03 mar 2010, 17:43

Welkom hier!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Jordy

Bericht door Jordy » 04 mar 2010, 09:51

dankje! :-)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 04 mar 2010, 21:35

He Jordy,
Leuk en welkom

Jordy

Bericht door Jordy » 05 mar 2010, 14:37

Cees Timmerman schreef:He Jordy,
Leuk en welkom

Dankje :-)

(zou je trouwens nog eventueel een keer tijd hebben voor een interview? ik weet nog niet exact over hoe en wat;)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 05 mar 2010, 17:11

Ben altijd bereid om me te laten interviewen over de bodemgesteldheid van zuid-oost Groningen, de economische toestand in Burkina Faso of andere belangrijke zaken :D

Jordy

Bericht door Jordy » 08 mar 2010, 09:45

Haha :-)

Ik zal er een paar vragen in stoppen dan voor je!

Ik heb je telefoonnummer van Casper. Mocht ik eraan toe zijn, dan geef ik een belletje als dat okay is!

Plaats reactie